Keyloop: De klantervaring transformeren

Oliebollenspecial • Op het snijvlak van het fysieke en digitale tijdperk in de autobranche is een belangrijke rol weggelegd voor automotive technologiebedrijven als Keyloop,
Redactie Redactie
• Laatste update:
(foto: Keyloop)

Met het nieuwe dataplatform Experience-First biedt Keyloop haar klanten maximaal inzicht in de alsmaar groter wordende stroom klantdata, met als doel om het maximale uit de online klantcontacten te halen en de processen in het autobedrijf zo efficiënt mogelijk te laten verlopen.

Op het snijvlak van het fysieke en digitale tijdperk in de autobranche is een belangrijke rol weggelegd voor automotive technologiebedrijven als Keyloop, dat tot de grootste in zijn soort behoort. “We hebben in het afgelopen jaar het platform Experience-First gelanceerd om de klantenbinding, loyaliteit en marges voor onze klanten naar een hoger plan te brengen”, aldus Bert Finaut, regional sales director Benelux. “In het aanschafproces van een nieuwe auto zijn er volgens Google-onderzoek ongeveer 900 touchpoints, die enorm veel data opleveren. Ons platform biedt 360 graden zicht op die data en helpt auto-retailers om het maximale uit deze contactmomenten te halen.”Experience-First ontsluit alle data uit het DMS en zorgt ervoor dat het contact met de klant wordt geoptimaliseerd. “Wij zorgen er bijvoorbeeld voor dat klanten niet alleen via e-mail en sms met auto-retailers kunnen communiceren, maar ook met modernere methoden als WhatsApp en Messenger. Ons systeem houdt bovendien bij aan welke communicatiekanalen de klanten van auto-retailers de voorkeur geven”, vertelt Finaut. “Je ziet vaak dat er nu sprake is van eenrichtingsverkeer. Retailers sturen een klant een bericht dat hun auto weer klaarstaat na een onderhoudsbeurt, maar klanten kunnen geen bericht terugsturen. Met ons systeem kan dat wel.”

Actieve datakern

Daartoe behoort ook een goede bereikbaarheid, dus ook na de traditionele openingstijden. “Wij hebben een actieve datakern rond de DMS gemaakt, die 24/7 beschikbaar is en continu wordt gevoed met nieuwe data”, aldus Finaut. Retailers dienen zelf de keuze te maken of ze ’s avonds en in de weekenden bereikbaar willen zijn, maar de data is er in ieder geval.Naast het klantcontact verbetert de implementatie van Experience-First ook de marges omdat de efficiency van retailers wordt verbeterd. “De digitale uitvoeringen van processen, bijvoorbeeld middels elektronisch betalen, zorgt ervoor dat er minder handelingen handmatig uitgevoerd moeten worden”, aldus Finaut. “En we bieden bijvoorbeeld ook een mobiele app aan voor monteurs, zodat die via hun telefoon eenvoudig kunnen in- en uitklokken. Daarnaast verbetert de snelle leadopvolging via Experience-First ook het verdienmodel.”Een ander voorbeeld van de efficiency waar dit platform voor zorgt, is het feit dat gebruikers met behulp van de Keyloop ID heel eenvoudig toegang krijgen tot alle systemen met een druk op de knop. “Dus niet alleen tot ons systeem, maar ook tot gekoppelde partnersystemen en de systemen van OE-bedrijven”, stelt Finaut. Het doel van het platform is helder: een maximale efficiency, een maximaal rendement.

Als je meer wilt weten over het Experience First platform van Keyloop, download dan hun whitepaper

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Keyloop: De klantervaring transformeren | Automotive Online

Keyloop: De klantervaring transformeren

Oliebollenspecial • Op het snijvlak van het fysieke en digitale tijdperk in de autobranche is een belangrijke rol weggelegd voor automotive technologiebedrijven als Keyloop,
Redactie Redactie
• Laatste update:
(foto: Keyloop)

Met het nieuwe dataplatform Experience-First biedt Keyloop haar klanten maximaal inzicht in de alsmaar groter wordende stroom klantdata, met als doel om het maximale uit de online klantcontacten te halen en de processen in het autobedrijf zo efficiënt mogelijk te laten verlopen.

Op het snijvlak van het fysieke en digitale tijdperk in de autobranche is een belangrijke rol weggelegd voor automotive technologiebedrijven als Keyloop, dat tot de grootste in zijn soort behoort. “We hebben in het afgelopen jaar het platform Experience-First gelanceerd om de klantenbinding, loyaliteit en marges voor onze klanten naar een hoger plan te brengen”, aldus Bert Finaut, regional sales director Benelux. “In het aanschafproces van een nieuwe auto zijn er volgens Google-onderzoek ongeveer 900 touchpoints, die enorm veel data opleveren. Ons platform biedt 360 graden zicht op die data en helpt auto-retailers om het maximale uit deze contactmomenten te halen.”Experience-First ontsluit alle data uit het DMS en zorgt ervoor dat het contact met de klant wordt geoptimaliseerd. “Wij zorgen er bijvoorbeeld voor dat klanten niet alleen via e-mail en sms met auto-retailers kunnen communiceren, maar ook met modernere methoden als WhatsApp en Messenger. Ons systeem houdt bovendien bij aan welke communicatiekanalen de klanten van auto-retailers de voorkeur geven”, vertelt Finaut. “Je ziet vaak dat er nu sprake is van eenrichtingsverkeer. Retailers sturen een klant een bericht dat hun auto weer klaarstaat na een onderhoudsbeurt, maar klanten kunnen geen bericht terugsturen. Met ons systeem kan dat wel.”

Actieve datakern

Daartoe behoort ook een goede bereikbaarheid, dus ook na de traditionele openingstijden. “Wij hebben een actieve datakern rond de DMS gemaakt, die 24/7 beschikbaar is en continu wordt gevoed met nieuwe data”, aldus Finaut. Retailers dienen zelf de keuze te maken of ze ’s avonds en in de weekenden bereikbaar willen zijn, maar de data is er in ieder geval.Naast het klantcontact verbetert de implementatie van Experience-First ook de marges omdat de efficiency van retailers wordt verbeterd. “De digitale uitvoeringen van processen, bijvoorbeeld middels elektronisch betalen, zorgt ervoor dat er minder handelingen handmatig uitgevoerd moeten worden”, aldus Finaut. “En we bieden bijvoorbeeld ook een mobiele app aan voor monteurs, zodat die via hun telefoon eenvoudig kunnen in- en uitklokken. Daarnaast verbetert de snelle leadopvolging via Experience-First ook het verdienmodel.”Een ander voorbeeld van de efficiency waar dit platform voor zorgt, is het feit dat gebruikers met behulp van de Keyloop ID heel eenvoudig toegang krijgen tot alle systemen met een druk op de knop. “Dus niet alleen tot ons systeem, maar ook tot gekoppelde partnersystemen en de systemen van OE-bedrijven”, stelt Finaut. Het doel van het platform is helder: een maximale efficiency, een maximaal rendement.

Als je meer wilt weten over het Experience First platform van Keyloop, download dan hun whitepaper

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.