VW plaatst schaamadvertentie in Nederlandse kranten
In Nederland luidt de strekking: we zijn allesbehalve trots op onze nieuwe kleur: schaamrood. De advertentie staat onder andere in het AD en de Telegraaf. “We hebben een flinke fout gemaakt”, zo staat in de advertentie. “We hebben uw vertrouwen geschonden. Het bedrijf schaamt zich diep.”
Volkswagen belooft in de advertentie het probleem te zullen oplossen en het vertrouwen terug te willen winnen. De fabrikant kwam onder vuur te liggen door sjoemelsoftware die ervoor zorgt dat de NOx-uitstoot tijdens een testcyclus lager uitpakt dan in de praktijk. Volkswagen presenteerde onlangs een reddingsplan om de problemen met de sjoemeldiesels, die het concern naar verwachting miljarden zal kosten, het hoofd te bieden.
Uit een onderzoek van Kien in opdracht van Automotive blijkt al dat het imago van Volkswagen is verslechterd door de dieselaffaire.
In Automotive 10, die morgen verschijnt, staat een analyse over wat het dieselschandaal betekent voor de Nederlandse markt. Abonnees kunnen deze editie hier al online lezen.