Glasgarant gaat strakker sturen

Redactie Redactie
• Laatste update:

Het netwerk is hiervoor, naar analogie van Schadegarant, ingedeeld in de categorieën A tot en met E. De A-categorie krijgt de meeste schades toebedeeld, E de minste. Voor de beoordeling van de ruitschadebedrijven maakt Glasgarant gebruik van zijn vergelijkingsmodule Experate: via dit systeem worden aan de herstellers punten toegekend op onderdelen als prijs, dossierafhandeling en service. Op basis van de 100 duizend dossiers die nu in het systeem staan, is er onder meer een optimale prijs voor het repareren van een sterretje bepaald. Hoe dichter een bedrijf bij die optimale prijs zit, hoe meer punten hij in het systeem krijgt.
Binnen het Glasgarant-netwerk is het belangrijk om bovenin de ‘verwijslijst’ te komen: op de groene kaarten bij de aangesloten verzekeraars staat geen preferred supplier meer, maar alleen het nummer van de verzekeraar en dat van Glasgarant. Via Glasgarant-verzekeraars wordt naar schatting van directeur Johan Schoonhoven ongeveer 10% van alle ruitschades gerepareerd. In het netwerk zitten zo’n 700 bedrijven, waaronder ketens als Kwik-Fit, Glasgarage, Carglass en Autotaalglas.
Glasgarant benadrukt dat het bij Experate nog steeds om ´schadestroomstimulering´ gaat, en niet om de harde sturing zoals leasemaatschappijen die toepassen. "Verzekerden blijven keuzevrijheid houden in waar hij de schade laat herstellen", aldus Schoonhoven.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Glasgarant gaat strakker sturen | Automotive Online

Glasgarant gaat strakker sturen

Redactie Redactie
• Laatste update:

Het netwerk is hiervoor, naar analogie van Schadegarant, ingedeeld in de categorieën A tot en met E. De A-categorie krijgt de meeste schades toebedeeld, E de minste. Voor de beoordeling van de ruitschadebedrijven maakt Glasgarant gebruik van zijn vergelijkingsmodule Experate: via dit systeem worden aan de herstellers punten toegekend op onderdelen als prijs, dossierafhandeling en service. Op basis van de 100 duizend dossiers die nu in het systeem staan, is er onder meer een optimale prijs voor het repareren van een sterretje bepaald. Hoe dichter een bedrijf bij die optimale prijs zit, hoe meer punten hij in het systeem krijgt.
Binnen het Glasgarant-netwerk is het belangrijk om bovenin de ‘verwijslijst’ te komen: op de groene kaarten bij de aangesloten verzekeraars staat geen preferred supplier meer, maar alleen het nummer van de verzekeraar en dat van Glasgarant. Via Glasgarant-verzekeraars wordt naar schatting van directeur Johan Schoonhoven ongeveer 10% van alle ruitschades gerepareerd. In het netwerk zitten zo’n 700 bedrijven, waaronder ketens als Kwik-Fit, Glasgarage, Carglass en Autotaalglas.
Glasgarant benadrukt dat het bij Experate nog steeds om ´schadestroomstimulering´ gaat, en niet om de harde sturing zoals leasemaatschappijen die toepassen. "Verzekerden blijven keuzevrijheid houden in waar hij de schade laat herstellen", aldus Schoonhoven.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.