Redactieblog | De comfortzone die auto heet

Redactie Redactie
• Laatste update:

“Het is goed toeven in de comfortzone. Mensen die het tegendeel beweren, jokken. In de comfortzone weet je wat er van je wordt verwacht, je kent de omgeving en de andere mensen, die zich er ook zo op hun gemak voelen. Je zakt lekker onderuit in het pluche en af en toe kun je een klein dutje doen. En daar dreigt het gevaar. Want als je maar heel even je ogen sluit, kan zomaar ineens de wereld om je heen veranderen. Vraag maar aan Kodak, Oad en Free Record Shop.

Het is zaak dat iemand je af en toe wakker schudt. Wij zien dit op de redactie ook een beetje als onze taak. Neem nu wagenparkbeheerders, de doelgroep van ons vakblad Fleetmotive. Die hadden het vroeger een stuk eenvoudiger dan nu, is ons idee. Fleetmanagers kozen een leasemaatschappij, bepaalden de hoogte van het leasebudget, en eventueel de automerken waar berijders uit mochten kiezen, de dealer deed het onderhoud en dat was dat.

`Fleetmanagers kozen de leasemaatschappij, de dealer regelde het onderhoud en dat was dat.`

Tegenwoordig moeten fleetmanagers met veel meer zaken rekening houden. Moet je berijders die plugin-hybride willen rijden, aanmoedigen of juist ontmoedigen? Moet je werknemers überhaupt nog een leaseauto aanbieden of stappen we over op mobiliteitsbudgetten? En moet er niet iets worden gedaan met autodelen, Het Nieuwe Werken, mobiliteitskaarten en…?

Tijd om de wagenparkbeheerders, oh nee mobiliteitsmanagers, wakker te schudden. Tijd dus voor een makeover van hun vakblad Fleetmotive. Te beginnen bij de naam. Die luidt nu Fleet&Mobility. Altijd leuk zo`n restyling. Maar ook confronterend. Want ook wij moesten ons losrukken uit de comfortzone van automobiliteit.

`Toch weer die auto’s. Denk in beeldspraak!`

Neem nu de cover van Fleet&Mobility. Het coververhaal gaat, tja, toch weer over auto’s. Dat berijders steeds minder keuzevrijheid krijgen bij het uitzoeken van een leaseauto. En wat voor beeld plaats je bij dit verhaal?

“Een vrachtschip met alleen maar dezelfde auto’s.” Hebben we al eens gehad, en het moet kleurrijker, mensen. “Een parkeerplaats met allemaal dezelfde automodellen in verschillende kleuren.” Toch weer die auto’s. Denk in beeldspraak. Dat de tijd voorbij is dat een auto uitkiezen voelt als een bezoek aan een snoepwinkel. “Autodrop!”

Vandaag is ons vernieuwde vakblad op de mat gevallen bij de abonnees. We denken dat de frisse cover wel zal aanspreken met het weer van vandaag. IJsjes, maar wel in één smaak, want er valt weinig meer te kiezen voor de leaserijder. We hopen dat we met dit blad de fleet- en leasemanagers een beetje uit hun comfortzone halen. In ieder geval zijn we zelf veel scherper gericht op mobiliteit, in de breedste zin van het woord.

Benieuwd naar de eerste Fleet&Mobility? U kunt hem hier online lezen.”

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Redactieblog | De comfortzone die auto heet | Automotive Online

Redactieblog | De comfortzone die auto heet

Redactie Redactie
• Laatste update:

“Het is goed toeven in de comfortzone. Mensen die het tegendeel beweren, jokken. In de comfortzone weet je wat er van je wordt verwacht, je kent de omgeving en de andere mensen, die zich er ook zo op hun gemak voelen. Je zakt lekker onderuit in het pluche en af en toe kun je een klein dutje doen. En daar dreigt het gevaar. Want als je maar heel even je ogen sluit, kan zomaar ineens de wereld om je heen veranderen. Vraag maar aan Kodak, Oad en Free Record Shop.

Het is zaak dat iemand je af en toe wakker schudt. Wij zien dit op de redactie ook een beetje als onze taak. Neem nu wagenparkbeheerders, de doelgroep van ons vakblad Fleetmotive. Die hadden het vroeger een stuk eenvoudiger dan nu, is ons idee. Fleetmanagers kozen een leasemaatschappij, bepaalden de hoogte van het leasebudget, en eventueel de automerken waar berijders uit mochten kiezen, de dealer deed het onderhoud en dat was dat.

`Fleetmanagers kozen de leasemaatschappij, de dealer regelde het onderhoud en dat was dat.`

Tegenwoordig moeten fleetmanagers met veel meer zaken rekening houden. Moet je berijders die plugin-hybride willen rijden, aanmoedigen of juist ontmoedigen? Moet je werknemers überhaupt nog een leaseauto aanbieden of stappen we over op mobiliteitsbudgetten? En moet er niet iets worden gedaan met autodelen, Het Nieuwe Werken, mobiliteitskaarten en…?

Tijd om de wagenparkbeheerders, oh nee mobiliteitsmanagers, wakker te schudden. Tijd dus voor een makeover van hun vakblad Fleetmotive. Te beginnen bij de naam. Die luidt nu Fleet&Mobility. Altijd leuk zo`n restyling. Maar ook confronterend. Want ook wij moesten ons losrukken uit de comfortzone van automobiliteit.

`Toch weer die auto’s. Denk in beeldspraak!`

Neem nu de cover van Fleet&Mobility. Het coververhaal gaat, tja, toch weer over auto’s. Dat berijders steeds minder keuzevrijheid krijgen bij het uitzoeken van een leaseauto. En wat voor beeld plaats je bij dit verhaal?

“Een vrachtschip met alleen maar dezelfde auto’s.” Hebben we al eens gehad, en het moet kleurrijker, mensen. “Een parkeerplaats met allemaal dezelfde automodellen in verschillende kleuren.” Toch weer die auto’s. Denk in beeldspraak. Dat de tijd voorbij is dat een auto uitkiezen voelt als een bezoek aan een snoepwinkel. “Autodrop!”

Vandaag is ons vernieuwde vakblad op de mat gevallen bij de abonnees. We denken dat de frisse cover wel zal aanspreken met het weer van vandaag. IJsjes, maar wel in één smaak, want er valt weinig meer te kiezen voor de leaserijder. We hopen dat we met dit blad de fleet- en leasemanagers een beetje uit hun comfortzone halen. In ieder geval zijn we zelf veel scherper gericht op mobiliteit, in de breedste zin van het woord.

Benieuwd naar de eerste Fleet&Mobility? U kunt hem hier online lezen.”

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.