Utrecht blundert met instellen milieuzone voor dieselauto’s

Steven Don Steven Don

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.

Abonneren

Bent u al abonnee?

Inloggen

Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.

 
 

Reacties

  • Lucas Nietveld

    Hallo ,deze milieu is niet wettelijk,ik rij Regiotaxi in Utrecht en tot op heden zit alles vast in de stad!alles ligt open overal,vooral als er een beurs is,overal opstoppingen!en we hebben altijd de wind nog die waait elke dag uit een ander punt!laten ze maar eens wachten ,tot 2030 als alles klaar is in de bouwput die Utrecht heet,elke auto die goedgekeurd is mag op de weg,dus wie is de gemeente ,om hieraan een eigen wet in te stellen ,aanvechten bij de Hoge Raad,dit kan!en anders zoals in Duitsland een milieu sticker in voeren Landelijk en volgens wetgeving.

  • Meuwissen

    Handig dat je de stad niet meer in mag om mensen te helpen als vrijwillige slachtoffermedewerker en als mantelzorger. Er komen diverse mensen in de kou te staan, of de gemeente gaat nu zelf deze mensen helpen. Ik ben benieuwd.

  • rieslevering

    Ben het roerend eens met de HR Nietveld!!
    De overheid,in dit geval afdeling genaamd de RDW heeft keuringsnormen en waarden/voorschriften [vooral voor diesels [ beschreven in een door de RDW [de overheid dus]te handteren handboek afgegeven. wat is in dit geval steekhoudend? mag de gemeente Utrecht zelf maar doen en laten wat ze zelf vind of hebben we hier ook nog te maken met wettelijke bepalingen zoals geschreven in handboek RDW.
    Het moet niet gekker worden hier in Nederland. Kunnen we allemaal wel wetten en bepalingen veranderen naar eigen goeddunken. Is hier trouwens een enquête over gehouden onder de inwoners van de stad Utrecht? is er wel draagvlak voor of zijn het een paar zich zelf boven de wet bepalende amtenaren die hier hun stem en nadruk willen leggen.
    Overigens klopt het ook voor wat betreft de opmerking voor de giga bouwput Utrecht. Als men nou eens gewoon weer de straten etc open zouden stellen voor verkeer zou het aantal files in de stad sterk afnemen. Het is te gek voor worden dat er mensen zijn die alles afsluiten op een dusdanige manier dat je van A naar B eerst de halve stad moet omrijden en daardoor dus met ze alle in de file staat. Opengooien die blokkeringen!!!!!!
    Scheelt veel uitstoot en tijd!
    Verder een rechtszaak aangespannen door de ANWB zou wenselijk zijn.
    Er zijn te veel mensen die hierdoor zwaar gedupeerd worden, is daar al aan gedacht. We moeten met ons alle al zoveel inleveren!

  • ruissen

    Nou, diesels stoten / bulken tot 22 x meer NOx en deeltjes uit als de norm (zie bv Automobiel Management 8-11-2013). Dus gemeente Utrecht,goed bezig. Maar waarom gewoon niet alle diesels weren uit de stad. Alleen benzine en LPG Auto’s toestaan,dat zet echt zoden aan de dijk!

  • m. das

    @rieslevering Het besluit tot instellen van milieuzone is democratisch genomen door de gemeenteraad. De gemeente is bevoegd om een milieuzone in te stellen, voor vrachtwagens was dat er al en straks dus ook voor diesel personenauto’s en bestelbusjes van voor 2001.

  • Overbelasting

    Nederland is kampioen differentieren. Het gehele autobeleid staat model voor alle flauwekul in ons land. Het houdt niet op. Het leven in dit land wordt met de dag gecompliceerder en, uiteraard duurder.