‘Onrust over toekomst Audi-fabriek bij Brussel’

Audi • De Q4 zou al begin volgende maand in productie moeten komen maar dat gaat niet door.
Redactie Redactie
• Laatste update:
(Foto: Audi)

De fabriek van Audi in Vorst bij Brussel gaat toch niet de elektrische Q4 bouwen, zoals eerst
wel was toegezegd. Dat heeft de directie maandag tijdens een bijzondere ondernemingsraad
aangekondigd, melden de Belgische media.

De Q4 zou al begin volgende maand in productie moeten komen maar dat gaat niet door.
Productie in de fabriek in het Duitse Zwickau is voldoende om aan de teruglopende vraag te
voldoen. De komende weken zijn er nog geen gevolgen voor de werkgelegenheid in de
fabriek in Vorst, waar ook de Q8 e-tron van de band rolt.

De gevolgen op langere termijn voor de 3.000 vaste medewerkers en 500 uitzendkrachten zijn onduidelijk. Audi Brussels zou aanvankelijk tot midden 2026 zowat veertigduizend elektrische Q4’s mogen bouwen.

De installaties zijn daarvoor ingericht en moeten nog getest worden. Volgens de bonden is er geen herstructurering op komst. “Maar de werknemers zijn uiteraard wel ongerust, omdat er veel onduidelijkheid blijft. En ze zijn ontgoocheld na de inspanningen die ze geleverd hebben om de Q4 te kunnen bouwen.’’

‘Onrust over toekomst Audi-fabriek bij Brussel’ | Automotive Online

‘Onrust over toekomst Audi-fabriek bij Brussel’

Audi • De Q4 zou al begin volgende maand in productie moeten komen maar dat gaat niet door.
Redactie Redactie
• Laatste update:
(Foto: Audi)

De fabriek van Audi in Vorst bij Brussel gaat toch niet de elektrische Q4 bouwen, zoals eerst
wel was toegezegd. Dat heeft de directie maandag tijdens een bijzondere ondernemingsraad
aangekondigd, melden de Belgische media.

De Q4 zou al begin volgende maand in productie moeten komen maar dat gaat niet door.
Productie in de fabriek in het Duitse Zwickau is voldoende om aan de teruglopende vraag te
voldoen. De komende weken zijn er nog geen gevolgen voor de werkgelegenheid in de
fabriek in Vorst, waar ook de Q8 e-tron van de band rolt.

De gevolgen op langere termijn voor de 3.000 vaste medewerkers en 500 uitzendkrachten zijn onduidelijk. Audi Brussels zou aanvankelijk tot midden 2026 zowat veertigduizend elektrische Q4’s mogen bouwen.

De installaties zijn daarvoor ingericht en moeten nog getest worden. Volgens de bonden is er geen herstructurering op komst. “Maar de werknemers zijn uiteraard wel ongerust, omdat er veel onduidelijkheid blijft. En ze zijn ontgoocheld na de inspanningen die ze geleverd hebben om de Q4 te kunnen bouwen.’’