Leasemaatschappijen positief over plannen leaseauto

Martijn Roede Martijn Roede

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.

Abonneren

Bent u al abonnee?

Inloggen

Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.

 
 

Reacties

  • P. Brouwers

    Helaas is hier sprake van een oneerlijke oplossing. Ik ben het eens met de stelling, dat je niet halverwege de wedstrijd de spelregels kunt veranderen. Dat gebeurt nu dus toch! Ik rijd al 18 jaar met een “auto van de zaak” zonder bijtelling en heb iedere dag een andere bestemming. Eénmaal per maand (of minder) moet ik naar kantoor voor overleg. Dat ik daar dan ineens bijtelling voor moet gaan betaling is absurd te noemen. Bovendien hadden vele mensen met een “auto van de zaak” mogelijk een auto gekozen in een andere bijtellingsklasse als ze dit vooraf hadden geweten.

  • Monique Bakx

    Mee eens. 25% van de bijtelling laten betalen in het geval van de lopende contracten is geen optie. Als dit de oplossing zou moeten zijn dan wordt elke auto van de zaak een zaak.

  • Gerard

    Een contract is een contract, daar moet je niet aan tornen. 25% van 25% is toch nog even € 1.200,- per jaar in ons geval. Dit is geen overgangsregeling, dit is wederom diefstal. Gewoon het contract uitzingen en niet de mensen tegen een muur zetten.

  • Hans

    Ik heb al twee auto’s Prive. Aangezien voortijdige verkoop ivm de leaseauto een hoge afschrijving gaf, ben ik alleen zakelijk gaan rijden. Ik betaal dus al de verzekering en belasting voor mijn eigen auto. Dat ik nu extra moet betalen voor de leaseauto is reden de auto terug te willen geven, maar dan krijg je weer een afkoopsom. Kortom je staat met je rug tegen de muur met deze maatregel. Maar deze dame denkt vooral aan haar eigen functie en achterban, of is simpelweg niet slimmer gezien haar uitspraken!

  • Wouter

    Ennnnn…. wat gebeurt er met de economie ? Autofabrikanten verkopen hierdoor ook minder luxere autos. Bye bye economie. Wordt echt ziek van deze regering.

  • Henk

    Ach, op zich is de maatregel nog niet zo slecht. Alle OV-reizigers krijgen er ook (direct) mee te maken en een overgangsregeling als deze is niet meer dan redelijk te noemen voor de autorijders. Dat het niet prettig is voor betrokken is duidelijk.

    Ik zou me overigens wel afvragen waarom er, los van de financiële gevolgen, zoveel onbegrip is. Ik vind dat de auto over het algemeen niet alleen zakelijk wordt gebruikt. Dat wil zeggen dat de samenstelling van de auto niet enkel “zakelijk” gedreven is. De duurdere opties zijn er ook voor het persoonlijk (privé) genoegen volgens mij. Ik zou wel eens gegronde redenenen willen zien waarom je een lederen stuur zou willen hebben of een sportonderstel of andere niet puur zakelijke pakketten.

    Is de maatregelen vervelend? Jazeker, maar ergens moet er bezuinigd worden en persoonlijk vind ik dit een eerlijkere benadering t.o.v. de “wel-bijtellers”.

  • Wim

    Ik heb een auto van de zaak die ik niet privé gebruik en dus geen bijtelling. Het is echter geen leaseauto met een aflopend contract. De zaak heeft de auto gekocht voor onbepaalde tijd. Weet iemand hoe dat dan zit? Misschien rij ik nog wel 3 of 4 jaar in deze auto. Heb ik dan zolang echt op de aangepaste bijtelling? Wim