Veertig procent oldtimers komt uit buitenland

Martijn Roede Martijn Roede

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.

Abonneren

Bent u al abonnee?

Inloggen

Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.

 
 

Reacties

  • Johan

    Eindelijk een goed voorstel,laat deze auto,s dubbel belasting en iederhalf jaar keuren zou een goede zaak zijn

  • Willem van der Veer

    Het voorstel van Johan schiet natuurlijk teveel naar de andere kant. Het kan echter geen kwaad om te kijken naar het gebruik van deze categorie oldtimers. Als het niet een tweede auto is en/of er dagelijks mee wordt gereden, dan is een normale behandeling qua belasting en apk op zijn plaats. Op die manier komt de terecht vriendelijke behandeling van echte hobbyisten die hun echte klassieker sporadisch gebruiken niet in gevaar.

  • marcel

    Eerst regels maken en als blijkt dat mensen , terecht, een olldtimer kopen en er mee gaan rijden , bedenken dat t de schatkist teveel geld kost,en dan de regels weer wijzigen. Echt haagse politiek.
    Rijdt zelf ook een oldtimer, maar om de auto in technisch goede staat te houden ben je een veelvoud kwijtaan onderhoudskosten dan aan een moderne auto. dus voor het geld hoef je echt geen oldtimer te rijden. Dat doe je voor om dat je dat zelf wil en niet voor de ping ping !

  • Jeroen Ekeler

    Natuurlijk komen de mooiste oldtimers uit het buitenland. Daar is er beter voor gezorgd en/of minder mee gereden (Rentnerfahrzeuge aus Tiefgaragen in D, CH) of ze hebben vertoefd in een droger klimaat. Dit is weer met hagel schieten op spelden in hooibergen. Al schuif ik in de file ook een baantje op als ik achter zo’n ruftende 200 D rijd.

  • Peter

    Rij zelf privé in een ingevoerde BMW 1992 om geen absurde bijtelling van de auto van de zaak te hebben. Daar betaal ik dan wel wegenbelasting voor, maar mensen, wees realistisch, het gros van de bezitters van youngtimers zijn enthousiastelingen, die ervoor zorgen dat het straatbeeld leuk blijft en meestal een beperkt aantal kilometers rijden. Stel daar ook eens de vervuiling tegenover, die het produceren van een nieuwe auto en het vernietigen van de mooie klassieker oplevert en dan denk ik, dat de vervuiling aanzienlijk minder is. Daar zou ik wel eens een berekening van willen zien, in plaats van de zogenaamde vervuiling aanwenden om nog weer meer belasting te kunnen innen, want iets anders zit er echt niet achter.

Veertig procent oldtimers komt uit buitenland | Automotive Online

Veertig procent oldtimers komt uit buitenland

Martijn Roede Martijn Roede

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.

Abonneren

Bent u al abonnee?

Inloggen

Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.

 
 

Reacties

  • Johan

    Eindelijk een goed voorstel,laat deze auto,s dubbel belasting en iederhalf jaar keuren zou een goede zaak zijn

  • Willem van der Veer

    Het voorstel van Johan schiet natuurlijk teveel naar de andere kant. Het kan echter geen kwaad om te kijken naar het gebruik van deze categorie oldtimers. Als het niet een tweede auto is en/of er dagelijks mee wordt gereden, dan is een normale behandeling qua belasting en apk op zijn plaats. Op die manier komt de terecht vriendelijke behandeling van echte hobbyisten die hun echte klassieker sporadisch gebruiken niet in gevaar.

  • marcel

    Eerst regels maken en als blijkt dat mensen , terecht, een olldtimer kopen en er mee gaan rijden , bedenken dat t de schatkist teveel geld kost,en dan de regels weer wijzigen. Echt haagse politiek.
    Rijdt zelf ook een oldtimer, maar om de auto in technisch goede staat te houden ben je een veelvoud kwijtaan onderhoudskosten dan aan een moderne auto. dus voor het geld hoef je echt geen oldtimer te rijden. Dat doe je voor om dat je dat zelf wil en niet voor de ping ping !

  • Jeroen Ekeler

    Natuurlijk komen de mooiste oldtimers uit het buitenland. Daar is er beter voor gezorgd en/of minder mee gereden (Rentnerfahrzeuge aus Tiefgaragen in D, CH) of ze hebben vertoefd in een droger klimaat. Dit is weer met hagel schieten op spelden in hooibergen. Al schuif ik in de file ook een baantje op als ik achter zo’n ruftende 200 D rijd.

  • Peter

    Rij zelf privé in een ingevoerde BMW 1992 om geen absurde bijtelling van de auto van de zaak te hebben. Daar betaal ik dan wel wegenbelasting voor, maar mensen, wees realistisch, het gros van de bezitters van youngtimers zijn enthousiastelingen, die ervoor zorgen dat het straatbeeld leuk blijft en meestal een beperkt aantal kilometers rijden. Stel daar ook eens de vervuiling tegenover, die het produceren van een nieuwe auto en het vernietigen van de mooie klassieker oplevert en dan denk ik, dat de vervuiling aanzienlijk minder is. Daar zou ik wel eens een berekening van willen zien, in plaats van de zogenaamde vervuiling aanwenden om nog weer meer belasting te kunnen innen, want iets anders zit er echt niet achter.