Directeur Louwman Exclusive: er is genoeg potentie

Redactie Redactie
• Laatste update:

Hulshoff, die niet wil en kan praten over de relatie tussen Frits Hessing en Evert Louwman en de financiële afspraken die gemaakt zijn, werkt al sinds 1990 bij de Louwman Groep. De afgelopen jaren was hij met pensioen, maar verrichte hij nog wel advieswerkzaamheden voor het bedrijf. Twee weken geleden belde Evert Louwman hem op met de vraag of hij op interim-basis Louwman Exclusive wilde opstarten. 

Wat trof u aan op uw eerste werkdag twee weken geleden?
“Een surrealistische situatie. Het bedrijf lag stil. Een grote groep Louwman-mensen is hard aan de slag gegaan om zo snel mogelijk het bedrijf weer operationeel te krijgen. Er moesten nieuwe contracten gesloten worden met leveranciers en er moesten mensen worden aangenomen. Maar we merkten al snel dat er enorm veel wil is om er een succes van te maken. En de mensen zijn blij dat er een sterke partij achter het bedrijf staat. De teamgeest heeft mij positief verrast.”

Hoeveel medewerkers telt het bedrijf nu?
“Er zijn nu dertig mensen actief. Dat is ongeveer zeventig procent van wat er werkte. Wij hebben de mensen aangenomen die belangrijk zijn om op korte termijn weer operationeel te worden. Het lijkt me voor de hand liggen dat we leaner van start zijn gegaan, waardoor we niet alle commerciële en administatieve mensen nodig hadden. Voor ons is het van belang dat de klanten zich weer thuis voelen.”

Hoe hebben klanten gereageerd? Zijn er geen klanten die uit loyaliteit naar Frits Hessing zich hebben afgekeerd van het bedrijf?
“Ik heb welgeteld één mail gekregen van een klant die meldde hier niet meer te komen. Dat is zijn goed recht. Verder merken we dat klanten erg benieuwd zijn naar het bedrijf. Wat scheelt is dat Louwman bekend staat om zijn enorme passie voor auto’s. Dat hebben de berijders van deze merken over het algemeen ook. Op het moment dat de contracten getekend zijn, gaan we ook activiteiten voor de berijders opzetten.”

De klanten blijven dus, hoe zit dat met de fabrikanten? Zijn er al contracten gesloten?
“Wij zijn met alle vijf (Bentley, Rolls Royce, Maserati, Bugatti en Lamborghini, red.) in gesprek. Het ziet er allemaal positief uit, maar deze trajecten nemen tijd in beslag. Natuurlijk is het denkbaar dat we niet alle vijf merken binnenhalen, dat zou niet leuk zijn, maar we hebben nog geen alternatieven. In principe gaan we met de vijf merken door en gaan we dus geen Lexus doen. Op het moment dat een van de merken afhaakt, dan gaan we op zoek naar nieuwe opties en dat zou misschien Lexus kunnen zijn.”

Op wat voor termijn denkt u een rendabele business te kunnen draaien?
“Het is nu echt nog te vroeg om daar iets over te zeggen, maar het is aangekocht met de bedoeling dat we een bijdrage leveren aan het groepsresultaat. We weten dat er voor deze merken genoeg potentie is, ook in economische moeilijke tijden.”

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Directeur Louwman Exclusive: er is genoeg potentie | Automotive Online

Directeur Louwman Exclusive: er is genoeg potentie

Redactie Redactie
• Laatste update:

Hulshoff, die niet wil en kan praten over de relatie tussen Frits Hessing en Evert Louwman en de financiële afspraken die gemaakt zijn, werkt al sinds 1990 bij de Louwman Groep. De afgelopen jaren was hij met pensioen, maar verrichte hij nog wel advieswerkzaamheden voor het bedrijf. Twee weken geleden belde Evert Louwman hem op met de vraag of hij op interim-basis Louwman Exclusive wilde opstarten. 

Wat trof u aan op uw eerste werkdag twee weken geleden?
“Een surrealistische situatie. Het bedrijf lag stil. Een grote groep Louwman-mensen is hard aan de slag gegaan om zo snel mogelijk het bedrijf weer operationeel te krijgen. Er moesten nieuwe contracten gesloten worden met leveranciers en er moesten mensen worden aangenomen. Maar we merkten al snel dat er enorm veel wil is om er een succes van te maken. En de mensen zijn blij dat er een sterke partij achter het bedrijf staat. De teamgeest heeft mij positief verrast.”

Hoeveel medewerkers telt het bedrijf nu?
“Er zijn nu dertig mensen actief. Dat is ongeveer zeventig procent van wat er werkte. Wij hebben de mensen aangenomen die belangrijk zijn om op korte termijn weer operationeel te worden. Het lijkt me voor de hand liggen dat we leaner van start zijn gegaan, waardoor we niet alle commerciële en administatieve mensen nodig hadden. Voor ons is het van belang dat de klanten zich weer thuis voelen.”

Hoe hebben klanten gereageerd? Zijn er geen klanten die uit loyaliteit naar Frits Hessing zich hebben afgekeerd van het bedrijf?
“Ik heb welgeteld één mail gekregen van een klant die meldde hier niet meer te komen. Dat is zijn goed recht. Verder merken we dat klanten erg benieuwd zijn naar het bedrijf. Wat scheelt is dat Louwman bekend staat om zijn enorme passie voor auto’s. Dat hebben de berijders van deze merken over het algemeen ook. Op het moment dat de contracten getekend zijn, gaan we ook activiteiten voor de berijders opzetten.”

De klanten blijven dus, hoe zit dat met de fabrikanten? Zijn er al contracten gesloten?
“Wij zijn met alle vijf (Bentley, Rolls Royce, Maserati, Bugatti en Lamborghini, red.) in gesprek. Het ziet er allemaal positief uit, maar deze trajecten nemen tijd in beslag. Natuurlijk is het denkbaar dat we niet alle vijf merken binnenhalen, dat zou niet leuk zijn, maar we hebben nog geen alternatieven. In principe gaan we met de vijf merken door en gaan we dus geen Lexus doen. Op het moment dat een van de merken afhaakt, dan gaan we op zoek naar nieuwe opties en dat zou misschien Lexus kunnen zijn.”

Op wat voor termijn denkt u een rendabele business te kunnen draaien?
“Het is nu echt nog te vroeg om daar iets over te zeggen, maar het is aangekocht met de bedoeling dat we een bijdrage leveren aan het groepsresultaat. We weten dat er voor deze merken genoeg potentie is, ook in economische moeilijke tijden.”

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.