VDA: ‘Lappendeken van dieselverboden voorkomen’
Wilt u dit artikel lezen?
Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.
Bent u al abonnee?
Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.
Reacties
Euro 3 en Euro 4 stoten minder NOx (fijnstof) uit dan Euro 5. Dat komt, omdat de milieu clubs met de Al Gore revolutie eiste dat de co2 omlaag moest, daarom stoot Euro 5 veel minder co2 uit, maar wel veel meer NOx. Vandaag de dag is fijnstof de boosdoener. Bij Euro 6 zijn beiden uitstoot minder. Als je minder fijnstof in de steden wil hebben moet Euro 5 verboden worden. Euro 5 stoot meer fijnstof uit als Euro 3! Als een eigenaar van Euro 3 diesel motor zijn auto wegdoet en daarvoor een Euro 5 terug koopt is er meer vervuiling. Laten we eerst eens bepalen wat schonere lucht is om vervolgens te bepalen wat te doen. Geef bvb grote subsidie voor het monteren van een roetfilter op een oude auto. Zo kunnen we snel uitstoot beperken.