Kwik-Fit meldt ruitherstelvestigingen aan bij Focwa

Maarten Bokslag Maarten Bokslag
• Laatste update:
Foto: Shutterstock

Kwik-Fit gaat met zijn 18 autoruitherstelbedrijven op voor een certificering door (ruit)schadebranchevereniging Focwa. Dat meldt het bedrijf, dat in totaal 175 vestigingen heeft. Al deze vestigingen zijn al aangesloten bij bandenbranchevereniging Vaco, maar dat is voor sommige opdrachtgevers niet voldoende, zegt Pieter Bikker, directeur van Kwik-Fit Zakelijk, tegen Automotive. “Met name van verzekeringsmaatschappijen is er vraag naar een certificering voor ruitherstel en ook steeds meer leasemaatschappijen vragen erom.”

Bikker koos voor Focwa omdat het in glasherstel meer volume heeft dan Bovag, dat een soortgelijke sectie heeft. “Daarnaast hadden we snel een goede aansluiting bij Focwa”, vertelt Bikker.  

Eisen

Voordat de 18 vestigingen lid kunnen worden van Focwa, moet nog worden voldaan aan de toetredingseisen. Zo moet er groen licht zijn van de certificerende instantie Kiwa. In de komende weken doorloopt Kwik-Fit een audit voor de certificering van de ruitherstelactiviteiten. Daarbij gaat het ook om de mobiele Kwik-Fit autoglas units.

Met de achttien vestigingen van Kwik-Fit telt Focwa ruim 1.100 leden, waaronder meer dan 300 bedrijven gespecialiseerd in autoruitherstel. 

Autotaalglas besloot vorig jaar zich met de activiteiten aan te sluiten bij zowel Focwa als Bovag, dat in 2017 een eigen sectie autoruitschade begon.  

Geplaatst in rubriek:
Maarten Bokslag
Maarten Bokslag

Maarten is een ervaren freelancer op het gebied van de automotive en mobiliteit. Hij heeft een zwak voor klassieke auto's.

Reacties

  • Irene Sommeling

    Volgens mij heb je voor CSC kalibraties -statisch met bord – een waterpas vloer nodig. Deze vloer hoort bij de inrichtingseisen van een gecertificeerd herstelbedrijf dat kalibraties uitvoert en is door OE(M) voorgeschreven.Dit hoort mijns inziens te vallen onder het hoofdstukje inrichtingseisen pand van elk Bovag/Focwa bedrijf dat zelfstandig kalibraties uitvoert.
    Op schadeherstelbranche onder nieuws vind je een mogelijk aanvullend artikel.
    https://schadeherstelbranche.nl/2019/03/30/borging-kwaliteit-en-veiligheid-pijnpunt-schadeherstel-2/

    Mocht je op zoek zijn naar OEM-data kun je deze ook op schadeherstelbranche.nl vinden onder de pagina OEM-data

    Voor vragen of opmerkingen weten jullie me wel te vinden 🙂

Kwik-Fit meldt ruitherstelvestigingen aan bij Focwa | Automotive Online

Kwik-Fit meldt ruitherstelvestigingen aan bij Focwa

Maarten Bokslag Maarten Bokslag
• Laatste update:
Foto: Shutterstock

Kwik-Fit gaat met zijn 18 autoruitherstelbedrijven op voor een certificering door (ruit)schadebranchevereniging Focwa. Dat meldt het bedrijf, dat in totaal 175 vestigingen heeft. Al deze vestigingen zijn al aangesloten bij bandenbranchevereniging Vaco, maar dat is voor sommige opdrachtgevers niet voldoende, zegt Pieter Bikker, directeur van Kwik-Fit Zakelijk, tegen Automotive. “Met name van verzekeringsmaatschappijen is er vraag naar een certificering voor ruitherstel en ook steeds meer leasemaatschappijen vragen erom.”

Bikker koos voor Focwa omdat het in glasherstel meer volume heeft dan Bovag, dat een soortgelijke sectie heeft. “Daarnaast hadden we snel een goede aansluiting bij Focwa”, vertelt Bikker.  

Eisen

Voordat de 18 vestigingen lid kunnen worden van Focwa, moet nog worden voldaan aan de toetredingseisen. Zo moet er groen licht zijn van de certificerende instantie Kiwa. In de komende weken doorloopt Kwik-Fit een audit voor de certificering van de ruitherstelactiviteiten. Daarbij gaat het ook om de mobiele Kwik-Fit autoglas units.

Met de achttien vestigingen van Kwik-Fit telt Focwa ruim 1.100 leden, waaronder meer dan 300 bedrijven gespecialiseerd in autoruitherstel. 

Autotaalglas besloot vorig jaar zich met de activiteiten aan te sluiten bij zowel Focwa als Bovag, dat in 2017 een eigen sectie autoruitschade begon.  

Geplaatst in rubriek:
Maarten Bokslag
Maarten Bokslag

Maarten is een ervaren freelancer op het gebied van de automotive en mobiliteit. Hij heeft een zwak voor klassieke auto's.

Reacties

  • Irene Sommeling

    Volgens mij heb je voor CSC kalibraties -statisch met bord – een waterpas vloer nodig. Deze vloer hoort bij de inrichtingseisen van een gecertificeerd herstelbedrijf dat kalibraties uitvoert en is door OE(M) voorgeschreven.Dit hoort mijns inziens te vallen onder het hoofdstukje inrichtingseisen pand van elk Bovag/Focwa bedrijf dat zelfstandig kalibraties uitvoert.
    Op schadeherstelbranche onder nieuws vind je een mogelijk aanvullend artikel.
    https://schadeherstelbranche.nl/2019/03/30/borging-kwaliteit-en-veiligheid-pijnpunt-schadeherstel-2/

    Mocht je op zoek zijn naar OEM-data kun je deze ook op schadeherstelbranche.nl vinden onder de pagina OEM-data

    Voor vragen of opmerkingen weten jullie me wel te vinden 🙂