Michelin vergroot marktaandeel dankzij vierseizoenenband
Michelin heeft wel de stroom mee, want het bedrijf dankt zijn stijgende marktaandeel aan de Cross Climate, de relatief nieuwe band in het groeiende allseasonsegment. Van de Nederlandse automobilisten rijdt nu 4,7 procent op vierseizoenenbanden, vorig jaar was dit nog 4,4 procent. “De belangrijkste oorzaak voor de groei van dit type autobanden is het uitblijven van de strenge winter”, zegt Arjan van der Meer, marketingdirecteur van Kwik-Fit. In dit segment heeft Michelin in korte tijd een marktaandeel van 15,4 procent verworven. Dit is goed voor een tweede plaats, achter Vredestein met een marktaandeel van 33,7 procent.
De zomerbanden top drie wordt gevoerd door Continental, met een marktaandeel van 24,5 procent. Op de tweede plaats staat Michelin met 21,1 procent. Bridgestone eindigt met een marktaandeel van 6,6 procent op de derde plaats.
Het bandenonderzoek wordt in opdracht Kwik-Fit uitgevoerd door Jes Marketing, onder 2.200 auto`s. Uit het bandenmonitor in maart bleek het aandeel van allseasonbanden te stijgen.
.