Opel verenigt erkende schadeherstellers

Redactie Redactie
• Laatste update:

Bijhouden
“Techniek ontwikkelt zich razendsnel en zonder goede ondersteuning vanuit het merkkanaal is deze ontwikkeling voor universele bedrijven nauwelijks bij te houden. Onze grootste zorg is dat de veiligheid van onze voertuigen ook na herstel gegarandeerd is”, manager body repair Opel Benelux, Kees Kweekel. Aan deelnemers van OES worden onder meer eisen gesteld op het gebied van equipment en gereedschap zoals lasapparatuur. “In sommige gevallen zijn de eisen zelfs hoger dan die van Focwa Eurogarant”, aldus Kweekel.

Buitenspel
Opel constateert dat merkdealers steeds vaker buiten het schadeproces worden gehouden; zo sturen verzekeraars en leasemaatschappijen hun klanten doorgaans naar universele herstellers. Met de intrede van OES moet het merkkanaal weer in het schadeproces worden betrokken; Opel gaat particulieren attenderen op het feit dat ze voor schadeherstel het beste naar een OES-bedrijf kunnen gaan, en ook leasemaatschappijen en verzekeraars krijgen deze boodschap mee. Ze kunnen dan nog steeds bij de meeste universele ketens terecht. "Vrijwel elke keten heeft wel een aantal herstelbedrijven met een Opel-erkenning", aldus Kweekel. “Het liefste zien we natuurlijk dat de dealer als loket wordt gebruikt. We begrijpen dat het schadebedrag door deze schakel dan natuurlijk niet hoger mag liggen dan wanneer de auto direct naar het schadebedrijf wordt gestuurd.”

Opel verenigt erkende schadeherstellers | Automotive Online

Opel verenigt erkende schadeherstellers

Redactie Redactie
• Laatste update:

Bijhouden
“Techniek ontwikkelt zich razendsnel en zonder goede ondersteuning vanuit het merkkanaal is deze ontwikkeling voor universele bedrijven nauwelijks bij te houden. Onze grootste zorg is dat de veiligheid van onze voertuigen ook na herstel gegarandeerd is”, manager body repair Opel Benelux, Kees Kweekel. Aan deelnemers van OES worden onder meer eisen gesteld op het gebied van equipment en gereedschap zoals lasapparatuur. “In sommige gevallen zijn de eisen zelfs hoger dan die van Focwa Eurogarant”, aldus Kweekel.

Buitenspel
Opel constateert dat merkdealers steeds vaker buiten het schadeproces worden gehouden; zo sturen verzekeraars en leasemaatschappijen hun klanten doorgaans naar universele herstellers. Met de intrede van OES moet het merkkanaal weer in het schadeproces worden betrokken; Opel gaat particulieren attenderen op het feit dat ze voor schadeherstel het beste naar een OES-bedrijf kunnen gaan, en ook leasemaatschappijen en verzekeraars krijgen deze boodschap mee. Ze kunnen dan nog steeds bij de meeste universele ketens terecht. "Vrijwel elke keten heeft wel een aantal herstelbedrijven met een Opel-erkenning", aldus Kweekel. “Het liefste zien we natuurlijk dat de dealer als loket wordt gebruikt. We begrijpen dat het schadebedrag door deze schakel dan natuurlijk niet hoger mag liggen dan wanneer de auto direct naar het schadebedrijf wordt gestuurd.”