Care introduceert CareTech
Volgens Van Klinken vragen complexe schades om een ander proces dan reguliere schades, bijvoorbeeld op het gebied van nazorg. Bij Caretech krijgen klanten een vast aanspreekpunt. Ook worden de auto’s na herstel op een testcircuit getest. "Bij intensief herstel voltstaat een rondje op de parkeerplaats natuurlijk niet. Uiteraard vragen we de klant of dat mag, en we noteren keurig de kilometerstand.”
Het is niet zo dat alle complexe schades die bij andere vestigingen binnenkomen, automatisch naar Zwolle worden doorgestuurd, zegt Van Klinken. “In Zwolle worden alleen dit soort schades afgehandeld, maar de andere vestigingen moeten wel bijblijven, dus is het belangrijk dat zij ook dit soort schades blijven repareren. Het center heeft dus ook een educatieve rol. “Leveren de investeringen in apparaten, routing en communicatie het gewenste rendement op? Van alles wat we daar leren, bekijken we of het ook in de reguliere vestigingen toepasbaar is.”
De complexe schades maken ongeveer 8% van de jaaromzet van Care uit.
In Automotive 19, die deze week is verschenen, leest u het complete verhaal.