‘Aandeel vierseizoenenband naar 21 procent’

Luberto van Buiten Luberto van Buiten
Kwik-Fit houdt de Bandenmonitor voor het tiende jaar. (Foto: Shutterstock) (Shutterstock, 2022)

Was het aandeel van de vierseizoenenband in 2012 nog 2,3 procent, inmiddels is het gestegen naar 21 procent wegdekaandeel. Dat concludeert serviceketen Kwik-Fit op basis van zijn Bandenmonitor, een tweejaarlijks onderzoek naar het wegdekaandeel van het soort banden en merken. In 2012 werd dit onderzoek voor het eerst uitgevoerd. Volgens Kwik-Fit zijn de vierseizoenenbanden vooral bij particulieren populair, maar het bedrijf geeft hierover geen cijfers.

Verder blijkt uit de monitor dat Continental en Michelin het grootste marktaandeel hebben (16%), gevolgd door Vredestein (14 procent), zo schrijft Bandenportaal.

Geplaatst in rubriek:
Luberto van Buiten
Luberto van Buiten

Luberto van Buiten (’76) ging in 2006 aan de slag bij Automotive. Hij was als hoofdredacteur eindverantwoordelijk voor de redactionele inhoud van sites en magazines van het cluster Auto & Fleet van ProMedia, en beheerde voor Automotive de portefeuilles verhuur en leasing. In zijn vrije tijd speelt Luberto gitaar in Nederpopband Laagland, tennist en loopt – zo af en toe – hard. Op 1 januari 2023 maakte hij bij ProMedia de overstap naar de functie van uitgever bij de divisie Rail & Cargo.