Eerste Porsche-fabriek buiten Europa komt in Maleisië

Ivonne Vermeulen Ivonne Vermeulen
• Laatste update:
Porsche werkt aan sterkere positie in Azië. (Foto: Porsche)

Porsche wil zijn positie in Azië versterken en is van plan om volgend jaar een fabriek te bouwen in Maleisië. Tegelijkertijd zal een R&D-centrum worden gerealiseerd in China. Dat kondigt de Duitse autofabrikant vandaag aan.

De productielocatie en het R&D-centrum moeten nauw met elkaar gaan samenwerken met het doel de Aziatische markt beter te kunnen bedienen en productinnovaties te stimuleren. Vooral China is een belangrijke afzetmarkt voor Porsche. Over de eerste zes maanden van dit jaar verkocht Porsche in China 48.654 stuks, gevolgd door Europa met ruim 40 duizend en de VS met 36.326 stuks. Het is voor het eerst dat het automerk een fabriek buiten Europa gaat openen. Behalve in Duitsland, heeft het merk ook een fabriek in Slowakije, waar onder andere de Porsche Cayenne wordt gebouwd.

Trots

“We zijn er trots op dat we een wereldwijd bedrijf zijn. Met investeringen in lokale markten zorgen we ervoor dat onze auto’s en diensten beter aansluiten op de specifieke behoeften van onze markten buiten Europa. Om dit het beste te kunnen doen, is een permanente aanwezigheid vereist”, aldus Michael Steiner, hoofd R&D van Porsche. Porsche maakt deel uit van de Volkswagen Groep 

Eerder deze zomer ging Porsche een joint venture aan met Customcells, dat is gespecialiseerd in lithium-ion cellen, om de afhankelijkheid van de Chinese batterijenfabrikanten te verkleinen.

Geplaatst in rubriek:
Ivonne Vermeulen
Ivonne Vermeulen

Ivonne Vermeulen is redacteur bij Automotive, waar ze onder andere de portefeuilles Schade en Universele markt beheert.

Eerste Porsche-fabriek buiten Europa komt in Maleisië | Automotive Online

Eerste Porsche-fabriek buiten Europa komt in Maleisië

Ivonne Vermeulen Ivonne Vermeulen
• Laatste update:
Porsche werkt aan sterkere positie in Azië. (Foto: Porsche)

Porsche wil zijn positie in Azië versterken en is van plan om volgend jaar een fabriek te bouwen in Maleisië. Tegelijkertijd zal een R&D-centrum worden gerealiseerd in China. Dat kondigt de Duitse autofabrikant vandaag aan.

De productielocatie en het R&D-centrum moeten nauw met elkaar gaan samenwerken met het doel de Aziatische markt beter te kunnen bedienen en productinnovaties te stimuleren. Vooral China is een belangrijke afzetmarkt voor Porsche. Over de eerste zes maanden van dit jaar verkocht Porsche in China 48.654 stuks, gevolgd door Europa met ruim 40 duizend en de VS met 36.326 stuks. Het is voor het eerst dat het automerk een fabriek buiten Europa gaat openen. Behalve in Duitsland, heeft het merk ook een fabriek in Slowakije, waar onder andere de Porsche Cayenne wordt gebouwd.

Trots

“We zijn er trots op dat we een wereldwijd bedrijf zijn. Met investeringen in lokale markten zorgen we ervoor dat onze auto’s en diensten beter aansluiten op de specifieke behoeften van onze markten buiten Europa. Om dit het beste te kunnen doen, is een permanente aanwezigheid vereist”, aldus Michael Steiner, hoofd R&D van Porsche. Porsche maakt deel uit van de Volkswagen Groep 

Eerder deze zomer ging Porsche een joint venture aan met Customcells, dat is gespecialiseerd in lithium-ion cellen, om de afhankelijkheid van de Chinese batterijenfabrikanten te verkleinen.

Geplaatst in rubriek:
Ivonne Vermeulen
Ivonne Vermeulen

Ivonne Vermeulen is redacteur bij Automotive, waar ze onder andere de portefeuilles Schade en Universele markt beheert.