Oplaadnieuws: aantal punten stijgt maar tarieven ook

Steven Don Steven Don

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.

Abonneren

Bent u al abonnee?

Inloggen

Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.

 
 

Reacties

  • Dirk van den Blink

    De rekensom klopt niet helemaal. Met 5kWh laden komt je eerder 20-28 km dan de genoemde 30-35 km. Bovendien berekent de kaartleverancier ook nog € 0,35 per transactie. Dan kost het laden zo’n 9,7 – 13,6 ct/km. En dat is wel duurder dan rijden op benzine. Overigens moet je bij thuisladen ook de afschrijving van het laadpunt meerekenen. Dat is ook ongeveer 5-7 ct/km.

  • marc

    Beste Dirk, op basis van 40.000 elektrische kilometers komt de rekensom voor mij prima uit. Per kWh rijd ik tussen de 5,5 en 9 km. Voor grotere/zwaardere plug-in hybrides kan dat natuurlijk anders liggen.
    Bij 40.000 km heb ik volgens jou rekensom voor de laadpaal nu 2.400 euro afgeschreven, dat heeft het ding niet gekost en hij gaat denk ik nog wel even mee.