Renault Kangoo E-Tech electric Bestelauto van het Jaar 2023

Award | Retailnetwerk cruciaal voor succes Renault

Dossier / Bestelauto’s • De nieuwe Renault Kangoo E-Tech electric is door de AM-vakjury uitgeroepen tot Bestelauto van het Jaar 2023. Hoe is het nieuws ontvangen bij Renault Nederland? Een interview met Herbert Zuidervliet, brand manager Bedrijfswagens bij Renault Group Nederland.
Michael van Wijngaarden Michael van Wijngaarden
• Laatste update:
Herbert Zuidervliet, Brand Manager Bedrijfswagens en Anouk Poelmann, Managing Director van Renault Group Nederland samen op de foto met de bestelauto van het jaar 2023.

De Franse besteller wint de felbegeerde titel van Bestelauto van het Jaar in een speelveld met sterke concurrenten als de Ford E-Transit, Mercedes-Benz eVito en de winnaar van vorig jaar, de Toyota Proace Electric. Vooral het innovatieve interieurconcept Open Sesame, de aantrekkelijke prijsstelling en de stabiele Renault-organisatie vallen op.

De volledig nieuwe Renault Kangoo E-Tech electric bouwt voort op het succes van de Kangoo met een verbrandingsmotor, die eerder al werd uitgeroepen tot ‘International Van of the Year 2022’. De elektrische versie gaat er nu vandoor met de titel ‘Bestelauto van het Jaar’. Wat waren de verwachtingen bij Renault voor de Nederlandse Bestelauto van het Jaar-verkiezing? Herbert Zuidervliet, Brand Manager Bedrijfswagens bij Renault Group Nederland, was direct al positief gestemd tijdens en na de importeursdag op 29 september, de dag waarop importeurs hun genomineerde auto’s presenteren aan de vakjury.

“We weten dat we een goed en onderscheidend product hebben, zeker in het Small Van-segment. Met bijvoorbeeld het Open Sesame-concept heeft de Kangoo E-Tech de grootste zijopening op de markt (1,45 meter). Maar ook het 22 KW ac laden, het 1500 kilo trekgewicht en alle veiligheidsvoorzieningen maken het tot een aantrekkelijk totaalpakket. We wisten, mede op basis van de positieve reacties tijdens de importeursdag, dat we een reële kans hadden om te winnen.”

Uitgekristalliseerd netwerk

De elektrische Kangoo valt niet alleen als product in de smaak, één van de andere factoren waar Renault voor wordt geprezen door de jury is de ‘relatief stabiele’ verkoop- en serviceorganisatie. Zuidervliet herkent zich wel in dat beeld. “We kunnen leunen op een uitgekristalliseerd netwerk met tien grote dealergroepen als contractpartner. Alle dealergroepen hebben minimaal één Renault Pro+ vestiging voor de bestelautomarkt, een aantal heeft er meerdere. Ze voldoen aan specifieke eisen op het gebied van onder andere voorraadbeheer, openingstijden en vervangend vervoer. Daarnaast beschikken we over 146 servicepunten voor onderhoud aan elektrische auto’s. Van doorslaggevend belang voor de kwaliteit van onze dienstverlening is naast het uitgebreide netwerk de communicatie- en overlegstructuur die we samen hebben ingericht. We hebben dagelijks overleg met onze retailpartners.”

Prijsbeleid

In de huidige markt is een pijnpunt bij fleetowners en leasemaatschappijen inderdaad het prijsbeleid van autofabrikanten. Veel bestelde auto’s gaan nu in prijs omhoog nog voordat ze zijn afgeleverd. Hoe gaat Renault daar mee om? Zuidervliet: “Met deze uitdagingen hebben wij ook te maken. Inmiddels lopen bij ons de levertijden terug waardoor we per model een maximale prijsstijging kunnen afgeven. Bij langere levertijden hebben onze klanten de garantie dat de prijs niet boven dat maximum uitkomt, waardoor de prijszekerheid toeneemt. Daarnaast nemen onze Pro+ dealers bij prijsstijgingen in het besteltraject sowieso altijd contact op met de klant om de situatie te bespreken. Elke order waarop een prijsverhoging van toepassing is, bellen we na. Ook wij willen de onzekerheid in het aanschafproces wegnemen.”

