Eindhovense durfinvesteerder start E.go door

Bart Kuijpers Bart Kuijpers
• Laatste update:
De E.go Life zou dit jaar in serieproductie gaan. (Foto: E.go)

De in Eindhoven gevestigde durfinvesteerder ND Industrial Investments start E.go door. Dat meldt E.go in een persverklaring.

ND Industrial Investments investeert volgens Duitse media tientallen miljoenen euro’s in de E.go. Dit jaar zouden de eerste elektrische auto’s van het bedrijf in serieproductie gaan, maar E.go kwam door de corona-uitbraak echter in financiële problemen en vroeg in april een faillissement aan.

Onderdeel van de deal is dat oprichter Günther Schuh terugtreedt als ceo. Hij wordt opgevolgd door Ulrich Hermann, voormalig RvB-lid van industrieel bedrijf Heidelberger.

Goed gepositioneerd

De advocaat van E.go, Paul Fink van advocatenkantoor FRH Düsseldorf, spreekt van een belangrijk succes. “Het betrof geen klassieke herstructureringszaak. E.go is een goed gepositioneerde start-up met een beproefde auto, die zonder groeikapitaal kwam te zitten, vooral door de ongekende situatie tijdens de coronapandemie.”

Ook oprichter Schuh is opgelucht. “We moesten een professionele en strategische partner vinden om ons groeipotentieel te kunnen realiseren. Dat hebben we gevonden met onze nieuwe partner en zijn visionair leiderschap.”

ND Industrial Investment stelt in de verklaring “verheugd te zijn om E.go Mobile te ondersteunen. Het bedrijf sluit goed aan bij onze focus op duurzaamheid, elektrificatie en digitalisering.” ND Industrial Investment is onderdeel van de ND Group, een bedrijf van de Albanees Nazif Destani.

Auto Haarhuis, dat in 2018 een letter of intent tekende om importeur te worden, geeft aan de ontwikkelingen af te wachten.

Geplaatst in rubriek:
Bart Kuijpers
Bart Kuijpers

Bart Kuijpers (’80) werkt sinds 2008 bij Automotive. Hij is als redacteur verantwoordelijk voor de portefeuilles Merkkanaal en Occasions. Bart houdt van voetbal en van Radiohead. Hij rijdt sinds februari '23 een Tesla en is daar erg tevreden (relatief betaalbaar en fantastische software) mee, maar hij is verder geen fan van het merk.

Eindhovense durfinvesteerder start E.go door | Automotive Online

Eindhovense durfinvesteerder start E.go door

Bart Kuijpers Bart Kuijpers
• Laatste update:
De E.go Life zou dit jaar in serieproductie gaan. (Foto: E.go)

De in Eindhoven gevestigde durfinvesteerder ND Industrial Investments start E.go door. Dat meldt E.go in een persverklaring.

ND Industrial Investments investeert volgens Duitse media tientallen miljoenen euro’s in de E.go. Dit jaar zouden de eerste elektrische auto’s van het bedrijf in serieproductie gaan, maar E.go kwam door de corona-uitbraak echter in financiële problemen en vroeg in april een faillissement aan.

Onderdeel van de deal is dat oprichter Günther Schuh terugtreedt als ceo. Hij wordt opgevolgd door Ulrich Hermann, voormalig RvB-lid van industrieel bedrijf Heidelberger.

Goed gepositioneerd

De advocaat van E.go, Paul Fink van advocatenkantoor FRH Düsseldorf, spreekt van een belangrijk succes. “Het betrof geen klassieke herstructureringszaak. E.go is een goed gepositioneerde start-up met een beproefde auto, die zonder groeikapitaal kwam te zitten, vooral door de ongekende situatie tijdens de coronapandemie.”

Ook oprichter Schuh is opgelucht. “We moesten een professionele en strategische partner vinden om ons groeipotentieel te kunnen realiseren. Dat hebben we gevonden met onze nieuwe partner en zijn visionair leiderschap.”

ND Industrial Investment stelt in de verklaring “verheugd te zijn om E.go Mobile te ondersteunen. Het bedrijf sluit goed aan bij onze focus op duurzaamheid, elektrificatie en digitalisering.” ND Industrial Investment is onderdeel van de ND Group, een bedrijf van de Albanees Nazif Destani.

Auto Haarhuis, dat in 2018 een letter of intent tekende om importeur te worden, geeft aan de ontwikkelingen af te wachten.

Geplaatst in rubriek:
Bart Kuijpers
Bart Kuijpers

Bart Kuijpers (’80) werkt sinds 2008 bij Automotive. Hij is als redacteur verantwoordelijk voor de portefeuilles Merkkanaal en Occasions. Bart houdt van voetbal en van Radiohead. Hij rijdt sinds februari '23 een Tesla en is daar erg tevreden (relatief betaalbaar en fantastische software) mee, maar hij is verder geen fan van het merk.