Daimler geeft werknemers email-vrije vakantie

Steven Don Steven Don

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.

Abonneren

Bent u al abonnee?

Inloggen

Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.

 
 

Reacties

  • JP

    Vòòr, tijdens of na je vakantie : je krijgt ze toch wel en komt toch niet onder je (extra) werk uit dat we vroeger niet hadden

  • Monique Bakx

    Goed initiatief en zeker haalbaar. Kwestie van organiseren en afspraken maken met collega’s.

  • Arjan Zuidhof

    Het klinkt natuurlijk aanlokkelijk: een heerlijk lege inbox na je vakantie. Medewerkers vrijwaren van stress is ook een nobel streven. Maar of het ongezien weggooien van alle e-mail een slim idee is? Ik denk het eerlijk gezegd niet, om diverse redenen.

    De allerbelangrijkste is dat het grootste deel van je werk – of je het wilt of niet – voortkomt uit e-mail. Uit onderzoek blijkt dat zakelijke mail ook de komende jaren nog zal toenemen in aantal. Klanten en collega’s stellen vragen, en willen graag antwoord. Vervolgens gooi je al die vragen gewoon weg. Klinkt als “ik ben vakantie aan het vieren, dus stuur je bericht maar lekker opnieuw als ik terug ben. Of liever nog helemaal niet”. Zullen we ook meteen (om in auto termen te blijven) de snelwegen afsluiten als er weer eens teveel files zijn?

    Nee, beter is het om te leren gaan met de informatie die toch wel op je afkomt. Minder mail ofwel “grip op je inbox” is prima te bereiken:

    1. kies voor elke situatie het juiste communicatie middel (telefoon, Skype, vergadering, bila ofwel 1-op-1, Yammer of ander online platform). Heel kort door de bocht is e-mail is vooral geschikt voor korte vragen aan 1 persoon. Projectteams kunnen veel baat hebben bij een online platform.
    2. pas de 10 tips voor minder mail toe (voor de liefhebber hier http://arjanzuidhof.nl/wp/5-manieren-om-geheid-minder-e-mail-te-krijgen/)
    3. werk vanuit het principe Inbox Zero: iedere dag je inbox – dus de nieuwe berichten – verwerken.

    De meeste kantoorwerkers hebben echt geleerd goed om te gaan met e-mail en andere informatie. En dat is jammer, want er zijn goede strategieën waarmee je dat best voor elkaar kunt krijgen. Dat pad volgen is volgens mij een slimmere strategie dan je kop in het zand steken en e-mail ongelezen weggooien.

Daimler geeft werknemers email-vrije vakantie | Automotive Online

Daimler geeft werknemers email-vrije vakantie

Martijn Roede Martijn Roede

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.

Abonneren

Bent u al abonnee?

Inloggen

Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.

 
 

Reacties

  • JP

    Vòòr, tijdens of na je vakantie : je krijgt ze toch wel en komt toch niet onder je (extra) werk uit dat we vroeger niet hadden

  • Monique Bakx

    Goed initiatief en zeker haalbaar. Kwestie van organiseren en afspraken maken met collega’s.

  • Arjan Zuidhof

    Het klinkt natuurlijk aanlokkelijk: een heerlijk lege inbox na je vakantie. Medewerkers vrijwaren van stress is ook een nobel streven. Maar of het ongezien weggooien van alle e-mail een slim idee is? Ik denk het eerlijk gezegd niet, om diverse redenen.

    De allerbelangrijkste is dat het grootste deel van je werk – of je het wilt of niet – voortkomt uit e-mail. Uit onderzoek blijkt dat zakelijke mail ook de komende jaren nog zal toenemen in aantal. Klanten en collega’s stellen vragen, en willen graag antwoord. Vervolgens gooi je al die vragen gewoon weg. Klinkt als “ik ben vakantie aan het vieren, dus stuur je bericht maar lekker opnieuw als ik terug ben. Of liever nog helemaal niet”. Zullen we ook meteen (om in auto termen te blijven) de snelwegen afsluiten als er weer eens teveel files zijn?

    Nee, beter is het om te leren gaan met de informatie die toch wel op je afkomt. Minder mail ofwel “grip op je inbox” is prima te bereiken:

    1. kies voor elke situatie het juiste communicatie middel (telefoon, Skype, vergadering, bila ofwel 1-op-1, Yammer of ander online platform). Heel kort door de bocht is e-mail is vooral geschikt voor korte vragen aan 1 persoon. Projectteams kunnen veel baat hebben bij een online platform.
    2. pas de 10 tips voor minder mail toe (voor de liefhebber hier http://arjanzuidhof.nl/wp/5-manieren-om-geheid-minder-e-mail-te-krijgen/)
    3. werk vanuit het principe Inbox Zero: iedere dag je inbox – dus de nieuwe berichten – verwerken.

    De meeste kantoorwerkers hebben echt geleerd goed om te gaan met e-mail en andere informatie. En dat is jammer, want er zijn goede strategieën waarmee je dat best voor elkaar kunt krijgen. Dat pad volgen is volgens mij een slimmere strategie dan je kop in het zand steken en e-mail ongelezen weggooien.