Hetzelfde geldt overigens ook wanneer de nog altijd doorwerkende onderdelentekorten het orderproces verstoren, vult Roeland Kleton aan, die als conversion manager bij Renault Group Nederland verantwoordelijk is voor de op-, om- en inbouw van Renault bestelwagens in Nederland. “Bij auto’s waarvan een optie niet leverbaar is, geven we de klant altijd de keuze of hij wil wachten of de optie wil annuleren. In dat laatste geval is de auto gewoon leverbaar en kan je als koper erop rekenen dat je order doorgaat. Dat biedt zekerheid. Bij het inbouwproces van onze interieuroplossingen zien we die problemen overigens minder maar ook daar geldt dat de communicatie met onze klanten cruciaal is.”

Open Sesame

Terug naar de auto. De Kangoo E-Tech electric haalt in de beoordeling van de jury de hoogste scores van alle genomineerde auto’s op het gebied van ‘volledigheid programma’ en ‘functionaliteit’. Dat brengt ons bij het kunststukje van de auto, het Open Sesame interieurconcept. Door het ontbreken van een b-stijl in de Kangoo is Renault erin geslaagd een toegang te creëren tot de laadruimte met een breedte van 1,45 meter. Die laadruimte is afgescheiden met een flexibel tussenschot van metaalgaas, dat bij de bestuurdersstoel naar binnen geklapt kan worden wanneer de passagiersstoel is opgeborgen. Op deze manier ontstaat een laadruimte met een lengte van maximaal drie meter en een laadvolume tot 3,9 vierkante meter. De innovatie is in Frankrijk ontwikkeld voor het L1-model. Vanwege de typisch Nederlandse wetgeving is deze optie alleen beschikbaar voor de elektrische Kangoo. De Kangoo zou met een diesel- of benzinemotor namelijk niet in aanmerking komen voor de bpm-vrijstelling omdat de auto niet aan de voorwaarden van de Belastingdienst voldoet. Als elektrische auto is de Kangoo echter vrijgesteld van bpm, licht Roeland Kleton toe. “Met deze oplossing betaal je dus 0 euro bpm voor een versie die met een verbrandingsmotor wel bpm-plichtig is.”

Last mile

Het totale aanbod van Renault Bedrijfswagens bestaat uit de Express, Kangoo, Trafic en Master. Binnen dat aanbod wordt de rol van de Kangoo, die in zijn huidige vorm samen met de Mercedes-Benz Citan is ontwikkeld, een steeds prominentere vertelt Zuidervliet. “We zien dat een bestelauto in het segment van de Trafic een goede keuze is voor bijvoorbeeld bouwend Nederland, maar voor iedereen die veel zakendoet in binnensteden is dit segment bestelauto vaak te groot. We verwachten dat veel van die ondernemers gaan kiezen voor de Kangoo E-Tech electric.” Als E-Tech model gaat de Kangoo dan ook nog meer op de voorgrond treden, verwacht Zuidervliet. “Het is een perfect vervoermiddel voor last-mile delivery in de zero-emissiezones die met ingang van 2025 in steeds meer steden en gemeenten gaan gelden.” Ook de L2-versie van de elektrische Kangoo, die in november in productie is genomen, moet in dat segment hoge ogen gaan gooien. “Daar spelen we echt in op de vraag vanuit de markt.”

Naast de Kangoo in gesloten bestelauto-uitvoering komt er bovendien op afzienbare termijn een platformcabine met opbouw beschikbaar. Roeland Kleton: “Denk aan een opbouw met koeling. Die haalt zijn stroom direct uit het batterijpakket van de auto. In de ontwikkeling van de auto is hier ook rekening mee gehouden, het aansluitpunt voor de laadkabel zit bijvoorbeeld in de gril zodat we alles achter de cabine eenvoudig kunnen aanpassen. Bovendien werken we aan een distribox-versie met 6m2 laadruimte, ideaal voor pakketbezorgers.” De Master is al enig tijd leverbaar als elektrische bestelauto, in Q2 van 2023 wordt de elektrische Trafic naar verwachting leverbaar. Zuidervliet: “We hebben dan een volledig elektrische line-up waarmee we de hele markt kunnen bedienen.”

