‘120 duizend auto’s niet gerepareerd na recall’

Redactie Redactie
• Laatste update:

Dat meldt Nieuwsuur na een analyse van cijfers van de RDW van auto’s die tussen 2012 en 2015 werden teruggeroepen. Deze maand werden er nog 300 auto`s in het Limburgse Swalmen teruggeroepen.

Importeurs bevestigen aan het actualiteitenprogramma dat niet iedereen aan een recall gehoor geeft.

De RDW wil dat auto-eigenaren verplicht worden hun auto te laten repareren als er gevaarlijke mankementen worden signaleert door een importeur. Het ministerie van Infrastructuur en Milieu zegt een verplichting voor auto-eigenaren geen optie te vinden omdat fabrikanten en dealers er verantwoordelijk voor zijn om onveilige producten terug te halen. Wel kijkt het ministerie samen met de RDW naar aanvullende maatregelen.

Vooral bij recalls van oudere auto’s zou de respons laag zijn. Opel zegt dat de opkomst vaak niet eens boven de 50 procent uitkomt. Volgens Pon komt het ook omdat berijders van oudere auto`s vaak geen klant meer zijn bij de merkdealer. En Hyundai stelt dat particulieren de terugroepbrief vaak als reclame zien van de dealer en weggooien. Ook leaserijders zouden lastig te bereiken zijn.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

‘120 duizend auto’s niet gerepareerd na recall’ | Automotive Online

‘120 duizend auto’s niet gerepareerd na recall’

Redactie Redactie
• Laatste update:

Dat meldt Nieuwsuur na een analyse van cijfers van de RDW van auto’s die tussen 2012 en 2015 werden teruggeroepen. Deze maand werden er nog 300 auto`s in het Limburgse Swalmen teruggeroepen.

Importeurs bevestigen aan het actualiteitenprogramma dat niet iedereen aan een recall gehoor geeft.

De RDW wil dat auto-eigenaren verplicht worden hun auto te laten repareren als er gevaarlijke mankementen worden signaleert door een importeur. Het ministerie van Infrastructuur en Milieu zegt een verplichting voor auto-eigenaren geen optie te vinden omdat fabrikanten en dealers er verantwoordelijk voor zijn om onveilige producten terug te halen. Wel kijkt het ministerie samen met de RDW naar aanvullende maatregelen.

Vooral bij recalls van oudere auto’s zou de respons laag zijn. Opel zegt dat de opkomst vaak niet eens boven de 50 procent uitkomt. Volgens Pon komt het ook omdat berijders van oudere auto`s vaak geen klant meer zijn bij de merkdealer. En Hyundai stelt dat particulieren de terugroepbrief vaak als reclame zien van de dealer en weggooien. Ook leaserijders zouden lastig te bereiken zijn.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.