ASN start pilot met innamecentra (update)

Redactie Redactie
• Laatste update:

Het gaat om drie bedrijven uit de Hekkert groep. De vestiging in Heerlen was al een schadeherstelbedrijf maar is nieuw in de ASN-keten. De loketvestigingen zijn Opel-dealers die, gedeeltelijk, worden voorzien van de ASN-huisstijl. 

Sturingsmodel
“We denken dat het sturingsmodel gaat veranderen en de consument meer via internet actief gaat zoeken. Dat vraagt om een andere manier van dienstverlenen”, zegt ASN-directeur Peter Lammerts. “De herstelcapaciteit is ruim voldoende maar door meer innamepunten in te richten, kunnen we onze klanten extra service verlenen.”

Klanten kunnen bij de loketvestigingen hun auto inleveren waarna die naar de herstelvestiging wordt gebracht. Ze kunnen vervangend vervoer meekrijgen en worden regelmatig geïnformeerd over het herstelproces. Als de auto klaar is, kunnen ze hem bij de loketvestiging weer ophalen of wordt hij thuis gebracht. 

Niet verlengd
De pilot loopt tot eind dit jaar. “Dan gaan we kijken of het de toegevoegde waarde biedt die we ervan verwachten en zal het mogelijk in andere regio’s worden uitgerold.”

Voorheen had ASN één vestiging in Limburg, namelijk ASN Autoschade Service Maastricht. Het contract met dit bedrijf is niet verlengd omdat het bedrijf deze maand failliet ging. 

Capaciteit benutten
Jean Linssen, directeur van Hekkert Autogroep, wil voornamelijk meer gestuurde schade binnenhalen. “Wij hebben in onze schadebedrijf meer capaciteit dan we nu benutten en we zien dat er steeds vaker hard gestuurd wordt. Door deze samenwerking denken we meer gestuurde schades binnen te kunnen halen.” Hekkert is ook aangesloten op Schadegarant. Dat blijft zo. “Zij richten zich meer op de particuliere markt.” 

De naam van het schadebedrijf verandert van Hekkert Schadeherstel in ASN Autoschade. “Het is al een universeel autobedrijf, maar we staan hier bekend als Opel-dealer en we willen berijders van andere merken niet afschrikken.” 

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

ASN start pilot met innamecentra (update) | Automotive Online

ASN start pilot met innamecentra (update)

Redactie Redactie
• Laatste update:

Het gaat om drie bedrijven uit de Hekkert groep. De vestiging in Heerlen was al een schadeherstelbedrijf maar is nieuw in de ASN-keten. De loketvestigingen zijn Opel-dealers die, gedeeltelijk, worden voorzien van de ASN-huisstijl. 

Sturingsmodel
“We denken dat het sturingsmodel gaat veranderen en de consument meer via internet actief gaat zoeken. Dat vraagt om een andere manier van dienstverlenen”, zegt ASN-directeur Peter Lammerts. “De herstelcapaciteit is ruim voldoende maar door meer innamepunten in te richten, kunnen we onze klanten extra service verlenen.”

Klanten kunnen bij de loketvestigingen hun auto inleveren waarna die naar de herstelvestiging wordt gebracht. Ze kunnen vervangend vervoer meekrijgen en worden regelmatig geïnformeerd over het herstelproces. Als de auto klaar is, kunnen ze hem bij de loketvestiging weer ophalen of wordt hij thuis gebracht. 

Niet verlengd
De pilot loopt tot eind dit jaar. “Dan gaan we kijken of het de toegevoegde waarde biedt die we ervan verwachten en zal het mogelijk in andere regio’s worden uitgerold.”

Voorheen had ASN één vestiging in Limburg, namelijk ASN Autoschade Service Maastricht. Het contract met dit bedrijf is niet verlengd omdat het bedrijf deze maand failliet ging. 

Capaciteit benutten
Jean Linssen, directeur van Hekkert Autogroep, wil voornamelijk meer gestuurde schade binnenhalen. “Wij hebben in onze schadebedrijf meer capaciteit dan we nu benutten en we zien dat er steeds vaker hard gestuurd wordt. Door deze samenwerking denken we meer gestuurde schades binnen te kunnen halen.” Hekkert is ook aangesloten op Schadegarant. Dat blijft zo. “Zij richten zich meer op de particuliere markt.” 

De naam van het schadebedrijf verandert van Hekkert Schadeherstel in ASN Autoschade. “Het is al een universeel autobedrijf, maar we staan hier bekend als Opel-dealer en we willen berijders van andere merken niet afschrikken.” 

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.