‘BMW verkoopt deel Duitse dealervestigingen’

Bart Kuijpers Bart Kuijpers
• Laatste update:
De vestigingen in München (foto) en Berlijn zouden niet verkocht worden. (Foto: Shutterstock)

BMW wil een deel van de eigen retailvestigingen in Duitsland gaan verkopen. Dat meldt het Duitse vakblad Automobilwoche. Volgens het blad wordt ongeveer twintig procent van de totale BMW- en Mini-verkoop in het land gerealiseerd door de eigen vestigingen. 

De fabrikant zou op deze manier willen besparen op de personeels- en distributiekosten. 

In Nederland heeft de fabrikant twee vestigingen, de flagshipstores in Den Haag en Amsterdam. BMW Nederland is om een reactie gevraagd. Voormalig BMW Group Nederland-directeur Neil Fiorentinos liet in zijn afscheidsinterview al weten geen grote veranderingen meer te verwachten in het retailnetwerk.

Geplaatst in rubriek:
Bart Kuijpers
Bart Kuijpers

Bart Kuijpers (’80) werkt sinds 2008 bij Automotive. Hij is als redacteur verantwoordelijk voor de portefeuilles Merkkanaal en Occasions. Bart houdt van voetbal en van Radiohead. Hij rijdt sinds februari '23 een Tesla en is daar erg tevreden (relatief betaalbaar en fantastische software) mee, maar hij is verder geen fan van het merk.

‘BMW verkoopt deel Duitse dealervestigingen’ | Automotive Online

‘BMW verkoopt deel Duitse dealervestigingen’

Bart Kuijpers Bart Kuijpers
• Laatste update:
De vestigingen in München (foto) en Berlijn zouden niet verkocht worden. (Foto: Shutterstock)

BMW wil een deel van de eigen retailvestigingen in Duitsland gaan verkopen. Dat meldt het Duitse vakblad Automobilwoche. Volgens het blad wordt ongeveer twintig procent van de totale BMW- en Mini-verkoop in het land gerealiseerd door de eigen vestigingen. 

De fabrikant zou op deze manier willen besparen op de personeels- en distributiekosten. 

In Nederland heeft de fabrikant twee vestigingen, de flagshipstores in Den Haag en Amsterdam. BMW Nederland is om een reactie gevraagd. Voormalig BMW Group Nederland-directeur Neil Fiorentinos liet in zijn afscheidsinterview al weten geen grote veranderingen meer te verwachten in het retailnetwerk.

Geplaatst in rubriek:
Bart Kuijpers
Bart Kuijpers

Bart Kuijpers (’80) werkt sinds 2008 bij Automotive. Hij is als redacteur verantwoordelijk voor de portefeuilles Merkkanaal en Occasions. Bart houdt van voetbal en van Radiohead. Hij rijdt sinds februari '23 een Tesla en is daar erg tevreden (relatief betaalbaar en fantastische software) mee, maar hij is verder geen fan van het merk.