TTI zet businessunit Falken Nederland op
In de Benelux heeft het merk een aandeel van 2%; dit moet dus 4% worden. “Falken staat bekend als een high performance merk, dat verkrijgbaar is in bandenmaten vanaf 17 inch, die veel bij tuning worden gebruikt”, aldus Snijders. “In de volumematen van 12 tot en met 16 inch heeft Falken nog geen sterke marktpositie, maar wel een uitgebreid assortiment. Hier gaan we onze positie versterken door de huidige merken in dat segment te beconcurreren.”
Afnemers
Falken wordt door afnemers – bandenspecialisten, Bosch Car Services en via bedrijven van Alwaysbemobile – momenteel vooral als B-merk in het assortiment opgenomen. Snijders: “Falken wordt verkocht als een product in het B-middensegment, waarin het concurreert met merken als Toyo , Uni-royal , Fulda , Hankook , Semperit, Vredestein, Firestone. Kwalitatief gezien kan Falken zich meten met merken uit het A-segment, zoals Pirelli, Dunlop, Goodyear en Continental. Ook dat willen we communiceren naar onze afnemers om onze positie in dat marktsegment te versterken.”