Volvo investeert in batterijfabriek Store Dot

Ivonne Vermeulen Ivonne Vermeulen
Volvo investeert in techbedrijf Store Dot. (Foto: Volvo)

Volvo Cars gaat een verregaande samenwerking aan met het Israëlische bedrijf Store Dot dat snelle laadtechnologie voor elektrische auto’s ontwikkelt. Dat meldt de autofabrikant vandaag.

Store Dot werkt aan, naar eigen zeggen, een baanbrekende technologie die ervoor zorgt dat batterijen van EV’s in vijf minuten tot 160 kilometer aan actieradius kunnen bijladen. Het draait hierbij om een zogeheten silicium-grafiet voor anode-technologie en gerelateerde software-integratie. Met behulp van Volvo Cars wil het bedrijf voor 2024 starten met massaproductie.

Snelste 

“We willen de snelste transitie van onze industrie realiseren”, aldus Alexander Petrofski, head of Volvo Cars Tech Fund. De samenwerking sluit aan op de doelstelling om voor 2030 een compleet elektrische modellenaanbod te kunnen presenteren waarbij het accent ligt op een grotere actieradius, kortere laadtijden en lagere kosten. Om dit te bereiken sloot de autofabrikant vorig jaar een joint venture met batterijenfabrikant Northvolt.Die samenwerking leidde tot een gezamenlijk R&D centrum in Zweden en de bouw van een batterijenfabriek die in 2026 operationeel moet zijn. 

Geplaatst in rubriek:
Ivonne Vermeulen
Ivonne Vermeulen

Ivonne Vermeulen is redacteur bij Automotive, waar ze onder andere de portefeuilles Schade en Universele markt beheert.

Volvo investeert in batterijfabriek Store Dot | Automotive Online

Volvo investeert in batterijfabriek Store Dot

Ivonne Vermeulen Ivonne Vermeulen
Volvo investeert in techbedrijf Store Dot. (Foto: Volvo)

Volvo Cars gaat een verregaande samenwerking aan met het Israëlische bedrijf Store Dot dat snelle laadtechnologie voor elektrische auto’s ontwikkelt. Dat meldt de autofabrikant vandaag.

Store Dot werkt aan, naar eigen zeggen, een baanbrekende technologie die ervoor zorgt dat batterijen van EV’s in vijf minuten tot 160 kilometer aan actieradius kunnen bijladen. Het draait hierbij om een zogeheten silicium-grafiet voor anode-technologie en gerelateerde software-integratie. Met behulp van Volvo Cars wil het bedrijf voor 2024 starten met massaproductie.

Snelste 

“We willen de snelste transitie van onze industrie realiseren”, aldus Alexander Petrofski, head of Volvo Cars Tech Fund. De samenwerking sluit aan op de doelstelling om voor 2030 een compleet elektrische modellenaanbod te kunnen presenteren waarbij het accent ligt op een grotere actieradius, kortere laadtijden en lagere kosten. Om dit te bereiken sloot de autofabrikant vorig jaar een joint venture met batterijenfabrikant Northvolt.Die samenwerking leidde tot een gezamenlijk R&D centrum in Zweden en de bouw van een batterijenfabriek die in 2026 operationeel moet zijn. 

Geplaatst in rubriek:
Ivonne Vermeulen
Ivonne Vermeulen

Ivonne Vermeulen is redacteur bij Automotive, waar ze onder andere de portefeuilles Schade en Universele markt beheert.