Drie als een-tweetje

Automotive houdt HRM-, Marketing- en ICT-event op 1 dag

Luberto van Buiten Luberto van Buiten
• Laatste update:

Natuurlijk kennen ze elk hun eigen uitdagingen. De HR-manager zal zich op dit moment vooral bezighouden met de vraag: waar haal ik in een werknemersmarkt als nu nog goede mensen vandaan, op technisch en salesgebied? En hoe houden we ze gemotiveerd, betrokken en de kennis up-to-date? En dan zijn er ook nog tal van andere ontwikkelingen die maken dat je als hedendaagse HR-manager bij de les moet blijven.

Ook op marketinggebied zijn de uitdagingen legio: hoe zet ik social media op een goede manier in? Hoe bewaak ik de reputatie van het bedrijf? Hoe ga ik om met het veranderende consumentengedrag? Klanten komen minder vaak in de showroom en in de werkplaats – dus hoe zorg je dan nog voor voldoende rendement uit je klanten?

Aan de ICT-manager de taak om alle processen te automatiseren en optimaliseren. Zodat de efficiency verbetert, medewerkers met plezier naar hun werk gaan en het gebruik van de interne en externe systemen geen frustraties geeft. Zodat de marketeer bij de juiste data – AVG-proof – kan voor zijn of haar marketingcampagne, en de website up-to-date blijft.

Automotive organiseert op 1 november drie evenementen op 1 dag en op 1 locatie: het HRM Event, de ICT Day en het Automotive Marketing Event. Met elk hun eigen programma, maar met een gezamenlijk netwerkplein. “Natuurlijk spreken de collega’s van marketing, ICT en HRM elkaar op het werk, maar ieder heeft verder zijn eigen evenementen en netwerk. Terwijl je zoveel meer ideeën kunt opdoen en leren als je als marketeer ook eens met een ICT’er van een ander bedrijf in gesprek raakt, om te horen wat er daar speelt”, zegt Automotive-uitgever Jelle Heidstra. “Er is een aantal grote brancheontwikkelingen gaande waar deze disciplines buitengewoon veel mee te maken hebben. Daarom denken we dat het goed is om de verbinding tussen deze bloedgroepen meer te stimuleren. Uiteindelijk zijn we allemaal werkzaam in dezelfde branche.”

Vorig jaar waren ICT Day en het Automotive Marketing Event al gezamenlijk georganiseerd, en daarover waren de ruim 200 bezoekers erg enthousiast, zegt Heidstra. “Vooral de mogelijkheid om ook eens mensen uit andere vakgebieden, maar werkzaam in dezelfde branche, persoonlijk te spreken werd erg gewaardeerd. Dat is toch iets anders dan een connectie maken op Linkedin. Vandaar dat we er nu een derde evenement aan toevoegen. Uiteindelijk willen we met Automotive de hele branche, en alle beroepsgroepen daarin, met elkaar verbinden.”

3-in-1-event

Het Automotive Marketing Event, ICT Day en het HRM Event vinden plaats op 1 november, bij PGD in Zaandam. Alle drie de evenementen starten om 14.30 uur en sluiten om 19.00 uur af met een gezamenlijke borrel met een hapje. De organisatie is in volle gang. De complete programma’s vindt u op www.automotive-management.nl/events.

Geplaatst in rubriek:
Luberto van Buiten
Luberto van Buiten

Luberto van Buiten (’76) ging in 2006 aan de slag bij Automotive. Hij was als hoofdredacteur eindverantwoordelijk voor de redactionele inhoud van sites en magazines van het cluster Auto & Fleet van ProMedia, en beheerde voor Automotive de portefeuilles verhuur en leasing. In zijn vrije tijd speelt Luberto gitaar in Nederpopband Laagland, tennist en loopt – zo af en toe – hard. Op 1 januari 2023 maakte hij bij ProMedia de overstap naar de functie van uitgever bij de divisie Rail & Cargo.

