Van Kouwen verkoopt Opel Hoofddorp aan Motorhuis

Bart Kuijpers Bart Kuijpers
• Laatste update:

Dat melden beide bedrijven aan Automotive. Zowel Motorhuis (plek 9) als Van Kouwen (plek 54) staat in de Automotive Dealerholdingtop 60.

Motorhuis, dat tien Opel-dealervestigingen heeft, was tot 2010 verantwoordelijk voor het rayon Hoofddorp-Haarlemmermeer. De toenmalige directie besloot de vestiging te sluiten en het dealerschap werd voortgezet door Van Kouwen. Mark Toonen, directeur Motorhuis Opel: “Het gebied Hoofddorp wilden wij graag weer kunnen aansluiten aan ons bestaande rayon. Een mooi gebied met veel kansen, vooral op zakelijk gebied.” Toonen volgde deze maand Mark Dijkstra, die naar schadeketen ASN vertrekt, op als algemeen directeur Motorhuis. De twaalf medewerkers gaan mee naar Motorhuis. Lees hier het interview met Frank Vaneman en Theo van Kouwen over hun splitsing begin 2016.

Groeipotentie Amsterdam

Voor Van Kouwen, die zich sinds vorig jaar weer volledig richt op Opel, is de verkoop van de vestiging het juiste moment voor een strategische herschikking. “Het besluit om Hoofddorp te verkopen is niet zomaar genomen, het is een goedlopend bedrijf in een mooie regio. Maar tegelijkertijd hebben we alle aandacht nodig voor Amsterdam, de stad groeit al vanaf 2009 jaarlijks met gemiddeld elfduizend inwoners en in Amsterdam-West is de groei het sterkst.”

In 2013 stopte Van Kouwen als salesdealer en ging het in West door als erkend reparateur. “De markt zag er toen nog heel anders uit. We zien nu in dat we er met een full-service Opel-dealerbedrijf aanwezig moeten zijn. Ons rayon, Groot-Amsterdam, biedt ons ruim voldoende potentieel voor een aanzienlijke volumegroei de komende jaren”, aldus Theo van Kouwen.

Geplaatst in rubriek:
Bart Kuijpers
Bart Kuijpers

Bart Kuijpers (’80) werkt sinds 2008 bij Automotive. Hij is als redacteur verantwoordelijk voor de portefeuilles Merkkanaal en Occasions. Bart houdt van voetbal en van Radiohead. Hij rijdt sinds februari '23 een Tesla en is daar erg tevreden (relatief betaalbaar en fantastische software) mee, maar hij is verder geen fan van het merk.

Van Kouwen verkoopt Opel Hoofddorp aan Motorhuis | Automotive Online

Van Kouwen verkoopt Opel Hoofddorp aan Motorhuis

Bart Kuijpers Bart Kuijpers
• Laatste update:

Dat melden beide bedrijven aan Automotive. Zowel Motorhuis (plek 9) als Van Kouwen (plek 54) staat in de Automotive Dealerholdingtop 60.

Motorhuis, dat tien Opel-dealervestigingen heeft, was tot 2010 verantwoordelijk voor het rayon Hoofddorp-Haarlemmermeer. De toenmalige directie besloot de vestiging te sluiten en het dealerschap werd voortgezet door Van Kouwen. Mark Toonen, directeur Motorhuis Opel: “Het gebied Hoofddorp wilden wij graag weer kunnen aansluiten aan ons bestaande rayon. Een mooi gebied met veel kansen, vooral op zakelijk gebied.” Toonen volgde deze maand Mark Dijkstra, die naar schadeketen ASN vertrekt, op als algemeen directeur Motorhuis. De twaalf medewerkers gaan mee naar Motorhuis. Lees hier het interview met Frank Vaneman en Theo van Kouwen over hun splitsing begin 2016.

Groeipotentie Amsterdam

Voor Van Kouwen, die zich sinds vorig jaar weer volledig richt op Opel, is de verkoop van de vestiging het juiste moment voor een strategische herschikking. “Het besluit om Hoofddorp te verkopen is niet zomaar genomen, het is een goedlopend bedrijf in een mooie regio. Maar tegelijkertijd hebben we alle aandacht nodig voor Amsterdam, de stad groeit al vanaf 2009 jaarlijks met gemiddeld elfduizend inwoners en in Amsterdam-West is de groei het sterkst.”

In 2013 stopte Van Kouwen als salesdealer en ging het in West door als erkend reparateur. “De markt zag er toen nog heel anders uit. We zien nu in dat we er met een full-service Opel-dealerbedrijf aanwezig moeten zijn. Ons rayon, Groot-Amsterdam, biedt ons ruim voldoende potentieel voor een aanzienlijke volumegroei de komende jaren”, aldus Theo van Kouwen.

Geplaatst in rubriek:
Bart Kuijpers
Bart Kuijpers

Bart Kuijpers (’80) werkt sinds 2008 bij Automotive. Hij is als redacteur verantwoordelijk voor de portefeuilles Merkkanaal en Occasions. Bart houdt van voetbal en van Radiohead. Hij rijdt sinds februari '23 een Tesla en is daar erg tevreden (relatief betaalbaar en fantastische software) mee, maar hij is verder geen fan van het merk.