Autoscout24: bezit blijft veel belangrijker dan gebruik

Redactie Redactie
• Laatste update:

Dat blijkt uit een onderzoek van Autoscout24 onder 8.800 Europese consumenten. Autoscout24 vroeg ze naar hun verwachtingen op een termijn van 25 jaar.  

De Nederlandse consument ziet iets meer toekomst in het gebruiken van een auto in plaats van het bezitten van een auto dan andere Europeanen. 10,9% van de Nederlanders geeft aan zich een toekomst zonder eigen auto voor te kunnen stellen. 

Vooralsnog geeft iets meer dan een derde van de Nederlanders aan geen gebruik te willen maken van een automatische piloot, daarvoor beleven ze teveel plezier aan het autorijden. Dit verandert echter zodra de autopilot ervoor zorgt dat het brandstofverbruik omlaag gaat en de veiligheid omhoog. Dan is 85% is bereid om een automatische piloot te gebruiken.

Uit het onderzoek blijkt verder dat bijna de helft van de Nederlanders met reclame op de auto zou willen rijden, als dat geld oplevert.

Bekijk het hele rapport in de rubriek Feiten & cijfers 

 

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Autoscout24: bezit blijft veel belangrijker dan gebruik | Automotive Online

Autoscout24: bezit blijft veel belangrijker dan gebruik

Redactie Redactie
• Laatste update:

Dat blijkt uit een onderzoek van Autoscout24 onder 8.800 Europese consumenten. Autoscout24 vroeg ze naar hun verwachtingen op een termijn van 25 jaar.  

De Nederlandse consument ziet iets meer toekomst in het gebruiken van een auto in plaats van het bezitten van een auto dan andere Europeanen. 10,9% van de Nederlanders geeft aan zich een toekomst zonder eigen auto voor te kunnen stellen. 

Vooralsnog geeft iets meer dan een derde van de Nederlanders aan geen gebruik te willen maken van een automatische piloot, daarvoor beleven ze teveel plezier aan het autorijden. Dit verandert echter zodra de autopilot ervoor zorgt dat het brandstofverbruik omlaag gaat en de veiligheid omhoog. Dan is 85% is bereid om een automatische piloot te gebruiken.

Uit het onderzoek blijkt verder dat bijna de helft van de Nederlanders met reclame op de auto zou willen rijden, als dat geld oplevert.

Bekijk het hele rapport in de rubriek Feiten & cijfers 

 

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.