Autowereld rekent op start kilometerheffing in 2014

Steven Don Steven Don

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.

Abonneren

Bent u al abonnee?

Inloggen

Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.

 
 

Reacties

  • Martin

    “Het kabinet claimt forse effecten: een halvering van de files (vijftien procent minder verkeer op de weg.”
    Wie zal de brandstof accijns tekorten aanvullen ……

  • Martin

    “Het kabinet claimt forse effecten: een halvering van de files (vijftien procent minder verkeer op de weg)” Betekent dat dan ook 15% rij-kilometers, 15% minder brandstof omzet aan de pomp, 15% minder omzet in de werkplaats, onderdelen, banden, enz, enz.? Mogelijk wel omdat de totale kilometerprijs t.o.z. van nu blijkbaar gaat toenemen… want waarom zouden we met z’n allen minder gaan rijden als de kmprijs gelijk blijft of gaat afnemen voor 60% v/d automobilisten? En hoe gaat de autobranche de heffing van de uitleenauto’s verrekenen?

  • Fred

    Oldtimers, motoren en scooters zijn vrijgesteld. Maar hoe gaat het met bijvoorbeeld Campers onder de 3,5 tn en met campers boven 3,5 tn. De campers boven 3,5 ton, vallen die nu onder de noemer “vrachtwagen” en worden daar dus vermoedelijk zwaar belast (geen Euro 5 of 6 motoren) Ook de campers onder de 3,5 tn kunnen over het algemeen niet voldoen aan de laatste emissie eisen. Hoe zit het verder met de kilometers in het buitenland. Woon zelf in het oosten en zou dus, wanneer ik in Dld rijd (daar zijn ze ook bezig met een heffing voor personenauto´s) zometeen dubbel gaan betalen. Alles bij elkaar voor mij toch nog een hoop vragen.

  • George

    Pandorra’s doos gaat pas na invoering open. Eurlings is dan allang van het toneel verdwenen en met hem de belofte “budgetneutraal”.

  • Jan-Willem

    Kosten neutraal en voor 60% van de automobilisten gaan de kosten dalen?? Wat een lacher. Er komen 15% minder files en van dat soort uitspraken meer. Stel dat we allemaal heeeel erg ons best doen om een zuinige auto te kopen en erg zuinig gaan rijden, dan moet de kilometerprijs wel weer omhoog om “kosten neutraal” de schatkist te blijven vullen. Gaan we nog minder rijden daardoor en nog zuiniger, moet het weer omhoog etc etc. Nee is niks, word niks, vereken het dan leiver in de brandstof, dan betalen de buitenlanders die hier rijden/ werken ook mee, en als je dan je best doet voor het milieu met een zuinige auto en door zuinig te rijden dan heb er ook tenminste het voordeel ervan.

Autowereld rekent op start kilometerheffing in 2014 | Automotive Online

Autowereld rekent op start kilometerheffing in 2014

Martijn Roede Martijn Roede

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.

Abonneren

Bent u al abonnee?

Inloggen

Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.

 
 

Reacties

  • Martin

    “Het kabinet claimt forse effecten: een halvering van de files (vijftien procent minder verkeer op de weg.”
    Wie zal de brandstof accijns tekorten aanvullen ……

  • Martin

    “Het kabinet claimt forse effecten: een halvering van de files (vijftien procent minder verkeer op de weg)” Betekent dat dan ook 15% rij-kilometers, 15% minder brandstof omzet aan de pomp, 15% minder omzet in de werkplaats, onderdelen, banden, enz, enz.? Mogelijk wel omdat de totale kilometerprijs t.o.z. van nu blijkbaar gaat toenemen… want waarom zouden we met z’n allen minder gaan rijden als de kmprijs gelijk blijft of gaat afnemen voor 60% v/d automobilisten? En hoe gaat de autobranche de heffing van de uitleenauto’s verrekenen?

  • Fred

    Oldtimers, motoren en scooters zijn vrijgesteld. Maar hoe gaat het met bijvoorbeeld Campers onder de 3,5 tn en met campers boven 3,5 tn. De campers boven 3,5 ton, vallen die nu onder de noemer “vrachtwagen” en worden daar dus vermoedelijk zwaar belast (geen Euro 5 of 6 motoren) Ook de campers onder de 3,5 tn kunnen over het algemeen niet voldoen aan de laatste emissie eisen. Hoe zit het verder met de kilometers in het buitenland. Woon zelf in het oosten en zou dus, wanneer ik in Dld rijd (daar zijn ze ook bezig met een heffing voor personenauto´s) zometeen dubbel gaan betalen. Alles bij elkaar voor mij toch nog een hoop vragen.

  • George

    Pandorra’s doos gaat pas na invoering open. Eurlings is dan allang van het toneel verdwenen en met hem de belofte “budgetneutraal”.

  • Jan-Willem

    Kosten neutraal en voor 60% van de automobilisten gaan de kosten dalen?? Wat een lacher. Er komen 15% minder files en van dat soort uitspraken meer. Stel dat we allemaal heeeel erg ons best doen om een zuinige auto te kopen en erg zuinig gaan rijden, dan moet de kilometerprijs wel weer omhoog om “kosten neutraal” de schatkist te blijven vullen. Gaan we nog minder rijden daardoor en nog zuiniger, moet het weer omhoog etc etc. Nee is niks, word niks, vereken het dan leiver in de brandstof, dan betalen de buitenlanders die hier rijden/ werken ook mee, en als je dan je best doet voor het milieu met een zuinige auto en door zuinig te rijden dan heb er ook tenminste het voordeel ervan.