Aegon stopt met vrouwenverzekeraar Onna-onna
Dit meldt Aegon.
De ruim 25 duizend klanten met een autoverzekering kunnen deze behouden, met de specifieke Onna-onna voorwaarden.
Onna-onna werd in 2008 opgericht als verzekeraar speciaal voor vrouwen. Sinds 2014 is Aegon volledig eigenaar. Inmiddels is gebleken dat Onna-onna niet voldoende rendabel is, en blijven de verbetermogelijkheden van het businessmodel achter bij de verwachtingen, meldt de verzekeraar.
Innovatief
Ingrid de Graaf, voorzitter Aegon Particulier, licht de beslissing nader toe: “Aegon is voortdurend betrokken bij tien tot vijftien innovatieve ventures. Maar bij innovatie hoort ook dat je er op tijd uit stapt, hoe pijnlijk ook, als het groeiperspectief onvoldoende duurzaam is. De via Onna-onna opgedane kennis en ervaring over doelgroepbenadering en klantbediening is zeer waardevol voor ons. Die gaan we verder inzetten voor het merk Aegon.”
Ludieke acties
Onna-onna liet schades aanvankelijk exclusief repareren door bedrijven die zijn aangesloten bij AAS. Later werd het gehele Aegon-netwerk daarvoor ingeschakeld. Nicole Spenkelink, directeur van AAS., kijkt terug op een mooie samenwerking: “De doelgroep en de marketinggeoriënteerde organisatie achter Onna-onna zijn jarenlang het ultiem uitgangspunt geweest voor vele ludieke klantacties en specifieke activiteiten rondom het klanttevredenheidsprogramma van AAS. Zo heeft Onna-onna meegedacht met de inrichting van onze flagshipstore in Den Haag en hebben we onze gezamenlijke klantreizen geoptimaliseerd. Ook hebben we mooie acties gedaan bij DDVH, ons schadebedrijf in Den Bosch specifiek voor vrouwen. Dat zullen we zeker missen.”