Waterstof

Een andere ontwikkeling is die van waterstof. Volgend jaar wil Renault Nederland twee waterstofversies van de Master introduceren, met partner Hyvia. Nederland is daarmee een van de eerste landen in Europa waar de FCEV-besteller zal worden aangeboden, weet Zuidervliet: “Waterstof is een goede aanvulling voor ondernemers die de overstap naar elektrisch wel willen maken maar waar de batterij-elektrische bestelauto nog tekortschiet. In Nederland zien we potentie en vraag vanuit de markt. Echt veel vraag ook.” Het zal op basis van die vraag in eerste instantie gaan om een personenuitvoering en een gesloten bestelautoversie van de Master. “De jaren erna gaan we kijken of we het aanbod kunnen uitbreiden.” Om het kip-ei probleem van tanken en rijden op waterstof te doorbreken gaat Renault de auto’s bovendien aanbieden inclusief tankstations met groene waterstof, onderhoud en financiering. “We zijn in gesprek met onze dealers om de stappen te zetten tot het leveren en onderhouden van waterstof bedrijfswagens. Zij staan er erg voor open en het toont maar weer eens aan dat we samen Renault Bedrijfswagens in Nederland op alle vlakken verder willen brengen.”

Duurzaam

Zuidervliet benadrukt daarbij dat het Renault niet alleen te doen is om zoveel mogelijk elektrische bestelauto’s te verkopen. De autofabrikant neemt ook zijn verantwoordelijkheid als het gaat om duurzaamheid. “We willen groen en duurzaam ondernemen. Dat betekent dat we niet alleen elektrische auto’s maken en verkopen maar ook zorgen voor het traject daarna door onderdelen te hergebruiken. De batterijpakketten die we uit onze auto’s halen worden bijvoorbeeld weer ingezet als energie-opslag. Daar zijn we echt trots op.” Recent bouwde het Franse merk hiertoe de fabriek in Flins om tot recyclingfaciliteit. Onder het motto Re-Factory worden hier grondstoffen, onderdelen en zelfs jonge occasions in zijn geheel teruggehaald en geschikt gemaakt voor hergebruik. Ook kunnen Franse eigenaren van een Renault Master er terecht om de dieselmotor te laten vervangen door een elektrische aandrijflijn. In oktober richtte Renault met ‘The Future is Neutral’ zelfs een apart bedrijf op om ‘grondstofneutraliteit’ te bereiken. En dan niet alleen voor Renault maar voor de hele sector. In een markt waarin fleetowners en leasemaatschappijen ook duurzaamheid van hun toeleveranciers verwachten kan het merk zich hierop nog meer profileren. Vorig jaar scoorde Renault een derde positie in de top vijf van bestverkochte bestelautomerk. Wat zijn de ambities van de nog maar kort geleden aangetreden Zuidervliet? “Volgend jaar moet één op de drie verkochte Renault- modellen een bedrijfswagen zijn.”

“Wij zijn super trots met de benoeming van bestelauto van het jaar met onze nieuwe Renault Kangoo E-Tech electric. Deze prijs maakt onze teams en dealernetwerk bijzonder trots. Het is een beloning voor hun inspanningen om een bedrijfswagen en netwerk te ontwikkelen die voldoet aan de hoogste kwaliteitsnormen en waarvan de unieke innovaties het dagelijkse leven van onze klanten prettiger maakt. Na de winst van de international van of the Year in 2022 met de Kangoo met verbrandingsmotor, is deze prijs is de nieuwste erkenning van de 120 jaar innovatie en kennis van Renault op het gebied van lichte bedrijfswagens”

De Renault Kangoo E-Tech electric in het kort

  • 300 km range
  • Snelladen met 80kw
  • Standaard met warmtepomp
  • Trekgewicht 1500 kg
  • Laadvermogen 500 kg (L1) tot 800 kg (L2)
  • 3,3m2 (L1) tot 4,2 m3 (L2) laadruimte
  • Prijs vanaf 29.690 euro (ex BTW)
  • Uit voorraad leverbaarHerbert Zuidervliet, Brand Manager Bedrijfswagens en Anouk Poelmann, Managing Director van Renault Group Nederland. “We hebben dagelijks overleg met onze retailpartners.”

    Herbert Zuidervliet, Brand Manager Bedrijfswagens bij Renault Group Nederland, wist dat we een reële kans hadden om te winnen.

Geplaatst in rubriek:
Michael van Wijngaarden
Michael van Wijngaarden

Sinds 2019 in dienst bij ProMedia, schrijft voor de titels Automotive en Fleet & Mobility. Tevens juryvoorzitter voor de verkiezingen van Occasion, Zakenauto en Bestelauto van het Jaar. Trekt er graag op uit in zijn als camper omgebouwde Ford Transit.  

