‘Audi-fabriek schrapt nachtploeg wegens marktomstandigheden’

Maarten Bokslag Maarten Bokslag
De fabriek in Neckarsulm heeft flink overcapaciteit (foto: Audi)

Met ingang van april 2020 wordt de nachtdienst geannuleerd bij de Audi-fabriek in Neckarsulm. Dit bericht werd volgens Automobilwoche bevestigd door een woordvoerder van Audi.

De fabrikant geeft de matige marktomstandigheden als reden voor het schrappen van de nachtploeg. De fabriek met 17 duizend werknemers kampt met een flinke overcapaciteit. In Neckarsulm worden de modellen A4 tot A8 en de R8 gebouwd. De capaciteit van de fabriek is 300 duizend, terwijl er in 2018 circa 186 duizend auto’s werden afgeleverd.

Ook de Audi-fabriek in Ingolstadt heeft overcapaciteit, meldt Automobilwoche. Daar is één van de drie nachtdiensten geschrapt. Voor de ongeveer 61 duizend werknemers in de twee Duitse fabrieken geldt tot 2025 echter een werkgelegenheidsgarantie. Het bedrijf onderhandelt nu met de ondernemingsraad over opties om op een maatschappelijk verantwoorde manier het aantal banen terug te brengen.

Audi, dat traditioneel sterk is in het dieselsegment, had verhoudingsgewijs veel te leiden onder de nasleep van de dieselcrisis. In 2018 zorgde ook de invoering van de nieuwe typegoedkeuring WLTP voor tegenvallende cijfers. Het aantal registraties van het Duitse merk liep over heel 2018 in de EU met 12,2 procent terug

Geplaatst in rubriek:
Maarten Bokslag
Maarten Bokslag

Maarten is een ervaren freelancer op het gebied van de automotive en mobiliteit. Hij heeft een zwak voor klassieke auto's.

‘Audi-fabriek schrapt nachtploeg wegens marktomstandigheden’ | Automotive Online

‘Audi-fabriek schrapt nachtploeg wegens marktomstandigheden’

Maarten Bokslag Maarten Bokslag
De fabriek in Neckarsulm heeft flink overcapaciteit (foto: Audi)

Met ingang van april 2020 wordt de nachtdienst geannuleerd bij de Audi-fabriek in Neckarsulm. Dit bericht werd volgens Automobilwoche bevestigd door een woordvoerder van Audi.

De fabrikant geeft de matige marktomstandigheden als reden voor het schrappen van de nachtploeg. De fabriek met 17 duizend werknemers kampt met een flinke overcapaciteit. In Neckarsulm worden de modellen A4 tot A8 en de R8 gebouwd. De capaciteit van de fabriek is 300 duizend, terwijl er in 2018 circa 186 duizend auto’s werden afgeleverd.

Ook de Audi-fabriek in Ingolstadt heeft overcapaciteit, meldt Automobilwoche. Daar is één van de drie nachtdiensten geschrapt. Voor de ongeveer 61 duizend werknemers in de twee Duitse fabrieken geldt tot 2025 echter een werkgelegenheidsgarantie. Het bedrijf onderhandelt nu met de ondernemingsraad over opties om op een maatschappelijk verantwoorde manier het aantal banen terug te brengen.

Audi, dat traditioneel sterk is in het dieselsegment, had verhoudingsgewijs veel te leiden onder de nasleep van de dieselcrisis. In 2018 zorgde ook de invoering van de nieuwe typegoedkeuring WLTP voor tegenvallende cijfers. Het aantal registraties van het Duitse merk liep over heel 2018 in de EU met 12,2 procent terug

Geplaatst in rubriek:
Maarten Bokslag
Maarten Bokslag

Maarten is een ervaren freelancer op het gebied van de automotive en mobiliteit. Hij heeft een zwak voor klassieke auto's.