Noordlease, Stam en Bochane remarketingfinalisten

Redactie Redactie
• Laatste update:

Zestien bedrijven hebben zich ingeschreven voor de verkiezing. De drie genomineerde bedrijven zijn volgens de jury het meest innovatief in de wijze waarop ze omgaan met de remarketing van gebruikte auto´s. De winnaar wordt via een stemming gekozen door de bezoekers van het Remarketing Event 2011, dat op 15 maart plaatsvindt in Hotel Van der Valk in Almere.

Noordlease
Het Groningse Noordlease heeft er voor gekozen om haar remarketingproces toegankelijk te maken voor consumenten. Vanuit het nieuwgebouwde occasioncentrum Autoborg, waarin ook de leasemaatschappij zelf is gevestigd, begeleiden `gastheren en –vrouwen` particulieren bij de oriëntatie en aankoopproces. Intern wordt er aangestuurd op verkoop rechtstreeks aan eindgebruikers. Daarnaast zijn de b2b-verkopen georganiseerd via een online opererende internationale veiling zonder minimumprijzen. Transparantie in de communicatie en werkwijze staat voorop.

Stam Groep
Stam Groep verhandelt als eerste dealergroep in Nederland alle auto’s met een handelsbestemming door middel van internetremarketing. Tegelijk met de introductie hiervan werd er ook een nieuwe taxatiemethodiek gekozen: inruilauto’s worden getaxeerd met behulp van eigen kennis en informatie in plaats van op handelsbiedingen. Door de efficiëntere inrichting van alle interne processen heeft een forse kostenreductie plaatsgevonden, zonder dat dit ten koste is gegaan van de waarde van de gebruikte auto’s.

Bochane Groep
Bochane Groep heeft besloten dat zij de verkoop van handelsauto’s volledig onderbrengt bij één online veilingaanbieder. Deze nieuwe aanpak is het resultaat van een vernieuwende, strategische overweging:
– De showroomverkopers hebben meer tijd om zich bezig te houden met de verkoop van nieuwe en jong gebruikte auto’s;
– Na de veiling worden de handelsprijzen intern bekend gemaakt, hierdoor wordt kennis op het gebied van handelsprijzen verbeterd;
– Bestaande verkooprelaties blijven in stand: trouwe handelaren kunnen blijven inkopen bij alle filialen van Bochane.
– Het hele verkoopproces wordt realtime gemonitord, om een continu proces van verbetering te realiseren.

Eerste editie
Volgende week vindt in Almere het eerste Remarketing Event plaats, een gezamenlijk initiatief van acht vooraanstaande spelers uit de remarketingbranche. Het congres is gericht op leasemaatschappijen, dealerholdings, fleetowners en andere bedrijven die professioneel te maken hebben met de remarketing van gebruikte auto’s.

Registreren voor het evenement kan via www.remarketingevent.nl.

Noordlease, Stam en Bochane remarketingfinalisten | Automotive Online

Noordlease, Stam en Bochane remarketingfinalisten

Redactie Redactie
• Laatste update:

Zestien bedrijven hebben zich ingeschreven voor de verkiezing. De drie genomineerde bedrijven zijn volgens de jury het meest innovatief in de wijze waarop ze omgaan met de remarketing van gebruikte auto´s. De winnaar wordt via een stemming gekozen door de bezoekers van het Remarketing Event 2011, dat op 15 maart plaatsvindt in Hotel Van der Valk in Almere.

Noordlease
Het Groningse Noordlease heeft er voor gekozen om haar remarketingproces toegankelijk te maken voor consumenten. Vanuit het nieuwgebouwde occasioncentrum Autoborg, waarin ook de leasemaatschappij zelf is gevestigd, begeleiden `gastheren en –vrouwen` particulieren bij de oriëntatie en aankoopproces. Intern wordt er aangestuurd op verkoop rechtstreeks aan eindgebruikers. Daarnaast zijn de b2b-verkopen georganiseerd via een online opererende internationale veiling zonder minimumprijzen. Transparantie in de communicatie en werkwijze staat voorop.

Stam Groep
Stam Groep verhandelt als eerste dealergroep in Nederland alle auto’s met een handelsbestemming door middel van internetremarketing. Tegelijk met de introductie hiervan werd er ook een nieuwe taxatiemethodiek gekozen: inruilauto’s worden getaxeerd met behulp van eigen kennis en informatie in plaats van op handelsbiedingen. Door de efficiëntere inrichting van alle interne processen heeft een forse kostenreductie plaatsgevonden, zonder dat dit ten koste is gegaan van de waarde van de gebruikte auto’s.

Bochane Groep
Bochane Groep heeft besloten dat zij de verkoop van handelsauto’s volledig onderbrengt bij één online veilingaanbieder. Deze nieuwe aanpak is het resultaat van een vernieuwende, strategische overweging:
– De showroomverkopers hebben meer tijd om zich bezig te houden met de verkoop van nieuwe en jong gebruikte auto’s;
– Na de veiling worden de handelsprijzen intern bekend gemaakt, hierdoor wordt kennis op het gebied van handelsprijzen verbeterd;
– Bestaande verkooprelaties blijven in stand: trouwe handelaren kunnen blijven inkopen bij alle filialen van Bochane.
– Het hele verkoopproces wordt realtime gemonitord, om een continu proces van verbetering te realiseren.

Eerste editie
Volgende week vindt in Almere het eerste Remarketing Event plaats, een gezamenlijk initiatief van acht vooraanstaande spelers uit de remarketingbranche. Het congres is gericht op leasemaatschappijen, dealerholdings, fleetowners en andere bedrijven die professioneel te maken hebben met de remarketing van gebruikte auto’s.

Registreren voor het evenement kan via www.remarketingevent.nl.