Award | Retailnetwerk cruciaal voor succes Renault | Automotive Online
Renault Kangoo E-Tech electric Bestelauto van het Jaar 2023

Award | Retailnetwerk cruciaal voor succes Renault

Dossier / Bestelauto’s • De nieuwe Renault Kangoo E-Tech electric is door de AM-vakjury uitgeroepen tot Bestelauto van het Jaar 2023. Hoe is het nieuws ontvangen bij Renault Nederland? Een interview met Herbert Zuidervliet, brand manager Bedrijfswagens bij Renault Group Nederland.
Michael van Wijngaarden Michael van Wijngaarden
• Laatste update:
Herbert Zuidervliet, Brand Manager Bedrijfswagens en Anouk Poelmann, Managing Director van Renault Group Nederland samen op de foto met de bestelauto van het jaar 2023.

De Franse besteller wint de felbegeerde titel van Bestelauto van het Jaar in een speelveld met sterke concurrenten als de Ford E-Transit, Mercedes-Benz eVito en de winnaar van vorig jaar, de Toyota Proace Electric. Vooral het innovatieve interieurconcept Open Sesame, de aantrekkelijke prijsstelling en de stabiele Renault-organisatie vallen op.

De volledig nieuwe Renault Kangoo E-Tech electric bouwt voort op het succes van de Kangoo met een verbrandingsmotor, die eerder al werd uitgeroepen tot ‘International Van of the Year 2022’. De elektrische versie gaat er nu vandoor met de titel ‘Bestelauto van het Jaar’. Wat waren de verwachtingen bij Renault voor de Nederlandse Bestelauto van het Jaar-verkiezing? Herbert Zuidervliet, Brand Manager Bedrijfswagens bij Renault Group Nederland, was direct al positief gestemd tijdens en na de importeursdag op 29 september, de dag waarop importeurs hun genomineerde auto’s presenteren aan de vakjury.

“We weten dat we een goed en onderscheidend product hebben, zeker in het Small Van-segment. Met bijvoorbeeld het Open Sesame-concept heeft de Kangoo E-Tech de grootste zijopening op de markt (1,45 meter). Maar ook het 22 KW ac laden, het 1500 kilo trekgewicht en alle veiligheidsvoorzieningen maken het tot een aantrekkelijk totaalpakket. We wisten, mede op basis van de positieve reacties tijdens de importeursdag, dat we een reële kans hadden om te winnen.”

Uitgekristalliseerd netwerk

De elektrische Kangoo valt niet alleen als product in de smaak, één van de andere factoren waar Renault voor wordt geprezen door de jury is de ‘relatief stabiele’ verkoop- en serviceorganisatie. Zuidervliet herkent zich wel in dat beeld. “We kunnen leunen op een uitgekristalliseerd netwerk met tien grote dealergroepen als contractpartner. Alle dealergroepen hebben minimaal één Renault Pro+ vestiging voor de bestelautomarkt, een aantal heeft er meerdere. Ze voldoen aan specifieke eisen op het gebied van onder andere voorraadbeheer, openingstijden en vervangend vervoer. Daarnaast beschikken we over 146 servicepunten voor onderhoud aan elektrische auto’s. Van doorslaggevend belang voor de kwaliteit van onze dienstverlening is naast het uitgebreide netwerk de communicatie- en overlegstructuur die we samen hebben ingericht. We hebben dagelijks overleg met onze retailpartners.”

Prijsbeleid

In de huidige markt is een pijnpunt bij fleetowners en leasemaatschappijen inderdaad het prijsbeleid van autofabrikanten. Veel bestelde auto’s gaan nu in prijs omhoog nog voordat ze zijn afgeleverd. Hoe gaat Renault daar mee om? Zuidervliet: “Met deze uitdagingen hebben wij ook te maken. Inmiddels lopen bij ons de levertijden terug waardoor we per model een maximale prijsstijging kunnen afgeven. Bij langere levertijden hebben onze klanten de garantie dat de prijs niet boven dat maximum uitkomt, waardoor de prijszekerheid toeneemt. Daarnaast nemen onze Pro+ dealers bij prijsstijgingen in het besteltraject sowieso altijd contact op met de klant om de situatie te bespreken. Elke order waarop een prijsverhoging van toepassing is, bellen we na. Ook wij willen de onzekerheid in het aanschafproces wegnemen.”

