‘Ford schrapt duizend banen’

Ford • Vooral bij het Europese hoofdkantoor en de fabriek in Keulen zouden banen verloren gaan.
Ivonne Vermeulen Ivonne Vermeulen
• Laatste update:
Ford gaat het aantal arbeidsplaatsen fors terugbrengen.(Foto: Ford)

Autofabrikant Ford is van plan om zo’n duizend banen te schrappen in Duitsland. Zo meldt Automobilwoche.

Het zou vooral gaan om arbeidsplaatsen in de fabriek in Keulen en het Europese hoofdkantoor van Ford, eveneens in Keulen.

Ford onthoudt zich van commentaar op de berichten, maar liet eerder wel weten dat de transitie naar de productie van EV’s een ‘aanzienlijke verandering’ met zich meebrengt in de bedrijfsvoering. Vorig jaar werd al duidelijk dat Ford of Europe wordt opgesplitst.

De ondernemingsraad van het bedrijf heeft voor vandaag een vergadering belegd voor de 14 duizend medewerkers van de fabriek. Er zouden op diverse plekken arbeidsplaatsen verloren gaan: op de assemblage, de productie van motoren en transmissies, maar ook in de R&D, verkoop en administratie.

Ombouw

De autofabrikant trekt ruim 1,8 miljard euro uit voor de ombouw van de Keulse fabriek om daar EV’s te gaan bouwen op basis van het MEB-platform van de Volkswagen Groep. Eerder stopte Ford al met de productie van de Ford Focus, die in het Duitse Saarlouis werd gemaakt. De autofabrikant streeft ernaar om in Europa tegen 2030 een volledig elektrisch aanbod te kunnen brengen.

Geplaatst in rubriek:
Ivonne Vermeulen
Ivonne Vermeulen

Ivonne Vermeulen is redacteur bij Automotive, waar ze onder andere de portefeuilles Schade en Universele markt beheert.

‘Ford schrapt duizend banen’ | Automotive Online

‘Ford schrapt duizend banen’

Ford • Vooral bij het Europese hoofdkantoor en de fabriek in Keulen zouden banen verloren gaan.
Ivonne Vermeulen Ivonne Vermeulen
• Laatste update:
Ford gaat het aantal arbeidsplaatsen fors terugbrengen.(Foto: Ford)

Autofabrikant Ford is van plan om zo’n duizend banen te schrappen in Duitsland. Zo meldt Automobilwoche.

Het zou vooral gaan om arbeidsplaatsen in de fabriek in Keulen en het Europese hoofdkantoor van Ford, eveneens in Keulen.

Ford onthoudt zich van commentaar op de berichten, maar liet eerder wel weten dat de transitie naar de productie van EV’s een ‘aanzienlijke verandering’ met zich meebrengt in de bedrijfsvoering. Vorig jaar werd al duidelijk dat Ford of Europe wordt opgesplitst.

De ondernemingsraad van het bedrijf heeft voor vandaag een vergadering belegd voor de 14 duizend medewerkers van de fabriek. Er zouden op diverse plekken arbeidsplaatsen verloren gaan: op de assemblage, de productie van motoren en transmissies, maar ook in de R&D, verkoop en administratie.

Ombouw

De autofabrikant trekt ruim 1,8 miljard euro uit voor de ombouw van de Keulse fabriek om daar EV’s te gaan bouwen op basis van het MEB-platform van de Volkswagen Groep. Eerder stopte Ford al met de productie van de Ford Focus, die in het Duitse Saarlouis werd gemaakt. De autofabrikant streeft ernaar om in Europa tegen 2030 een volledig elektrisch aanbod te kunnen brengen.

Geplaatst in rubriek:
Ivonne Vermeulen
Ivonne Vermeulen

Ivonne Vermeulen is redacteur bij Automotive, waar ze onder andere de portefeuilles Schade en Universele markt beheert.