Koops Furness: deel Mitsubishi-rayon naar Preuninger

Redactie Redactie
• Laatste update:

Dat bevestigt directeur Mark Capitein aan Automotive. Volgens Capitein heeft het bedrijf geen interesse in de Fiat-rayons van Fivan. 

In Vlaardingen betrekt Preuninger, dat al vier dealervestigingen, een occasion- en een schadebedrijf heeft in de regio Den Haag, een voormalige Intersprint-vestiging. In januari is de opening. Er komen in eerste instantie drie mensen te werken. Volgens Capitein wordt een lean-and-mean bedrijf. “Ons businessplan is gebaseerd op de huidige economische realiteit en niet op het succes van de Outlander Phev. Overigens zien wij dat dat er een zuigend effect uitgaat van de Outlander, de interesse in andere Mitsubishi-modellen neemt toe.”

Capitein ziet dat ieder autobedrijf alle zeilen moet bijzetten om de storm te trotseren. “Dat vereist ook voor ons dat we goed naar de organisatie blijven kijken. Met Mitsubishi hebben we er nu een merk bij dat direct voor extra omzet zorgt. Mocht de nieuwe vestiging in Vlaardingen direct goed lopen, dan kijken we of we vanuit andere vestigingen extra uren (er werken 90 mensen bij Preuninger, red) kunnen inzetten, zo kunnen we pieken opvangen.”

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Koops Furness: deel Mitsubishi-rayon naar Preuninger | Automotive Online

Koops Furness: deel Mitsubishi-rayon naar Preuninger

Redactie Redactie
• Laatste update:

Dat bevestigt directeur Mark Capitein aan Automotive. Volgens Capitein heeft het bedrijf geen interesse in de Fiat-rayons van Fivan. 

In Vlaardingen betrekt Preuninger, dat al vier dealervestigingen, een occasion- en een schadebedrijf heeft in de regio Den Haag, een voormalige Intersprint-vestiging. In januari is de opening. Er komen in eerste instantie drie mensen te werken. Volgens Capitein wordt een lean-and-mean bedrijf. “Ons businessplan is gebaseerd op de huidige economische realiteit en niet op het succes van de Outlander Phev. Overigens zien wij dat dat er een zuigend effect uitgaat van de Outlander, de interesse in andere Mitsubishi-modellen neemt toe.”

Capitein ziet dat ieder autobedrijf alle zeilen moet bijzetten om de storm te trotseren. “Dat vereist ook voor ons dat we goed naar de organisatie blijven kijken. Met Mitsubishi hebben we er nu een merk bij dat direct voor extra omzet zorgt. Mocht de nieuwe vestiging in Vlaardingen direct goed lopen, dan kijken we of we vanuit andere vestigingen extra uren (er werken 90 mensen bij Preuninger, red) kunnen inzetten, zo kunnen we pieken opvangen.”

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.