En de winnaar van de Pirelli-kalender 2011 is…

Redactie Redactie
• Laatste update:

Troostprijs
De teleurstelling bij Amir is groot: “Ik had al gezien dat ik dichtbij zat en had me er erg op verheugd de dames het hele jaar aan mijn wand te hebben, al was het alleen maar om de collega’s te prikkelen.”

Zijn voorspelling was naar eigen zeggen bepaald geen gok, maar een ingenieuze doorrekening van de cijfer van 2008, 2009 en de eerste 11 maanden van 2010. “Ik kan de formule niet meer precies reproduceren, maar ik ga hem volgend jaar weer gebruiken.” Dan maakt Amir trouwens wel kans op de prijs, want als troost ontvangt hij van Automotive een online jaarabonnement.

Ook dichtbij, maar niet geregistreerd als abonnee: Evert Schuit van Business Lease (-63), Ron Balfoort (AD Nederland, +86) en Anne Jan Agema (Personal Car Lease, +96). Ach ja, wie betaalt er in dit internettijdperk nog voor nieuws en informatie…

De winnaar
Maar wie is de dan wel de gelukkige winnaar van de Pirelli-kalender 2011? Dat is Jim Vos, directeur van Chrysler- en Nissan-dealer Auto Baas in Waddinxveen. Met zijn schatting van 483.064 zat hij precies honderd auto’s te laag. “Helemaal fantastisch”, reageert Vos via de telefoon. “Altijd leuk om iets te winnen, zeker zo`n exclusief ding.”

Volgens Vos was het een eenvoudige rekensom. “Ik heb naar de stand tot en met november gekeken en doorgerekend voor december, met daarin meegenomen het groeipercentage in 2010 ten opzichte van 2009.” Sluw.

De kalender krijgt een plek bij de bar in de showroom, zodat niet alleen het personeel, maar ook de klanten kunnen meegenieten. “Ik zal `m van tevoren zelf even keuren om te kijken of dat kan, maar ik denk dat het bij een eigenwijs bedrijf als het onze niet zo`n probleem zal zijn.”

Deelnemers
Dit jaar waagden in totaal 317 mensen een gokje, fors minder dan vorige jaren. Zijn de Automotive-lezers Pirelli-moe? Is het een stil protest tegen de Belgische importeur, die heeft aangegeven aan geen kalender meer beschikbaar te willen stellen? Volgend jaar komt er in elk geval een andere prijs; verschillende partijen (waaronder een aantal grote bandenfabrikanten) hebben inmiddels aangegeven de plek van Pirelli graag in te nemen.

Het gemiddelde van alle schattingen kwam uit op 484.248 registraties, 1.084 meer dan het werkelijke verkochte aantal. De hoogste schatting was van Paul Kroon van Olyslager Translations (550.000).
Wil Bakermans van EMA was het meest pessimistisch: 381.976 geschatte registraties. Die stand werd overigens al op 30 september 2010 bereikt. De wedstrijd ging op 1 december van start.

Wilt u een abonnement op Automotive, voor uzelf of uw medewerkers, zodat ze nooit meer achter het net vissen bij prijsvragen en aanbiedingen, en altijd op de hoogte zijn? Vraag dan hier zelf een abonnement aan of stuur een mail met uw contactgegevens en als onderwerpregel `Aanvraag abonnement`. We nemen dan contact met u op voor een bedrijfsabonnement op maat.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

En de winnaar van de Pirelli-kalender 2011 is… | Automotive Online

En de winnaar van de Pirelli-kalender 2011 is…

Redactie Redactie
• Laatste update:

Troostprijs
De teleurstelling bij Amir is groot: “Ik had al gezien dat ik dichtbij zat en had me er erg op verheugd de dames het hele jaar aan mijn wand te hebben, al was het alleen maar om de collega’s te prikkelen.”

Zijn voorspelling was naar eigen zeggen bepaald geen gok, maar een ingenieuze doorrekening van de cijfer van 2008, 2009 en de eerste 11 maanden van 2010. “Ik kan de formule niet meer precies reproduceren, maar ik ga hem volgend jaar weer gebruiken.” Dan maakt Amir trouwens wel kans op de prijs, want als troost ontvangt hij van Automotive een online jaarabonnement.

Ook dichtbij, maar niet geregistreerd als abonnee: Evert Schuit van Business Lease (-63), Ron Balfoort (AD Nederland, +86) en Anne Jan Agema (Personal Car Lease, +96). Ach ja, wie betaalt er in dit internettijdperk nog voor nieuws en informatie…

De winnaar
Maar wie is de dan wel de gelukkige winnaar van de Pirelli-kalender 2011? Dat is Jim Vos, directeur van Chrysler- en Nissan-dealer Auto Baas in Waddinxveen. Met zijn schatting van 483.064 zat hij precies honderd auto’s te laag. “Helemaal fantastisch”, reageert Vos via de telefoon. “Altijd leuk om iets te winnen, zeker zo`n exclusief ding.”

Volgens Vos was het een eenvoudige rekensom. “Ik heb naar de stand tot en met november gekeken en doorgerekend voor december, met daarin meegenomen het groeipercentage in 2010 ten opzichte van 2009.” Sluw.

De kalender krijgt een plek bij de bar in de showroom, zodat niet alleen het personeel, maar ook de klanten kunnen meegenieten. “Ik zal `m van tevoren zelf even keuren om te kijken of dat kan, maar ik denk dat het bij een eigenwijs bedrijf als het onze niet zo`n probleem zal zijn.”

Deelnemers
Dit jaar waagden in totaal 317 mensen een gokje, fors minder dan vorige jaren. Zijn de Automotive-lezers Pirelli-moe? Is het een stil protest tegen de Belgische importeur, die heeft aangegeven aan geen kalender meer beschikbaar te willen stellen? Volgend jaar komt er in elk geval een andere prijs; verschillende partijen (waaronder een aantal grote bandenfabrikanten) hebben inmiddels aangegeven de plek van Pirelli graag in te nemen.

Het gemiddelde van alle schattingen kwam uit op 484.248 registraties, 1.084 meer dan het werkelijke verkochte aantal. De hoogste schatting was van Paul Kroon van Olyslager Translations (550.000).
Wil Bakermans van EMA was het meest pessimistisch: 381.976 geschatte registraties. Die stand werd overigens al op 30 september 2010 bereikt. De wedstrijd ging op 1 december van start.

Wilt u een abonnement op Automotive, voor uzelf of uw medewerkers, zodat ze nooit meer achter het net vissen bij prijsvragen en aanbiedingen, en altijd op de hoogte zijn? Vraag dan hier zelf een abonnement aan of stuur een mail met uw contactgegevens en als onderwerpregel `Aanvraag abonnement`. We nemen dan contact met u op voor een bedrijfsabonnement op maat.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.