Slagter (omroep Max): autobranche mag ouderen niet onderschatten

Bart Kuijpers Bart Kuijpers
• Laatste update:
Slagter: vertrouw niet blind op merkloyaliteit. Foto: Omroep MAX/ Mike Roelofs

“55-plussers vormen een grote en relatief welvarende groep. En het is een groep waarbij de onderlinge verschillen ook weer groot zijn. Die op dezelfde manier benaderen en behandelen als jongeren, is echt een gemiste kans”, zegt Slagter. De baas van Omroep Max is één van de sprekers op het achtste Automotive Dealerholdingseminar, dat op 13 december plaatsvindt in Beeld & Geluid in Hilversum.

Slagter snapt wel een beetje dat marketeers, ook in de autobranche, zich altijd richten op jongeren. “Het klopt dat ouderen graag de aansluiting zoeken bij jongeren, maar betrouwbaarheid en service zijn het allerbelangrijkst. Daar zou de nadruk op moeten liggen.” En ouderen gaan achteruit. “Er veranderen dingen in je brein. Ik heb recent een auto gekocht en dan valt het op dat sommige advertenties en brochures niet te lezen zijn; ze zijn te druk vormgegeven. En in een showroom hebben we -ik ben de doelgroep- behoefte aan rust. En lekkere koffie. Daarmee win je ouderen.”

Vertrouwen op de merkloyaliteit van ouderen, raadt Slagter af. “Het klopt dat mijn ouders maar één merk koffie dronken. Maar er waren er in die tijd maar twee merken. Nu is er veel meer keuze en dat heeft invloed op de loyaliteit. Juist door ouderen op de goede manier aan te spreken en te behandelen, kun je veel winst boeken. Dat hebben wij met Omroep Max wel bewezen.”

Retail & Marketing

Op het achtste Automotive Dealerholdingseminar zijn er verder presentaties van blockchain-expert Rutger van Zuidam en deelt veelgevraagd retailexpert Rupert Parker Brady de laatste trends en inzichten in het marketing- en retaillandschap. Verder gaan juristen Arnold Koopmans (onder andere voorzitter Toyota-dealervereniging en huisjurist van Europese dealerorganisatie Cecra) en Walter van Overbeek (Houthoff) in debat over belangrijke (juridische) ontwikkelingen in het merkkanaal. Verder wordt ook de nieuwe Dealerholdingtop 60 gepresenteerd en is er een workshop over bedrijfsopvolging binnen het familiebedrijf. Het event is uitsluitend toegankelijk voor directies van dealerbedrijven. Bekijk de eventpagina voor meer informatie.

sponsorbalkv3

Geplaatst in rubriek:
Bart Kuijpers
Bart Kuijpers

Bart Kuijpers (’80) werkt sinds 2008 bij Automotive. Hij is als redacteur verantwoordelijk voor de portefeuilles Merkkanaal en Occasions. Bart houdt van voetbal en van Radiohead. Hij rijdt sinds februari '23 een Tesla en is daar erg tevreden (relatief betaalbaar en fantastische software) mee, maar hij is verder geen fan van het merk.