DCDW Podcast 186: “Mensen in salesfuncties besteden vaak opvallend weinig tijd aan Linkedin’

Romy Wielinga Romy Wielinga
• Laatste update:

“Alles begint met profieloptimalisatie. Zorg voor een goede kopregel en een duidelijke, zakelijke profielfoto en zorg dat je goed vindbaar bent. Nog belangrijker dan vermelden waar je goed in bent, is vermelden waar je anderen mee kunt helpen. Zo creëer je herkenning bij mensen die jouw profiel lezen.”

Aanbevelingen

“Aanbevelingen in jouw LinkedIn-profiel helpen mee om mensen te overtuigen om met jou in zee te gaan. Heb je prettig samengewerkt, of reageert een klant positief, vraag dan om een positieve aanbeveling. Stuur een reminder en zet altijd in de reminder waarom je om de aanbeveling vraagt. Dat vergroot de respons. Een nieuwe functie is LinkedIn Stories. Persoonlijk merk ik dat je met stories niet altijd veel kijkers trekt, maar dat het wel mooie en diepere gesprekken oplevert. Het spreekt een jongere doelgroep aan. Maak je stories, zorg dan voor verticale content met staande foto’s. Dat ziet er het best uit op een telefoon.”

Aandacht

“Kwaliteit gaat bij content boven kwantiteit. Maar als je iets op LinkedIn wilt delen, doe het gewoon, en laat je niet te veel leiden door het algoritme. Met video vergroot je de herkenning. Video geeft mensen het idee dat ze jou leren kennen en het blijft lang hangen. Mensen in salesfuncties besteden vaak opvallend weinig aandacht aan LinkedIn, terwijl het juist een hulpmiddel is om jouw netwerk te vergroten. Mijn laatste tip is: geef anderen op LinkedIn oprechte aandacht zonder dat je er direct iets voor terug verwacht. Op de lange termijn weten mensen je dan altijd te vinden als je wat voor ze kan betekenen.”

https://www.dcdw.nl/podcast/marjolein-bongers-van-house-of-social-media/

DCDW Podcast 186: “Mensen in salesfuncties besteden vaak opvallend weinig tijd aan Linkedin’ | Automotive Online

DCDW Podcast 186: “Mensen in salesfuncties besteden vaak opvallend weinig tijd aan Linkedin’

Romy Wielinga Romy Wielinga
• Laatste update:

“Alles begint met profieloptimalisatie. Zorg voor een goede kopregel en een duidelijke, zakelijke profielfoto en zorg dat je goed vindbaar bent. Nog belangrijker dan vermelden waar je goed in bent, is vermelden waar je anderen mee kunt helpen. Zo creëer je herkenning bij mensen die jouw profiel lezen.”

Aanbevelingen

“Aanbevelingen in jouw LinkedIn-profiel helpen mee om mensen te overtuigen om met jou in zee te gaan. Heb je prettig samengewerkt, of reageert een klant positief, vraag dan om een positieve aanbeveling. Stuur een reminder en zet altijd in de reminder waarom je om de aanbeveling vraagt. Dat vergroot de respons. Een nieuwe functie is LinkedIn Stories. Persoonlijk merk ik dat je met stories niet altijd veel kijkers trekt, maar dat het wel mooie en diepere gesprekken oplevert. Het spreekt een jongere doelgroep aan. Maak je stories, zorg dan voor verticale content met staande foto’s. Dat ziet er het best uit op een telefoon.”

Aandacht

“Kwaliteit gaat bij content boven kwantiteit. Maar als je iets op LinkedIn wilt delen, doe het gewoon, en laat je niet te veel leiden door het algoritme. Met video vergroot je de herkenning. Video geeft mensen het idee dat ze jou leren kennen en het blijft lang hangen. Mensen in salesfuncties besteden vaak opvallend weinig aandacht aan LinkedIn, terwijl het juist een hulpmiddel is om jouw netwerk te vergroten. Mijn laatste tip is: geef anderen op LinkedIn oprechte aandacht zonder dat je er direct iets voor terug verwacht. Op de lange termijn weten mensen je dan altijd te vinden als je wat voor ze kan betekenen.”

https://www.dcdw.nl/podcast/marjolein-bongers-van-house-of-social-media/