Autonieuws | Experts geven BMW X3 een 7,5

Redactie Redactie
• Laatste update:

Wat zeggen de experts?

Stéphan Vermeulen, coördinator magazines Autoweek

Voor: Deze auto had al twee voorgangers. De X3 heeft dus een grote schare berijders en fans. De 3-serie begint nu echt op leeftijd te raken. Het zou ons dan ook niet verbazen als de nodige 3 touring-rijders een overstap maken naar een suv van het merk. Eén ding kun je zeker verwachten: goede rij-eigenschappen.
Tegen: De concurrentie is moordend. Neem de Mercedes GLC-klasse, echt een fijne auto. Ook van de nieuwe Volvo XC60 zijn we ook onder de indruk. Dan is er vanuit de dynamische hoek nog de de Alfa Romeo Stelvio en de Jaguar F-Pace. En de Audi Q5 . Geen van de twee vorige generaties X3 had het zo zwaar.
Consumentenpotentieel: Toch wel een 7,5.

Joost Klaren, restwaardespecialist Autotelex

Voor: Premium en grotere suv’s gaan prima samen. Uiteraard met alle luxe en veiligheid aan boord. De belangstelling voor het segment groeit weer.
Tegen: Straks met de X2 is er een X1, X2, X3, X4, X5 en X6 om uit te kiezen. Het wordt er niet makkelijker op. De X3 was bij zijn introductie in 2004 een beetje een poor man’s X5. Dat imago is niet helemaal weggegaan. En dan zit het prijskaartje ook niet mee.
Restwaardepotentieel: Een 7,5. Meer potentieel dan het voorgaande model, maar erg prijzig.

Frank van Klink, directeur XLLease

Voor: Dat het een suv is. Wij vinden hem behoorlijk opgeknapt in deze modern gesneden jas. Het is ook wel een allemans vriend.
Tegen: Copycat van de X5. Deze laatste heeft trouwens ook het meest last van de X3. Het is jammer dat het BMW niet lukt om deze 3 een onderscheidende uitstraling te geven. Anderen merken doen dat beter. Dus het kan wel.  
Leasepotentieel: Wij zijn bang dat de concurrentie een betere prijs/prestatieverhouding heeft. Het zal niet meevallen om het record van 2012 te evenaren.

Hans den Hollander, fleetmanager Cisco

Voor: De nieuwe X3 is flink gegroeid. BMW maakt hiermee een stap naar autonoom rijden, met systemen als active steering en verkeersbordherkenning. De auto zal het goed doen in het hogere segment, ondanks de prijs. Goed nieuws is dat er in 2020 een volledig elektrische X3 verschijnt.
Tegen: De X3 is er qua CO2-uitstoot niet op vooruit gegaan. In veel regelingen valt deze auto buiten de boot. De huidige motorentechniek zit blijkbaar aan het limiet van zijn prestaties. We wachten op de ev-versie. Dat duurt nog 3 jaar.
Fleetpotentieel: Geen grote volumes, maar in het premium SUV-segment zal de X3 zeker goed meedoen: een 8.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Autonieuws | Experts geven BMW X3 een 7,5 | Automotive Online

Autonieuws | Experts geven BMW X3 een 7,5

Redactie Redactie
• Laatste update:

Wat zeggen de experts?

Stéphan Vermeulen, coördinator magazines Autoweek

Voor: Deze auto had al twee voorgangers. De X3 heeft dus een grote schare berijders en fans. De 3-serie begint nu echt op leeftijd te raken. Het zou ons dan ook niet verbazen als de nodige 3 touring-rijders een overstap maken naar een suv van het merk. Eén ding kun je zeker verwachten: goede rij-eigenschappen.
Tegen: De concurrentie is moordend. Neem de Mercedes GLC-klasse, echt een fijne auto. Ook van de nieuwe Volvo XC60 zijn we ook onder de indruk. Dan is er vanuit de dynamische hoek nog de de Alfa Romeo Stelvio en de Jaguar F-Pace. En de Audi Q5 . Geen van de twee vorige generaties X3 had het zo zwaar.
Consumentenpotentieel: Toch wel een 7,5.

Joost Klaren, restwaardespecialist Autotelex

Voor: Premium en grotere suv’s gaan prima samen. Uiteraard met alle luxe en veiligheid aan boord. De belangstelling voor het segment groeit weer.
Tegen: Straks met de X2 is er een X1, X2, X3, X4, X5 en X6 om uit te kiezen. Het wordt er niet makkelijker op. De X3 was bij zijn introductie in 2004 een beetje een poor man’s X5. Dat imago is niet helemaal weggegaan. En dan zit het prijskaartje ook niet mee.
Restwaardepotentieel: Een 7,5. Meer potentieel dan het voorgaande model, maar erg prijzig.

Frank van Klink, directeur XLLease

Voor: Dat het een suv is. Wij vinden hem behoorlijk opgeknapt in deze modern gesneden jas. Het is ook wel een allemans vriend.
Tegen: Copycat van de X5. Deze laatste heeft trouwens ook het meest last van de X3. Het is jammer dat het BMW niet lukt om deze 3 een onderscheidende uitstraling te geven. Anderen merken doen dat beter. Dus het kan wel.  
Leasepotentieel: Wij zijn bang dat de concurrentie een betere prijs/prestatieverhouding heeft. Het zal niet meevallen om het record van 2012 te evenaren.

Hans den Hollander, fleetmanager Cisco

Voor: De nieuwe X3 is flink gegroeid. BMW maakt hiermee een stap naar autonoom rijden, met systemen als active steering en verkeersbordherkenning. De auto zal het goed doen in het hogere segment, ondanks de prijs. Goed nieuws is dat er in 2020 een volledig elektrische X3 verschijnt.
Tegen: De X3 is er qua CO2-uitstoot niet op vooruit gegaan. In veel regelingen valt deze auto buiten de boot. De huidige motorentechniek zit blijkbaar aan het limiet van zijn prestaties. We wachten op de ev-versie. Dat duurt nog 3 jaar.
Fleetpotentieel: Geen grote volumes, maar in het premium SUV-segment zal de X3 zeker goed meedoen: een 8.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.