Doorstart voor Suzuki-dealer Kunst

Redactie Redactie
• Laatste update:

Kunst vroeg na ruim 28 jaar Suzuki-dealerschap het faillssement aan, maar wel met de intentie om door te starten. De doorstart werd binnen een paar dagen gerealiseerd. Zes van de negen medewerkers komen weer in dienst bij het bedrijf.

“Ik heb in een vroeg stadium overlegd met mijn belangrijkste partners zoals Suzuki-importeur Nimag en Alcredis. Samen hebben we een plan gemaakt en de curator wilde daar in mee gaan. Daarbij vond ik een externe financier die vertrouwen had in het plan”, vertelt Harry Kunst. Hij is alle partijen dankbaar dat ze mee wilden werken. “Daardoor hebben mijn klanten niets gemerkt van het faillissement en ben ik nu weer volledig operationeel.”

Het faillissement komt voort uit de moeilijke economische situatie, de ingezakte Suzuki-verkoop en hoge kosten. “Ik heb een paar jaar geleden een herstructurering doorgevoerd. Dat was nu geen optie meer. Daarvan waren de kosten te hoog. Maar ik heb  geprobeerd om alles zo netjes mogelijk af te handelen.”

De lagere personeelskosten in combinatie met een structureel lagere huur moeten leiden tot een gezonde bedrijfsvoering. “Dankzij de lagere kosten moet het haalbaar zijn om een positief resultaat te draaien. Al reken ik mijzelf absoluut niet rijk.” 

Kunst blijft actief in hetzelfde pand. Dat deelde het tot vorige week met Tinholt. Maar voor Tinholt was het faillissement van Kunst reden om de huur op te zeggen en de vestiging te sluiten. “Dat betekent dat ik meer ruimte heb, dus die ga ik ook benutten.”

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Doorstart voor Suzuki-dealer Kunst | Automotive Online

Doorstart voor Suzuki-dealer Kunst

Redactie Redactie
• Laatste update:

Kunst vroeg na ruim 28 jaar Suzuki-dealerschap het faillssement aan, maar wel met de intentie om door te starten. De doorstart werd binnen een paar dagen gerealiseerd. Zes van de negen medewerkers komen weer in dienst bij het bedrijf.

“Ik heb in een vroeg stadium overlegd met mijn belangrijkste partners zoals Suzuki-importeur Nimag en Alcredis. Samen hebben we een plan gemaakt en de curator wilde daar in mee gaan. Daarbij vond ik een externe financier die vertrouwen had in het plan”, vertelt Harry Kunst. Hij is alle partijen dankbaar dat ze mee wilden werken. “Daardoor hebben mijn klanten niets gemerkt van het faillissement en ben ik nu weer volledig operationeel.”

Het faillissement komt voort uit de moeilijke economische situatie, de ingezakte Suzuki-verkoop en hoge kosten. “Ik heb een paar jaar geleden een herstructurering doorgevoerd. Dat was nu geen optie meer. Daarvan waren de kosten te hoog. Maar ik heb  geprobeerd om alles zo netjes mogelijk af te handelen.”

De lagere personeelskosten in combinatie met een structureel lagere huur moeten leiden tot een gezonde bedrijfsvoering. “Dankzij de lagere kosten moet het haalbaar zijn om een positief resultaat te draaien. Al reken ik mijzelf absoluut niet rijk.” 

Kunst blijft actief in hetzelfde pand. Dat deelde het tot vorige week met Tinholt. Maar voor Tinholt was het faillissement van Kunst reden om de huur op te zeggen en de vestiging te sluiten. “Dat betekent dat ik meer ruimte heb, dus die ga ik ook benutten.”

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.