W&D en Heiwegen ten strijde tegen zinloos gebel

Redactie Redactie
• Laatste update:

“We zullen ook op andere gebieden samen optrekken, maar dit is een goede eerste stap”, aldus Perry van Gerwen, directeur van Heiwegen. “Onze diensten vullen elkaar aan. Wij komen regelmatig bij bedrijven waarbij de zoektocht naar nieuw personeel onderdeel is van een strategische heroriëntatie. Dat is het werkterrein van een organisatieadviseur als W&D.”

Juiste personeel
Andersom werkt de samenwerking ook, zegt Remco de Vette, partner van W&D. “Wij merken maar al te vaak dat een bedrijf een nieuwe richting op slaat, maar daar niet het juiste personeel bij heeft. Daarvoor kunnen we nu bij Heiwegen terecht.”

Een fusie of aandelenruil is niet aan de orde, zegt De Vette. “Maar we gaan wel verder dan elkaar af en toe de bal toespelen – we verwachten wel een inspanningsverplichting van beide zijden en die zetten we ook op papier.”

Advies over de inrichting van een klantcontactcenter is een logische eerste stap van de samenwerking, zegt Van Gerwen. “De keuze om wel of niet een KCC in te richten, is een strategische beslissing waarbij de competenties van het personeel bepalend zijn voor de kans van slagen. Je moet het klantcontact wel aan de juiste mensen overlaten.” 

`Doe jij maar een headset op`
W&D heeft inmiddels zo’n twintig dealers bijgestaan in het opzetten van een klantcontactcenter. “We zien dat er mensen bij de telefoon worden gezet zonder naar de competenties van die persoon te kijken. `Doe jij maar een headset op`, zo gaat het. Dan is het project bij voorbaat al mislukt”, zegt De Vette. “Het is goed dat bedrijven nieuwe manieren zoeken om meer leads te generen, maar het even neerzetten van een KCC is niet de oplossing. Het is een middel, geen doel.”

Het probleem zit hem bij veel bedrijven in het feit dat er niet is nagedacht over hoe al die contactmomenten met klanten moeten worden ingevuld, zegt Van Gerwen. “Telefoon, de website, mail, een chatfunctie, Facebook – er zijn veel nieuwe manieren bijgekomen en vaak wordt vergeten dat dit dus betekent dat je meer tijd kwijt bent aan dit klantencontact en dat een deel hiervan – neem de chatfunctie online – ook in de avonduren plaatsvindt.”

De eerste workshop staat gepland op 7 april, de locatie is het kantoor van W&D in Amersfoort. “We willen per workshop niet meer dan 25 mensen bij elkaar zetten”, zegt De Vette. “Ik denk dat we komend jaar wel zo’n vijf workshops kunnen gaan doen.”

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

W&D en Heiwegen ten strijde tegen zinloos gebel | Automotive Online

W&D en Heiwegen ten strijde tegen zinloos gebel

Redactie Redactie
• Laatste update:

“We zullen ook op andere gebieden samen optrekken, maar dit is een goede eerste stap”, aldus Perry van Gerwen, directeur van Heiwegen. “Onze diensten vullen elkaar aan. Wij komen regelmatig bij bedrijven waarbij de zoektocht naar nieuw personeel onderdeel is van een strategische heroriëntatie. Dat is het werkterrein van een organisatieadviseur als W&D.”

Juiste personeel
Andersom werkt de samenwerking ook, zegt Remco de Vette, partner van W&D. “Wij merken maar al te vaak dat een bedrijf een nieuwe richting op slaat, maar daar niet het juiste personeel bij heeft. Daarvoor kunnen we nu bij Heiwegen terecht.”

Een fusie of aandelenruil is niet aan de orde, zegt De Vette. “Maar we gaan wel verder dan elkaar af en toe de bal toespelen – we verwachten wel een inspanningsverplichting van beide zijden en die zetten we ook op papier.”

Advies over de inrichting van een klantcontactcenter is een logische eerste stap van de samenwerking, zegt Van Gerwen. “De keuze om wel of niet een KCC in te richten, is een strategische beslissing waarbij de competenties van het personeel bepalend zijn voor de kans van slagen. Je moet het klantcontact wel aan de juiste mensen overlaten.” 

`Doe jij maar een headset op`
W&D heeft inmiddels zo’n twintig dealers bijgestaan in het opzetten van een klantcontactcenter. “We zien dat er mensen bij de telefoon worden gezet zonder naar de competenties van die persoon te kijken. `Doe jij maar een headset op`, zo gaat het. Dan is het project bij voorbaat al mislukt”, zegt De Vette. “Het is goed dat bedrijven nieuwe manieren zoeken om meer leads te generen, maar het even neerzetten van een KCC is niet de oplossing. Het is een middel, geen doel.”

Het probleem zit hem bij veel bedrijven in het feit dat er niet is nagedacht over hoe al die contactmomenten met klanten moeten worden ingevuld, zegt Van Gerwen. “Telefoon, de website, mail, een chatfunctie, Facebook – er zijn veel nieuwe manieren bijgekomen en vaak wordt vergeten dat dit dus betekent dat je meer tijd kwijt bent aan dit klantencontact en dat een deel hiervan – neem de chatfunctie online – ook in de avonduren plaatsvindt.”

De eerste workshop staat gepland op 7 april, de locatie is het kantoor van W&D in Amersfoort. “We willen per workshop niet meer dan 25 mensen bij elkaar zetten”, zegt De Vette. “Ik denk dat we komend jaar wel zo’n vijf workshops kunnen gaan doen.”

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.