Mercedes: luchtweerstand belangrijker dan koolstofvezel

Steven Don Steven Don

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.

Abonneren

Bent u al abonnee?

Inloggen

Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.

 
 

Reacties

  • jaap

    dit is alleen maar waar en van toepassing op de snelweg.
    bij file rijden en in de stad kan je beter op gewicht letten

  • Aart van der Haagen

    Een lagere massa betekent ook lichtvoetiger rijeigenschappen, een betere beheersbaarheid in noodsituaties en minder slijtage aan het onderstel. Bovendien heb je vanuit stilstand minder energie nodig om de massa op gang te brengen. Allemaal zaken waarop de luchtweerstand weinig invloed uitoefent. Sowieso zou een fabrikant niet moeten kiezen voor óf óf, maar voor én én, wil er echt vooruitgang geboekt worden in emissiebeperking.

Mercedes: luchtweerstand belangrijker dan koolstofvezel | Automotive Online

Mercedes: luchtweerstand belangrijker dan koolstofvezel

Martijn Roede Martijn Roede

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.

Abonneren

Bent u al abonnee?

Inloggen

Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.

 
 

Reacties

  • jaap

    dit is alleen maar waar en van toepassing op de snelweg.
    bij file rijden en in de stad kan je beter op gewicht letten

  • Aart van der Haagen

    Een lagere massa betekent ook lichtvoetiger rijeigenschappen, een betere beheersbaarheid in noodsituaties en minder slijtage aan het onderstel. Bovendien heb je vanuit stilstand minder energie nodig om de massa op gang te brengen. Allemaal zaken waarop de luchtweerstand weinig invloed uitoefent. Sowieso zou een fabrikant niet moeten kiezen voor óf óf, maar voor én én, wil er echt vooruitgang geboekt worden in emissiebeperking.