Muller: Saab staat niet op instorten
Wilt u dit artikel lezen?
Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.
Bent u al abonnee?
Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.
Reacties
Ondertussen is de productie wederom gestopt …
De oplossing is dat Antonov met de U-bocht constructie binnen gehaald wordt als financierder. GM was tegen bij verkoop en ook de Zweedse overheid. Zweden staat wel garant voor 400 miljoen, nee geen kronen maar EURO’s, en die zijn straks verdampd. Daarnaast wil Zweden dat de productie en de werkgelegenheid blijft, wat op zich logisch is. Vandaar dat de Zweedse overheid mee gaat met de U-bocht constructie en Antonov straks als de verlosser binnen haalt. Waar kennen we dat toch van, een overheid die altijd wel een excuus vindt om een eenmaal genomen afspraak toch weer terug draait? Zo heeft VM het dan toch voor elkaar, wat op zich een knap staaltje planning is, want dat wist VM al op het moment van aankoop dat dit zou gebeuren. En dan is het enige probleem wat opgelost dient te worden de aantallen. Maar die gaan straks een boost krijgen met de levering in China, let maar op. Hetzelfde gebeurde bij de leveringen van de Spijker.
Mischien is het tijd voor een paar vette bonussen daar in de top. Het draait weer toppie en alles komt goed …..