VAVDZ: zakelijke privérijder fors benadeeld

Steven Don Steven Don

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.

Abonneren

Bent u al abonnee?

Inloggen

Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.

 
 

Reacties

  • Sander F

    Ach, hoeveel medewerkers in dienstbetrekking zouden met het formaat ‘Passat’ voor hun baas rijden?
    Ik denk een minderheid, velen rijden tegenwoordig wat compacter;-)

    Overigens, de infograpic vertelt niet hoeveel zakelijke kilometers verreden worden.. Bij enkele honderden op jaarbasis hoeft de werkgever, in verhouding, toch niet zoveel bij te dragen aan de privé keuze van een medewerker? 😉

  • remco

    ..is in dit kostenplaatje dan het niet hebben van bijtelling gecompenseerd?

  • Bart

    inderdaad een wel erg kort door de bocht berekening van VAVDZ. Met dezelfde stelligheid kan je een berekening neerleggen die veel lager of veel hoger uitkomt. Blijft dat die 19 cent natuurlijk weinig is.

  • Barend Lambrechtsen

    Natuurlijk heeft iedereen de keuze om kleiner te rijden of een oudere auto of dat soort keuzes. Wat de VAVDZ aantoont is dat de onbelaste kilometervergoeding veel te laag is ten opzichte van de totale autokosten. En in dat opzicht is de calculatie hier wel relevant, en gebaseerd op het gemiddeld kilometrage van de particuliere autobezitter. Ik denk dat de meeste medewerkers die nu een auto van de zaak hebben en op enig moment door de werkgever te horen krijgen dat er geen nieuwe besteld wordt (denk aan bijvoorbeeld ATOS) dat opeens heel duidelijk wordt wat je als privé persoon aan je zakelijke kilometers moet bijdragen. En dan is dit voorbeeld opeens wel relevant.
    Barend

  • Sander F.

    Ik denk (vermoed) dat die betreffende ATOS medewerkers de auto van de zaak, vooral op basis van arbeidsvoorwaarden rijdt/reden en dat functioneel gezien de zakelijke kilometers (behoudens woon-werk) wel beperkt zullen zijn..

    Geen auto van de zaak betekend voor hun veelal dan ook een stukje teruggave in bruto inkomen.. waar dan inderdaad (mogelijkerwijs) kosten voor (extra) privé mobiliteit tegenover komt te staan.

    Bovendien, een vaste waarde voor ‘de totale autokosten’ is nu eenmaal moeilijk te geven. Het blijven gemiddelden..

VAVDZ: zakelijke privérijder fors benadeeld | Automotive Online

VAVDZ: zakelijke privérijder fors benadeeld

Steven Don Steven Don

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.

Abonneren

Bent u al abonnee?

Inloggen

Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.

 
 

Reacties

  • Sander F

    Ach, hoeveel medewerkers in dienstbetrekking zouden met het formaat ‘Passat’ voor hun baas rijden?
    Ik denk een minderheid, velen rijden tegenwoordig wat compacter;-)

    Overigens, de infograpic vertelt niet hoeveel zakelijke kilometers verreden worden.. Bij enkele honderden op jaarbasis hoeft de werkgever, in verhouding, toch niet zoveel bij te dragen aan de privé keuze van een medewerker? 😉

  • remco

    ..is in dit kostenplaatje dan het niet hebben van bijtelling gecompenseerd?

  • Bart

    inderdaad een wel erg kort door de bocht berekening van VAVDZ. Met dezelfde stelligheid kan je een berekening neerleggen die veel lager of veel hoger uitkomt. Blijft dat die 19 cent natuurlijk weinig is.

  • Barend Lambrechtsen

    Natuurlijk heeft iedereen de keuze om kleiner te rijden of een oudere auto of dat soort keuzes. Wat de VAVDZ aantoont is dat de onbelaste kilometervergoeding veel te laag is ten opzichte van de totale autokosten. En in dat opzicht is de calculatie hier wel relevant, en gebaseerd op het gemiddeld kilometrage van de particuliere autobezitter. Ik denk dat de meeste medewerkers die nu een auto van de zaak hebben en op enig moment door de werkgever te horen krijgen dat er geen nieuwe besteld wordt (denk aan bijvoorbeeld ATOS) dat opeens heel duidelijk wordt wat je als privé persoon aan je zakelijke kilometers moet bijdragen. En dan is dit voorbeeld opeens wel relevant.
    Barend

  • Sander F.

    Ik denk (vermoed) dat die betreffende ATOS medewerkers de auto van de zaak, vooral op basis van arbeidsvoorwaarden rijdt/reden en dat functioneel gezien de zakelijke kilometers (behoudens woon-werk) wel beperkt zullen zijn..

    Geen auto van de zaak betekend voor hun veelal dan ook een stukje teruggave in bruto inkomen.. waar dan inderdaad (mogelijkerwijs) kosten voor (extra) privé mobiliteit tegenover komt te staan.

    Bovendien, een vaste waarde voor ‘de totale autokosten’ is nu eenmaal moeilijk te geven. Het blijven gemiddelden..