Optimaliseer klantcontact met een datagedreven oplossing

Advertorial • MarketingFX heeft een communicatieplatform voor het autobedrijf dat zich laat koppelen aan verschillende databronnen. Het platform berekent en automatiseert contactmomenten voor sales en after sales, je kunt gesegmenteerde campagnes verzenden en je krijgt inzichten in je data voor betere besluitvorming rondom de communicatie met je klanten.
Albert-Jan Cornelissen Albert-Jan Cornelissen
Slimme data, succesvolle acties. Ivo en Tamara zetten hun dataplatform in bij MarketingFX.

Het platform laat zich koppelen aan het dealer of garage management systeem. De DMS / GMS data wordt verrijkt met gegevens uit andere bronnen zoals onderhoudsintervallen, geregistreerd onderhoud, service en recall acties, vervanging van de distributieriem en alle andere gegevens die aan een VIN gekoppeld zijn. Met deze uitgebreide dataset wordt relevante communicatie eenvoudig en geautomatiseerd.

“Hoewel we oorspronkelijk niet van plan waren om een dataplatform te ontwikkelen, verwonderde het ons dat er geen efficiënte manier was om geautomatiseerde relevante contactmomenten te verzenden. Om hierin te voorzien, zijn we 15 jaar geleden de uitdaging aangegaan om met data vanuit verschillende bronnen berekeningen uit te voeren om onze klanten beter van dienst te zijn. Zo is ons communicatieplatform geboren.” vertelt Tamara, mede-oprichter van MarketingFX.

Gebruik van connected cardata voor communicatie

 Twee jaar geleden is een start gemaakt met het koppelen van data van connected voertuigen. Hiermee kunnen zichtbare als onzichtbare meldingen voor een bestuurder omgezet worden in communicatie namens het autobedrijf. Een voorbeeld hiervan is het uitnodigen van klanten voor een afspraak in verband met slijtage van de remmen, het herinneren voor het bijvullen van AdBlue of een bericht met het advies om een rit te maken om verdere verstopping van het DPF-filter te voorkomen. In dit proces worden de meldingen toegewezen aan het juiste bedrijf, met de klant toestemming voor het gebruik ervan. Dit is een succesvolle samenwerking tussen fabrikant, importeur en dealer gebleken. Na deze positieve ervaring wordt deze service nu verder uitgebreid.

Naast de connected cardata zijn er integraties met diverse systemen en partners waaronder RDW, bandenhotels, plansystemen, lead management-programma’s, pechhulp partners en accessoires bestel portals. Deze integraties bieden extra functionaliteit en mogelijkheden binnen ons platform.

Organische groei en artificial intelligence

“We zijn aanvankelijk een marketingbureau maar we zijn zelden bezig met onze eigen marketing”, vertelt Ivo, de andere oprichter. “Dankzij referenties van onze klanten worden we opgemerkt door auto-importeurs, dealergroepen en autobedrijven. We zijn actief in de Benelux en Ierland en van de meeste automerken hebben we inmiddels wel dealers aangesloten.”

Over de toekomst is MarketingFX helder. De dataset zo groot mogelijk maken om relevant te communiceren zodat je klant klant blijft. Geen klant onopgemerkt uit beeld en de eenvoudige bediening van het programma blijven belangrijke speerpunten. Ook is er een start gemaakt met de toepassing van AI, artificial intelligence.

Optimaliseer klantcontact met een datagedreven oplossing | Automotive Online

Optimaliseer klantcontact met een datagedreven oplossing

Advertorial • MarketingFX heeft een communicatieplatform voor het autobedrijf dat zich laat koppelen aan verschillende databronnen. Het platform berekent en automatiseert contactmomenten voor sales en after sales, je kunt gesegmenteerde campagnes verzenden en je krijgt inzichten in je data voor betere besluitvorming rondom de communicatie met je klanten.
Albert-Jan Cornelissen Albert-Jan Cornelissen
Slimme data, succesvolle acties. Ivo en Tamara zetten hun dataplatform in bij MarketingFX.

Het platform laat zich koppelen aan het dealer of garage management systeem. De DMS / GMS data wordt verrijkt met gegevens uit andere bronnen zoals onderhoudsintervallen, geregistreerd onderhoud, service en recall acties, vervanging van de distributieriem en alle andere gegevens die aan een VIN gekoppeld zijn. Met deze uitgebreide dataset wordt relevante communicatie eenvoudig en geautomatiseerd.

“Hoewel we oorspronkelijk niet van plan waren om een dataplatform te ontwikkelen, verwonderde het ons dat er geen efficiënte manier was om geautomatiseerde relevante contactmomenten te verzenden. Om hierin te voorzien, zijn we 15 jaar geleden de uitdaging aangegaan om met data vanuit verschillende bronnen berekeningen uit te voeren om onze klanten beter van dienst te zijn. Zo is ons communicatieplatform geboren.” vertelt Tamara, mede-oprichter van MarketingFX.

Gebruik van connected cardata voor communicatie

 Twee jaar geleden is een start gemaakt met het koppelen van data van connected voertuigen. Hiermee kunnen zichtbare als onzichtbare meldingen voor een bestuurder omgezet worden in communicatie namens het autobedrijf. Een voorbeeld hiervan is het uitnodigen van klanten voor een afspraak in verband met slijtage van de remmen, het herinneren voor het bijvullen van AdBlue of een bericht met het advies om een rit te maken om verdere verstopping van het DPF-filter te voorkomen. In dit proces worden de meldingen toegewezen aan het juiste bedrijf, met de klant toestemming voor het gebruik ervan. Dit is een succesvolle samenwerking tussen fabrikant, importeur en dealer gebleken. Na deze positieve ervaring wordt deze service nu verder uitgebreid.

Naast de connected cardata zijn er integraties met diverse systemen en partners waaronder RDW, bandenhotels, plansystemen, lead management-programma’s, pechhulp partners en accessoires bestel portals. Deze integraties bieden extra functionaliteit en mogelijkheden binnen ons platform.

Organische groei en artificial intelligence

“We zijn aanvankelijk een marketingbureau maar we zijn zelden bezig met onze eigen marketing”, vertelt Ivo, de andere oprichter. “Dankzij referenties van onze klanten worden we opgemerkt door auto-importeurs, dealergroepen en autobedrijven. We zijn actief in de Benelux en Ierland en van de meeste automerken hebben we inmiddels wel dealers aangesloten.”

Over de toekomst is MarketingFX helder. De dataset zo groot mogelijk maken om relevant te communiceren zodat je klant klant blijft. Geen klant onopgemerkt uit beeld en de eenvoudige bediening van het programma blijven belangrijke speerpunten. Ook is er een start gemaakt met de toepassing van AI, artificial intelligence.