Brandstof uit gebruikte autobanden

Steven Don Steven Don

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.

Abonneren

Bent u al abonnee?

Inloggen

Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.

 
 

Reacties

  • R.Grunfeld

    Bij het bandenvernieuwingsbedrijf Ihle in Gunzburg (D) verbranden ze kapotte karkassen. De vrijgekomen warmte is voldoende voor het productieproces. Omdat het hier om afval gaat, claimt Ihle dat men CO2-neutraal werkt. Schadelijke resten, zoals zwavelverbindingen, worden onder andere met een koolstoffilter uit de rookgassen gehaald. De overblijvende metaalresten gaan naar de recycling.

Brandstof uit gebruikte autobanden | Automotive Online

Brandstof uit gebruikte autobanden

Martijn Roede Martijn Roede

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.

Abonneren

Bent u al abonnee?

Inloggen

Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.

 
 

Reacties

  • R.Grunfeld

    Bij het bandenvernieuwingsbedrijf Ihle in Gunzburg (D) verbranden ze kapotte karkassen. De vrijgekomen warmte is voldoende voor het productieproces. Omdat het hier om afval gaat, claimt Ihle dat men CO2-neutraal werkt. Schadelijke resten, zoals zwavelverbindingen, worden onder andere met een koolstoffilter uit de rookgassen gehaald. De overblijvende metaalresten gaan naar de recycling.