Global Automotive Consumer Study 2018

Sebastiaan Dekker Sebastiaan Dekker
• Laatste update:

Consumentengedrag verandert constant, ook in de auto-industrie. Gedreven door technologie verandert niet alleen de manier van reizen, maar ook de verwachtingen ten aanzien van mobiliteit. Voor autofabrikanten is het een must om deze veranderingen te erkennen. Dit onderzoek heeft gedurende de afgelopen negen jaar consumentengedrag en trends in de auto-industrie geanalyseerd.

Consumententrends in de auto-industrie: De belangrijkste bevindingen
Deloitte’s wereldwijde automotive consumentenonderzoek analyseert technologische trends in de auto-industrie en hoe deze trends consumentengedrag beïnvloeden. Het onderzoek bestaat uit vier verschillende artikelen die zich elk richten op een verschillend effect van consumentengedrag en technologie in de auto-industrie.

Klik hier om het rapport in zijn geheel aan te vragen. De vier onderwerpen zijn:

1. Veranderende business models
Door technologische veranderingen moeten autofabrikanten zichzelf de vraag stellen ‘’Wat betekent het om een autofabrikant in de toekomst te zijn?” Het is een must voor autofabrikanten om hun business model aan te passen aan nieuwe behoeften. Wij zien dat disrupters belangrijke investeringen doen in de auto-industrie. Hoe kunnen en moeten traditionele spelers zich aanpassen aan het veranderende landschap?

2. Investeringsnormen opnieuw vormgeven
Materiële assets bepalen niet langer exclusief de waarde van een bedrijf in de automotive branche. Optimaal gebruik van technologie is cruciaal voor ondernemingen om niet uit beeld te raken bij investeerders. Wij zien hierdoor 5 nieuwe rollen ontstaan die in de toekomst in de auto-industrie een plek zullen hebben. Download ons gehele rapport om te lezen welke 5 dat zijn.

3. Evaluatie van het toekomstbeeld ten aanzien van zelfrijdende auto’s
De bevindingen van het onderzoek tonen aan dat consumenten langzaam wennen aan het concept van volledig zelfrijdende auto’s: 47 procent van de consumenten in de VS in het onderzoek van dit jaar is van mening dat autonome auto’s niet veilig zijn, wat aanmerkelijk minder is dan het jaar ervoor: 74 procent. Dit betekent dat nog steeds bijna de helft van de consumenten twijfelt aan de veiligheid van deze technologie. Veiligheid, vertrouwen in het merk en kosten zijn elk een belangrijke factor bij de acceptatie van deze nieuwe technologie.

4. Customer experience
OEM’s en autodealers moeten hun klanten op andere manieren zien te bereiken. Dit wordt geïllustreerd door het feit dat in de grootste automarkten consumenten steeds meer interesse tonen om hun volgende auto online aan te schaffen. Zie onderstaande infographic voor een overzicht van waar de meeste OEM’s momenteel staan als het gaat om customer experience, en wat in het vooruitzicht ligt.

infographic image

 

Ons onderzoek richt zich op deze uitdagingen. De succesvolle spelers zijn zij die ook echt de klant weten te bereiken. Klik hier voor het gehele rapport met daarin de 4 artikelen & analyses. Het is nú tijd om in actie te komen. 

Global Automotive Consumer Study 2018 | Automotive Online

Global Automotive Consumer Study 2018

Sebastiaan Dekker Sebastiaan Dekker
• Laatste update:

Consumentengedrag verandert constant, ook in de auto-industrie. Gedreven door technologie verandert niet alleen de manier van reizen, maar ook de verwachtingen ten aanzien van mobiliteit. Voor autofabrikanten is het een must om deze veranderingen te erkennen. Dit onderzoek heeft gedurende de afgelopen negen jaar consumentengedrag en trends in de auto-industrie geanalyseerd.

Consumententrends in de auto-industrie: De belangrijkste bevindingen
Deloitte’s wereldwijde automotive consumentenonderzoek analyseert technologische trends in de auto-industrie en hoe deze trends consumentengedrag beïnvloeden. Het onderzoek bestaat uit vier verschillende artikelen die zich elk richten op een verschillend effect van consumentengedrag en technologie in de auto-industrie.

Klik hier om het rapport in zijn geheel aan te vragen. De vier onderwerpen zijn:

1. Veranderende business models
Door technologische veranderingen moeten autofabrikanten zichzelf de vraag stellen ‘’Wat betekent het om een autofabrikant in de toekomst te zijn?” Het is een must voor autofabrikanten om hun business model aan te passen aan nieuwe behoeften. Wij zien dat disrupters belangrijke investeringen doen in de auto-industrie. Hoe kunnen en moeten traditionele spelers zich aanpassen aan het veranderende landschap?

2. Investeringsnormen opnieuw vormgeven
Materiële assets bepalen niet langer exclusief de waarde van een bedrijf in de automotive branche. Optimaal gebruik van technologie is cruciaal voor ondernemingen om niet uit beeld te raken bij investeerders. Wij zien hierdoor 5 nieuwe rollen ontstaan die in de toekomst in de auto-industrie een plek zullen hebben. Download ons gehele rapport om te lezen welke 5 dat zijn.

3. Evaluatie van het toekomstbeeld ten aanzien van zelfrijdende auto’s
De bevindingen van het onderzoek tonen aan dat consumenten langzaam wennen aan het concept van volledig zelfrijdende auto’s: 47 procent van de consumenten in de VS in het onderzoek van dit jaar is van mening dat autonome auto’s niet veilig zijn, wat aanmerkelijk minder is dan het jaar ervoor: 74 procent. Dit betekent dat nog steeds bijna de helft van de consumenten twijfelt aan de veiligheid van deze technologie. Veiligheid, vertrouwen in het merk en kosten zijn elk een belangrijke factor bij de acceptatie van deze nieuwe technologie.

4. Customer experience
OEM’s en autodealers moeten hun klanten op andere manieren zien te bereiken. Dit wordt geïllustreerd door het feit dat in de grootste automarkten consumenten steeds meer interesse tonen om hun volgende auto online aan te schaffen. Zie onderstaande infographic voor een overzicht van waar de meeste OEM’s momenteel staan als het gaat om customer experience, en wat in het vooruitzicht ligt.

infographic image

 

Ons onderzoek richt zich op deze uitdagingen. De succesvolle spelers zijn zij die ook echt de klant weten te bereiken. Klik hier voor het gehele rapport met daarin de 4 artikelen & analyses. Het is nú tijd om in actie te komen.