Glasgarant gaat drastisch veranderen

Ivonne Vermeulen Ivonne Vermeulen
• Laatste update:
"Wij willen de markt de ruimte geven om op veranderingen in te spelen", aldus Frank van Donk, directeur Schade- en Glasgarant.

Dat melden Schade- en Glasgarant via hun nieuwsbrief.

Met de wijzigingen wil de organisatie de onderlinge samenwerking tussen de Schade- en Glasgarantbedrijven stimuleren. “De markten van autoschade- en ruitschadeherstel zijn sterk in ontwikkeling. Steeds meer schadeherstellers en dealers zijn ook actief in glasherstel. Wij willen de markt met onze nieuwe richting de ruimte bieden om in te spelen op veranderde omstandigheden. Voor ons is de borging van kwaliteit en veiligheid leidend. De complexiteit van ruitherstel neemt toe, vooral door de toepassing van rijhulpsystemen”, vertelt Frank van Donk, directeur Schade- en Glasgarant, aan Automotive.

Met ingang van januari 2019 worden nieuwe contracten afgesloten voor het netwerk van Glas- en Schadegarant. “We zijn nu druk bezig met het uitwerken van de nieuwe strategie. We hopen voor de zomer de selectieprocedures te kunnen starten. Voor Schadegarantbedrijven wordt het vanaf 2019 ook mogelijk om ruitschade te herstellen. De overeenkomsten voor cosmetische- en niet-cosmetische schades en de distributie voor de dealer wijzigen niet“, aldus Van Donk.

Nieuw netwerk

Glasgarant heeft nu een netwerk van 1.250 ruithersteladressen. Glasgarant kan nu nog niet zeggen hoe het nieuwe netwerk van ruitherstellers eruit gaat zien en hoeveel bedrijven zullen worden aangesloten. Duidelijk is wel dat ten behoeve van het glasherstel ook de distributiefunctie van de dealer zal worden ingevoerd zodat dealers ook in ruitherstel een actievere rol kunnen gaan spelen.

Schadegarant heeft nu een netwerk van 1.150 dealers en 485 schadeherstelbedrijven. Schadebedrijven (waaronder ketens zoals ABS, AAS en Schadenet) die al actief zijn in ruitschade, hoeven vanaf 2019 geen apart contract meer af te sluiten met Glasgarant en kunnen deze werkzaamheden onder Schadegarant gaan uitvoeren. Tot nu toe moesten autoschadeherstellers die ook ruitschade deden, aangesloten zijn bij beide netwerken.

Eén zoekmachine

Een andere belangrijke verandering is dat verzekerden vanaf 2019 via één vereenvoudigd zoekprogramma zowel Schadegarant- als Glasgarantbedrijven kunnen vinden. “Via de postcode, automerk en soort schade verschijnen dan vanzelf (ruit)herstelbedrijven uit ons netwerk die in aanmerking voor de reparatie. Het optimaal servicen van de klant is in deze tijd een vanzelfsprekendheid”, aldus Van Donk. 

Ook andere verzekeraars kiezen voor een combinatie van ruit- en carrosserieherstelbedrijven in het netwerk, waaronder Aegon en Allianz.

Geplaatst in rubriek:
Ivonne Vermeulen
Ivonne Vermeulen

Ivonne Vermeulen is redacteur bij Automotive, waar ze onder andere de portefeuilles Schade en Universele markt beheert.

Glasgarant gaat drastisch veranderen | Automotive Online

Glasgarant gaat drastisch veranderen

Ivonne Vermeulen Ivonne Vermeulen
• Laatste update:
"Wij willen de markt de ruimte geven om op veranderingen in te spelen", aldus Frank van Donk, directeur Schade- en Glasgarant.

Dat melden Schade- en Glasgarant via hun nieuwsbrief.

Met de wijzigingen wil de organisatie de onderlinge samenwerking tussen de Schade- en Glasgarantbedrijven stimuleren. “De markten van autoschade- en ruitschadeherstel zijn sterk in ontwikkeling. Steeds meer schadeherstellers en dealers zijn ook actief in glasherstel. Wij willen de markt met onze nieuwe richting de ruimte bieden om in te spelen op veranderde omstandigheden. Voor ons is de borging van kwaliteit en veiligheid leidend. De complexiteit van ruitherstel neemt toe, vooral door de toepassing van rijhulpsystemen”, vertelt Frank van Donk, directeur Schade- en Glasgarant, aan Automotive.

Met ingang van januari 2019 worden nieuwe contracten afgesloten voor het netwerk van Glas- en Schadegarant. “We zijn nu druk bezig met het uitwerken van de nieuwe strategie. We hopen voor de zomer de selectieprocedures te kunnen starten. Voor Schadegarantbedrijven wordt het vanaf 2019 ook mogelijk om ruitschade te herstellen. De overeenkomsten voor cosmetische- en niet-cosmetische schades en de distributie voor de dealer wijzigen niet“, aldus Van Donk.

Nieuw netwerk

Glasgarant heeft nu een netwerk van 1.250 ruithersteladressen. Glasgarant kan nu nog niet zeggen hoe het nieuwe netwerk van ruitherstellers eruit gaat zien en hoeveel bedrijven zullen worden aangesloten. Duidelijk is wel dat ten behoeve van het glasherstel ook de distributiefunctie van de dealer zal worden ingevoerd zodat dealers ook in ruitherstel een actievere rol kunnen gaan spelen.

Schadegarant heeft nu een netwerk van 1.150 dealers en 485 schadeherstelbedrijven. Schadebedrijven (waaronder ketens zoals ABS, AAS en Schadenet) die al actief zijn in ruitschade, hoeven vanaf 2019 geen apart contract meer af te sluiten met Glasgarant en kunnen deze werkzaamheden onder Schadegarant gaan uitvoeren. Tot nu toe moesten autoschadeherstellers die ook ruitschade deden, aangesloten zijn bij beide netwerken.

Eén zoekmachine

Een andere belangrijke verandering is dat verzekerden vanaf 2019 via één vereenvoudigd zoekprogramma zowel Schadegarant- als Glasgarantbedrijven kunnen vinden. “Via de postcode, automerk en soort schade verschijnen dan vanzelf (ruit)herstelbedrijven uit ons netwerk die in aanmerking voor de reparatie. Het optimaal servicen van de klant is in deze tijd een vanzelfsprekendheid”, aldus Van Donk. 

Ook andere verzekeraars kiezen voor een combinatie van ruit- en carrosserieherstelbedrijven in het netwerk, waaronder Aegon en Allianz.

Geplaatst in rubriek:
Ivonne Vermeulen
Ivonne Vermeulen

Ivonne Vermeulen is redacteur bij Automotive, waar ze onder andere de portefeuilles Schade en Universele markt beheert.