BMW: 8 tot 10 procent marge in 2023

BMW • Ook voorspelt de autofabrikant dat in 2025 een kwart van de verkoop bestaat uit BEV.
Nienke Eusterbrock Nienke Eusterbrock
Tegen 2025 zou een op de vier nieuwe verkopen batterij-elektrisch moeten zijn, oplopend tot een op de drie in 2026. (Foto: BMW Group)

BMW voorspelt een marge van 8 tot 10 procent voor zijn autosegment in 2023. Ook zegt het merk dat het zijn prijzen voor het eerst in jaren op een stabiel niveau wil houden. Dat maakt het concern bekend tijdens zijn jaarlijkse conferentie in München.

De autofabrikant zei dat de overgang naar volledig elektrische voertuigen sneller ging dan gepland en verwacht dat tegen 2025 een op de vier nieuwe verkopen EV’s zal zijn.
“BMW verwacht ruim voor 2030 meer dan 50 procent BEV-aandeel te bereiken “, zei het woensdag in een verklaring.

De autobouwer verwachtte dat de stijging van de verkoop van elektrische voertuigen, die verdubbelde tot meer dan 215 duizend in 2022, dit jaar iets zou vertragen.

Tegen 2025 zou een op de vier nieuwe verkopen batterij-elektrisch moeten zijn, oplopend tot een op de drie in 2026, volgens de voorspelling van woensdag – een ambitieuze sprong ten opzichte van de verhouding van één op de elf van vorig jaar.

Eerder deze maand maakte BMW bekend een kleine twintig miljard euro winst te hebben gemaakt in 2022.

BMW: 8 tot 10 procent marge in 2023 | Automotive Online

BMW: 8 tot 10 procent marge in 2023

BMW • Ook voorspelt de autofabrikant dat in 2025 een kwart van de verkoop bestaat uit BEV.
Nienke Eusterbrock Nienke Eusterbrock
Tegen 2025 zou een op de vier nieuwe verkopen batterij-elektrisch moeten zijn, oplopend tot een op de drie in 2026. (Foto: BMW Group)

BMW voorspelt een marge van 8 tot 10 procent voor zijn autosegment in 2023. Ook zegt het merk dat het zijn prijzen voor het eerst in jaren op een stabiel niveau wil houden. Dat maakt het concern bekend tijdens zijn jaarlijkse conferentie in München.

De autofabrikant zei dat de overgang naar volledig elektrische voertuigen sneller ging dan gepland en verwacht dat tegen 2025 een op de vier nieuwe verkopen EV’s zal zijn.
“BMW verwacht ruim voor 2030 meer dan 50 procent BEV-aandeel te bereiken “, zei het woensdag in een verklaring.

De autobouwer verwachtte dat de stijging van de verkoop van elektrische voertuigen, die verdubbelde tot meer dan 215 duizend in 2022, dit jaar iets zou vertragen.

Tegen 2025 zou een op de vier nieuwe verkopen batterij-elektrisch moeten zijn, oplopend tot een op de drie in 2026, volgens de voorspelling van woensdag – een ambitieuze sprong ten opzichte van de verhouding van één op de elf van vorig jaar.

Eerder deze maand maakte BMW bekend een kleine twintig miljard euro winst te hebben gemaakt in 2022.