Automotive houdt HRM-, Marketing- en ICT-event op 1 dag | Automotive Online
Drie als een-tweetje

Automotive houdt HRM-, Marketing- en ICT-event op 1 dag

Luberto van Buiten Luberto van Buiten
• Laatste update:

Natuurlijk kennen ze elk hun eigen uitdagingen. De HR-manager zal zich op dit moment vooral bezighouden met de vraag: waar haal ik in een werknemersmarkt als nu nog goede mensen vandaan, op technisch en salesgebied? En hoe houden we ze gemotiveerd, betrokken en de kennis up-to-date? En dan zijn er ook nog tal van andere ontwikkelingen die maken dat je als hedendaagse HR-manager bij de les moet blijven.

Ook op marketinggebied zijn de uitdagingen legio: hoe zet ik social media op een goede manier in? Hoe bewaak ik de reputatie van het bedrijf? Hoe ga ik om met het veranderende consumentengedrag? Klanten komen minder vaak in de showroom en in de werkplaats – dus hoe zorg je dan nog voor voldoende rendement uit je klanten?

Aan de ICT-manager de taak om alle processen te automatiseren en optimaliseren. Zodat de efficiency verbetert, medewerkers met plezier naar hun werk gaan en het gebruik van de interne en externe systemen geen frustraties geeft. Zodat de marketeer bij de juiste data – AVG-proof – kan voor zijn of haar marketingcampagne, en de website up-to-date blijft.

Automotive organiseert op 1 november drie evenementen op 1 dag en op 1 locatie: het HRM Event, de ICT Day en het Automotive Marketing Event. Met elk hun eigen programma, maar met een gezamenlijk netwerkplein. “Natuurlijk spreken de collega’s van marketing, ICT en HRM elkaar op het werk, maar ieder heeft verder zijn eigen evenementen en netwerk. Terwijl je zoveel meer ideeën kunt opdoen en leren als je als marketeer ook eens met een ICT’er van een ander bedrijf in gesprek raakt, om te horen wat er daar speelt”, zegt Automotive-uitgever Jelle Heidstra. “Er is een aantal grote brancheontwikkelingen gaande waar deze disciplines buitengewoon veel mee te maken hebben. Daarom denken we dat het goed is om de verbinding tussen deze bloedgroepen meer te stimuleren. Uiteindelijk zijn we allemaal werkzaam in dezelfde branche.”

Vorig jaar waren ICT Day en het Automotive Marketing Event al gezamenlijk georganiseerd, en daarover waren de ruim 200 bezoekers erg enthousiast, zegt Heidstra. “Vooral de mogelijkheid om ook eens mensen uit andere vakgebieden, maar werkzaam in dezelfde branche, persoonlijk te spreken werd erg gewaardeerd. Dat is toch iets anders dan een connectie maken op Linkedin. Vandaar dat we er nu een derde evenement aan toevoegen. Uiteindelijk willen we met Automotive de hele branche, en alle beroepsgroepen daarin, met elkaar verbinden.”

3-in-1-event

Het Automotive Marketing Event, ICT Day en het HRM Event vinden plaats op 1 november, bij PGD in Zaandam. Alle drie de evenementen starten om 14.30 uur en sluiten om 19.00 uur af met een gezamenlijke borrel met een hapje. De organisatie is in volle gang. De complete programma’s vindt u op www.automotive-management.nl/events.

Geplaatst in rubriek:
Luberto van Buiten
Luberto van Buiten

Luberto van Buiten (’76) ging in 2006 aan de slag bij Automotive. Hij was als hoofdredacteur eindverantwoordelijk voor de redactionele inhoud van sites en magazines van het cluster Auto & Fleet van ProMedia, en beheerde voor Automotive de portefeuilles verhuur en leasing. In zijn vrije tijd speelt Luberto gitaar in Nederpopband Laagland, tennist en loopt – zo af en toe – hard. Op 1 januari 2023 maakte hij bij ProMedia de overstap naar de functie van uitgever bij de divisie Rail & Cargo.