Hetzelfde geldt overigens ook wanneer de nog altijd doorwerkende onderdelentekorten het orderproces verstoren, vult Roeland Kleton aan, die als conversion manager bij Renault Group Nederland verantwoordelijk is voor de op-, om- en inbouw van Renault bestelwagens in Nederland. “Bij auto’s waarvan een optie niet leverbaar is, geven we de klant altijd de keuze of hij wil wachten of de optie wil annuleren. In dat laatste geval is de auto gewoon leverbaar en kan je als koper erop rekenen dat je order doorgaat. Dat biedt zekerheid. Bij het inbouwproces van onze interieuroplossingen zien we die problemen overigens minder maar ook daar geldt dat de communicatie met onze klanten cruciaal is.”

Open Sesame

Terug naar de auto. De Kangoo E-Tech electric haalt in de beoordeling van de jury de hoogste scores van alle genomineerde auto’s op het gebied van ‘volledigheid programma’ en ‘functionaliteit’. Dat brengt ons bij het kunststukje van de auto, het Open Sesame interieurconcept. Door het ontbreken van een b-stijl in de Kangoo is Renault erin geslaagd een toegang te creëren tot de laadruimte met een breedte van 1,45 meter. Die laadruimte is afgescheiden met een flexibel tussenschot van metaalgaas, dat bij de bestuurdersstoel naar binnen geklapt kan worden wanneer de passagiersstoel is opgeborgen. Op deze manier ontstaat een laadruimte met een lengte van maximaal drie meter en een laadvolume tot 3,9 vierkante meter. De innovatie is in Frankrijk ontwikkeld voor het L1-model. Vanwege de typisch Nederlandse wetgeving is deze optie alleen beschikbaar voor de elektrische Kangoo. De Kangoo zou met een diesel- of benzinemotor namelijk niet in aanmerking komen voor de bpm-vrijstelling omdat de auto niet aan de voorwaarden van de Belastingdienst voldoet. Als elektrische auto is de Kangoo echter vrijgesteld van bpm, licht Roeland Kleton toe. “Met deze oplossing betaal je dus 0 euro bpm voor een versie die met een verbrandingsmotor wel bpm-plichtig is.”

Last mile

Het totale aanbod van Renault Bedrijfswagens bestaat uit de Express, Kangoo, Trafic en Master. Binnen dat aanbod wordt de rol van de Kangoo, die in zijn huidige vorm samen met de Mercedes-Benz Citan is ontwikkeld, een steeds prominentere vertelt Zuidervliet. “We zien dat een bestelauto in het segment van de Trafic een goede keuze is voor bijvoorbeeld bouwend Nederland, maar voor iedereen die veel zakendoet in binnensteden is dit segment bestelauto vaak te groot. We verwachten dat veel van die ondernemers gaan kiezen voor de Kangoo E-Tech electric.” Als E-Tech model gaat de Kangoo dan ook nog meer op de voorgrond treden, verwacht Zuidervliet. “Het is een perfect vervoermiddel voor last-mile delivery in de zero-emissiezones die met ingang van 2025 in steeds meer steden en gemeenten gaan gelden.” Ook de L2-versie van de elektrische Kangoo, die in november in productie is genomen, moet in dat segment hoge ogen gaan gooien. “Daar spelen we echt in op de vraag vanuit de markt.”

Naast de Kangoo in gesloten bestelauto-uitvoering komt er bovendien op afzienbare termijn een platformcabine met opbouw beschikbaar. Roeland Kleton: “Denk aan een opbouw met koeling. Die haalt zijn stroom direct uit het batterijpakket van de auto. In de ontwikkeling van de auto is hier ook rekening mee gehouden, het aansluitpunt voor de laadkabel zit bijvoorbeeld in de gril zodat we alles achter de cabine eenvoudig kunnen aanpassen. Bovendien werken we aan een distribox-versie met 6m2 laadruimte, ideaal voor pakketbezorgers.” De Master is al enig tijd leverbaar als elektrische bestelauto, in Q2 van 2023 wordt de elektrische Trafic naar verwachting leverbaar. Zuidervliet: “We hebben dan een volledig elektrische line-up waarmee we de hele markt kunnen bedienen.”

