‘BYD gaat autofabriek bouwen in Hongarije’

BYD • Volgens de Duitse krant Allgemeine Zeitung heeft de Hongaarse premier Viktor Orban medio oktober het hoofdkwartier van BYD in Shenzhen bezocht.
Redactie Redactie
• Laatste update:
BYD
De BYD Atto 3 (Foto: BYD)

BYD gaat een eigen autofabriek in Hongarije bouwen, zo meldt de Duitse krant Allgemeine Zeitung. BYD heeft de berichten uit de Duitse pers niet bevestigd maar deelt wel ‘dat het voor eind dit jaar nadere informatie zal geven over de Europese plannen’.

Volgens Allgemeine Zeitung heeft de Hongaarse premier Viktor Orban medio oktober het hoofdkwartier van BYD in Shenzhen bezocht. Daar zou Orban met BYD-topman Wang Chuanfu gesproken hebben over de plannen. Chuanfu nam daarbij ruim de tijd om zijn Hongaarse bezoeker de nieuwste modellen te tonen, aldus de Duitse krant.

Met een eigen fabriek in Europa zou BYD de importheffingen voor Chinese EV’s waar de Europese Commissie aan werkt omzeilen. Dat is echter niet de enige reden voor de plannen: BYD is inmiddels de grootste fabrikant van EV’s ter wereld – vóór Tesla – en wil die positie ook in Europa verder uitbouwen. Bovendien heeft het Chinese merk een overeenkomst met de Duitse autoverhuurder Sixt voor de levering van 100.000 elektrische voertuigen tot 2028.

‘BYD gaat autofabriek bouwen in Hongarije’ | Automotive Online

‘BYD gaat autofabriek bouwen in Hongarije’

BYD • Volgens de Duitse krant Allgemeine Zeitung heeft de Hongaarse premier Viktor Orban medio oktober het hoofdkwartier van BYD in Shenzhen bezocht.
Redactie Redactie
• Laatste update:
BYD
De BYD Atto 3 (Foto: BYD)

BYD gaat een eigen autofabriek in Hongarije bouwen, zo meldt de Duitse krant Allgemeine Zeitung. BYD heeft de berichten uit de Duitse pers niet bevestigd maar deelt wel ‘dat het voor eind dit jaar nadere informatie zal geven over de Europese plannen’.

Volgens Allgemeine Zeitung heeft de Hongaarse premier Viktor Orban medio oktober het hoofdkwartier van BYD in Shenzhen bezocht. Daar zou Orban met BYD-topman Wang Chuanfu gesproken hebben over de plannen. Chuanfu nam daarbij ruim de tijd om zijn Hongaarse bezoeker de nieuwste modellen te tonen, aldus de Duitse krant.

Met een eigen fabriek in Europa zou BYD de importheffingen voor Chinese EV’s waar de Europese Commissie aan werkt omzeilen. Dat is echter niet de enige reden voor de plannen: BYD is inmiddels de grootste fabrikant van EV’s ter wereld – vóór Tesla – en wil die positie ook in Europa verder uitbouwen. Bovendien heeft het Chinese merk een overeenkomst met de Duitse autoverhuurder Sixt voor de levering van 100.000 elektrische voertuigen tot 2028.