Eurorepar zet oud Profile-manager in om formule vlot te trekken

Ivonne Vermeulen Ivonne Vermeulen
• Laatste update:
Foto: PSA Nederland

Dat meldt het bedrijf vandaag.

“De formule telt nu drie vestigingen in ons land, maar het streven is om dit aantal de komende periode uit te breiden tot een landelijk netwerk van ongeveer honderd locaties”, zegt Nieboer tegen Automotive. Volgens de formulemanager is het universele garageconcept vooral interessant voor Peugeot- en Citroën erkende reparateurs, voormalige erkende reparateurs of universele bedrijven die op zoek zijn naar een multimerken formule. Bekijk het Automotive Garageformuleoverzicht hier.

Harm Nieboer wordt in zijn functie bij PSA Nederland verantwoordelijk voor de formule en het netwerk van Eurorepar Car Service, dat onlangs  opnieuw is gelanceerd in ons land. Eurorepar werd in 2011 voor het eerst in Nederland op de markt gezet. Het doel was destijds om binnen een jaar uit te groeien tot 60 vestigingen. Vijf jaar later bleef de teller met de aansluiting van voormalig Citroën-dealer Goedbloed steken op twaalf leden. Daarna werd het stil in Nederland rondom Eurorepar Car Service en daalde het aantal aangesloten bedrijven tot drie. 

Nu is het aan voormalig retailmanager bij Profile Car & Tyreservice Harm Nieboer om het concept weer vlot te trekken. Nieboer vertrok in 2016 bij Profile Nederland, nadat hij er vijftien jaar gewerkt had in verschillende managementfuncties. Daarvoor zat Nieboer onder meer bij Brezan.

Nieuwe strategie

Eurorepar Car Service lijkt dit keer meer kans van slagen te hebben dan in 2011. De formule maakt nu onderdeel uit van de nieuwe wereldwijde aftermarketstrategie van PSA. De autofabrikant gooide eerder al de onderdelendistributie voor het eigen retailkanaal om. In een interview met Automotive vorig jaar, liet PSA-aftermarket directeur Christophe Musy weten dat universele autobedrijven en schadeherstellers vanaf medio dit jaar onderdelen kunnen bestellen bij Distrigo, via een Nederlandstalig online Distrigo bestelplatform.  “Eventueel met ondersteuning van een telefonische helpdesk”, aldus Musy. Klanten hebben daarbij de keuze tussen onderdelen van PSA’s private label Eurorepar, aftermarket onderdelen van bekende merken als Valeo, Bosch en SKF en de originele Peugeot-, Citroën- of  DS-onderdelen. Lees ook: PSA start in 2018 met directe onderdelenlevering aan universelen.

De introductie van de universele formule Eurorepar is onderdeel van deze nieuwe strategie.

 

Geplaatst in rubriek:
Ivonne Vermeulen
Ivonne Vermeulen

Ivonne Vermeulen is redacteur bij Automotive, waar ze onder andere de portefeuilles Schade en Universele markt beheert.

Eurorepar zet oud Profile-manager in om formule vlot te trekken | Automotive Online

Eurorepar zet oud Profile-manager in om formule vlot te trekken

Ivonne Vermeulen Ivonne Vermeulen
• Laatste update:
Foto: PSA Nederland

Dat meldt het bedrijf vandaag.

“De formule telt nu drie vestigingen in ons land, maar het streven is om dit aantal de komende periode uit te breiden tot een landelijk netwerk van ongeveer honderd locaties”, zegt Nieboer tegen Automotive. Volgens de formulemanager is het universele garageconcept vooral interessant voor Peugeot- en Citroën erkende reparateurs, voormalige erkende reparateurs of universele bedrijven die op zoek zijn naar een multimerken formule. Bekijk het Automotive Garageformuleoverzicht hier.

Harm Nieboer wordt in zijn functie bij PSA Nederland verantwoordelijk voor de formule en het netwerk van Eurorepar Car Service, dat onlangs  opnieuw is gelanceerd in ons land. Eurorepar werd in 2011 voor het eerst in Nederland op de markt gezet. Het doel was destijds om binnen een jaar uit te groeien tot 60 vestigingen. Vijf jaar later bleef de teller met de aansluiting van voormalig Citroën-dealer Goedbloed steken op twaalf leden. Daarna werd het stil in Nederland rondom Eurorepar Car Service en daalde het aantal aangesloten bedrijven tot drie. 

Nu is het aan voormalig retailmanager bij Profile Car & Tyreservice Harm Nieboer om het concept weer vlot te trekken. Nieboer vertrok in 2016 bij Profile Nederland, nadat hij er vijftien jaar gewerkt had in verschillende managementfuncties. Daarvoor zat Nieboer onder meer bij Brezan.

Nieuwe strategie

Eurorepar Car Service lijkt dit keer meer kans van slagen te hebben dan in 2011. De formule maakt nu onderdeel uit van de nieuwe wereldwijde aftermarketstrategie van PSA. De autofabrikant gooide eerder al de onderdelendistributie voor het eigen retailkanaal om. In een interview met Automotive vorig jaar, liet PSA-aftermarket directeur Christophe Musy weten dat universele autobedrijven en schadeherstellers vanaf medio dit jaar onderdelen kunnen bestellen bij Distrigo, via een Nederlandstalig online Distrigo bestelplatform.  “Eventueel met ondersteuning van een telefonische helpdesk”, aldus Musy. Klanten hebben daarbij de keuze tussen onderdelen van PSA’s private label Eurorepar, aftermarket onderdelen van bekende merken als Valeo, Bosch en SKF en de originele Peugeot-, Citroën- of  DS-onderdelen. Lees ook: PSA start in 2018 met directe onderdelenlevering aan universelen.

De introductie van de universele formule Eurorepar is onderdeel van deze nieuwe strategie.

 

Geplaatst in rubriek:
Ivonne Vermeulen
Ivonne Vermeulen

Ivonne Vermeulen is redacteur bij Automotive, waar ze onder andere de portefeuilles Schade en Universele markt beheert.