Waterstof

Een andere ontwikkeling is die van waterstof. Volgend jaar wil Renault Nederland twee waterstofversies van de Master introduceren, met partner Hyvia. Nederland is daarmee een van de eerste landen in Europa waar de FCEV-besteller zal worden aangeboden, weet Zuidervliet: “Waterstof is een goede aanvulling voor ondernemers die de overstap naar elektrisch wel willen maken maar waar de batterij-elektrische bestelauto nog tekortschiet. In Nederland zien we potentie en vraag vanuit de markt. Echt veel vraag ook.” Het zal op basis van die vraag in eerste instantie gaan om een personenuitvoering en een gesloten bestelautoversie van de Master. “De jaren erna gaan we kijken of we het aanbod kunnen uitbreiden.” Om het kip-ei probleem van tanken en rijden op waterstof te doorbreken gaat Renault de auto’s bovendien aanbieden inclusief tankstations met groene waterstof, onderhoud en financiering. “We zijn in gesprek met onze dealers om de stappen te zetten tot het leveren en onderhouden van waterstof bedrijfswagens. Zij staan er erg voor open en het toont maar weer eens aan dat we samen Renault Bedrijfswagens in Nederland op alle vlakken verder willen brengen.”

Duurzaam

Zuidervliet benadrukt daarbij dat het Renault niet alleen te doen is om zoveel mogelijk elektrische bestelauto’s te verkopen. De autofabrikant neemt ook zijn verantwoordelijkheid als het gaat om duurzaamheid. “We willen groen en duurzaam ondernemen. Dat betekent dat we niet alleen elektrische auto’s maken en verkopen maar ook zorgen voor het traject daarna door onderdelen te hergebruiken. De batterijpakketten die we uit onze auto’s halen worden bijvoorbeeld weer ingezet als energie-opslag. Daar zijn we echt trots op.” Recent bouwde het Franse merk hiertoe de fabriek in Flins om tot recyclingfaciliteit. Onder het motto Re-Factory worden hier grondstoffen, onderdelen en zelfs jonge occasions in zijn geheel teruggehaald en geschikt gemaakt voor hergebruik. Ook kunnen Franse eigenaren van een Renault Master er terecht om de dieselmotor te laten vervangen door een elektrische aandrijflijn. In oktober richtte Renault met ‘The Future is Neutral’ zelfs een apart bedrijf op om ‘grondstofneutraliteit’ te bereiken. En dan niet alleen voor Renault maar voor de hele sector. In een markt waarin fleetowners en leasemaatschappijen ook duurzaamheid van hun toeleveranciers verwachten kan het merk zich hierop nog meer profileren. Vorig jaar scoorde Renault een derde positie in de top vijf van bestverkochte bestelautomerk. Wat zijn de ambities van de nog maar kort geleden aangetreden Zuidervliet? “Volgend jaar moet één op de drie verkochte Renault- modellen een bedrijfswagen zijn.”

“Wij zijn super trots met de benoeming van bestelauto van het jaar met onze nieuwe Renault Kangoo E-Tech electric. Deze prijs maakt onze teams en dealernetwerk bijzonder trots. Het is een beloning voor hun inspanningen om een bedrijfswagen en netwerk te ontwikkelen die voldoet aan de hoogste kwaliteitsnormen en waarvan de unieke innovaties het dagelijkse leven van onze klanten prettiger maakt. Na de winst van de international van of the Year in 2022 met de Kangoo met verbrandingsmotor, is deze prijs is de nieuwste erkenning van de 120 jaar innovatie en kennis van Renault op het gebied van lichte bedrijfswagens”

De Renault Kangoo E-Tech electric in het kort

  • 300 km range
  • Snelladen met 80kw
  • Standaard met warmtepomp
  • Trekgewicht 1500 kg
  • Laadvermogen 500 kg (L1) tot 800 kg (L2)
  • 3,3m2 (L1) tot 4,2 m3 (L2) laadruimte
  • Prijs vanaf 29.690 euro (ex BTW)
  • Uit voorraad leverbaarHerbert Zuidervliet, Brand Manager Bedrijfswagens en Anouk Poelmann, Managing Director van Renault Group Nederland. “We hebben dagelijks overleg met onze retailpartners.”

    Herbert Zuidervliet, Brand Manager Bedrijfswagens bij Renault Group Nederland, wist dat we een reële kans hadden om te winnen.

Geplaatst in rubriek:
Michael van Wijngaarden
Michael van Wijngaarden

Sinds 2019 in dienst bij ProMedia, schrijft voor de titels Automotive en Fleet & Mobility. Tevens juryvoorzitter voor de verkiezingen van Occasion, Zakenauto en Bestelauto van het Jaar. Trekt er graag op uit in zijn als camper omgebouwde Ford Transit.